Volg hier de Slag om Norg 2017
zondag 2 juli 2017 om 14:55 Volg in Google

Volg hier de Slag om Norg 2017

De Slag om Norg is een van die zeldzame wedstrijden op de wielerkalender die over onverharde wegen gaat. Spektakel gegarandeerd dus, maar de grote ploegen blijken toch nog niet warm te lopen voor deze koers. Er komen geen WorldTour-ploegen en met Roompot-Nederlandse Loterij en WB Veranclassic Aqua Protect slechts twee ProContinentale ploegen aan de start, en dat is bijzonder mager voor een 1.1-koers. Oorspronkelijk zou Mathieu van der Poel de grote blikvanger zijn, maar hij geeft de voorkeur aan de wereldbeker mountainbike. Kunnen de Roompotters hun favorietenrol waarmaken? Bespreek hier het verloop van deze spektakelkoers.

De officiële start wordt gegeven om 15:00, de finish wordt pas verwacht rond 19:30. De wedstrijd is te volgen via livestream.

Links:
Officiële website
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Livestream (Dagblad van het Noorden en Podium.Tv)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
02-07-2017 14:59
Dan moet David het maar doen vandaag.
02-07-2017 15:39
Live uitzending begint kennelijk om 17 uur. Nu kijken we naar een grazende koe.
02-07-2017 15:42
Mooie foto trouwens.
02-07-2017 15:46
Alles op Elyas Afewerki, maar schijnt zoals z'n naam al doet vermoeden net geen afwerker te zijn. #2 op z'n NK.
02-07-2017 18:37
Roompot is het toch aan zijn stand verplicht om hier te winnen. Maar gezien he koersbeeld wordt dat een lastig verhaal.
02-07-2017 18:39
Nu toch weer wat Roompotmannen aangesloten. Fabio ook goed mee.
02-07-2017 18:47
Alles weer uit elkaar. Leuke koers. Er wordt nauwelijks gecontroleerd. Op die onverharde stukken wordt de boel steevast uit elkaar gereden.
02-07-2017 18:51
Mooie koers, nog 33 lastige km's. Jammer dat de achterstand niet erg duidelijk in beeld wordt gebracht.
02-07-2017 18:52
'nu zijn ze echt in Norg want daar stond het naamplaatje'

Topcommentaar ook

Mannen erachter moeten gaan draaien en niet dralen.
02-07-2017 19:04
Bosman (Destil), Timmermans (BabyDump) en Huppertz (Lotto-Kernhaus) op kop, twee minuten daarachter een 6tal met Van der Hoorn, Asselman (Roompot), Jakobsen (SEG), Vermeersch (Beobank), Bakker (Delta) en Schulting (Destil); nog 30 km.
02-07-2017 19:19
spannende koers, achtervolgers komen op minder dan 1 minuut in de laatste ronde. Ook hartstikke leuk die stroken over de boerenerven zo'n beetje. die Bosman vooraan lijkt de sterkste maar eveneens de druistigste.
02-07-2017 19:26
Wanneer het pokeren vooraan wordt komen ze erbij maar de 3 vooraan blijven braaf overnemen. 37 sec verschil, zo'n 11 te gaan. In de tour ben je dan de lul.
02-07-2017 19:30
Verschil is al een hele tijd een stuk minder dan die ruime halve minuut die de commentator doorgeeft.
02-07-2017 19:30
Het lijkt erop dat de zes gaan aansluiten. Schulting hoefde niet mee te draaien en was vorig jaar al eens derde. Benieuwd of hij nog wat kan. En anders lijkt het erop dat ze Jakobsen in een zetel naar de streep brengen.
02-07-2017 19:30
ze zijn er al nagenoeg bij, vast geen supergoede tijdwaarneming maar soit, er is beeld.
02-07-2017 19:32
Verwacht nog wel een spervuur wanneer het samen komt.
02-07-2017 19:33
Ze gaan achteraan pokeren.
02-07-2017 19:34
Bosman toch eigenlijk wel de gewenste winnaar he, zet nog eens aan want wil niet gepakt worden.
02-07-2017 19:35
Taco heeft nog wel wat over zo te zien.
02-07-2017 19:36
Allemaal goed door de Huppertz bocht :)
02-07-2017 19:39
Vermeersch, Asselman en Bakker hebben een gaatje. Vermeersch is erg rap.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.