Volg hier de slotetappe in de Tour of California 2015
zondag 17 mei 2015 om 18:00 Volg in Google

Volg hier de slotetappe in de Tour of California 2015

Met een etappe van 105,8 kilometer wordt vandaag de Tour of California afgesloten. De Fransman Julian Alaphilippe heeft de beste papieren voor de eindzege, maar Peter Sagan volgt op slechts twee seconden en kan via de bonificaties nog een greep doen naar de macht.

De achtste en laatste etappe wordt verreden over twee plaatselijke circuits. Eerst worden er vijf rondjes van zeven kilometer gereden in Los Angeles. Vervolgens zetten de renners koers naar Pasadena, waar nog negen plaatselijke omlopen van 5,1 kilometer moeten worden voltooid.

De start is al om 18.15 uur Nederlandse tijd. Ook de aankomst is beduidend vroeger dan normaal. Rond kwart voor negen zullen de renners de finish passeren. De uitzending op Eurosport begint om 19 uur.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Profiel

Tourtracker

[poll id=”41″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
103 Reacties
17-05-2015 20:33
Superfinish van Sagan, waardeloze jump van Farrar, en wij zitten te gissen....
17-05-2015 20:33
Haha, nu gaat het nog eens om een honderdste of duizendsten op de streep voor de derde plaats in de etappe en eindwinst.
17-05-2015 20:33
Wheely!
17-05-2015 20:34
Dit is wielrennen!
17-05-2015 20:34
Ja hallo, wat een wheely :p
17-05-2015 20:34
Woehoe Wheely! :)
17-05-2015 20:34
Sagan uitgeroepen tot winnaar. Lol. Farrar weer vier.
17-05-2015 20:34
Sagan viert! Terecht!!
17-05-2015 20:34
Gaaf! Met dank aan Bennati en Oss.
17-05-2015 20:34
Balen voor Alaphilippe!!
17-05-2015 20:34
echte klasbak!! held, vechtersbaas
17-05-2015 20:35
OVERVERDIEND voor Sagan. Etixx al vieren..
17-05-2015 20:35
Bizarre ontknoping!
17-05-2015 20:36
1 cm? Misschien 2? Wat ongelofelijk close!
17-05-2015 20:36
Geluk van de winnaar, knap doorgebeten hoor, Farrar had hem al ingehaald. Die Sagan die komt er wel :)
17-05-2015 20:36
Deed TLJ nog mee deze ronde?
17-05-2015 20:36
Zo tandjes! Dat was nog even spannend.
17-05-2015 20:36
Laten we niet vergeten dat Wouter Wippert weer 2e is!
17-05-2015 20:36
Heel grappig dat Etixx er van uitging dat Sagan 4de was.. BALEN!
17-05-2015 20:37
NICE

@mooiman

Lekker gebruind, toch?
17-05-2015 20:37
Jaaa Jose is er even niet.
17-05-2015 20:37
Klasse !!
17-05-2015 20:37
Jammer voor Alaphillipe , een beetje raar dat er gisteren geen boni's waren te verdienen anders had hij wel gewonnen. Al bij al sterk gereden van Sagan en toch verdiend gewonnen. Wel een droomscenario voor de organisator.
17-05-2015 20:37
@nickdt
Voorpagina nieuws?
17-05-2015 20:39
Dat is juist niet raar.., sportdirector.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.