Volg hier de Ronde van Drenthe 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Drenthe 2015

Vandaag staat in het noorden van het land de Albert Achterhes Pet Ronde van Drenthe op het programma. De VAM-berg is traditioneel de scherprechter in deze 1.1-koers. Deze heuvel moet in totaal vijf keer beklommen worden. Bovendien krijgen de renners zes lange kasseienstroken voor hun kiezen.

LottoNL-Jumbo is de enige WorldTour-ploeg aan de start. De Nederlandse formatie heeft zes landgenoten opgesteld voor de koers. Daarnaast doen negen ProContinentale ploegen mee, waaronder Roompot Oranje Peloton. Zij gaan om half één van start. De aankomst wordt rond vijf uur verwacht. RTV Drenthe zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit.

Vorig seizoen ging de zege naar Kenny Dehaes. Wie volgt hem op? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Deelnemerslijst
Parcours
Officiële website

Livestream (vanaf 16:15)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
19 Reacties
14-03-2015 12:43
Hopelijk hebben Teunissen, Theuns en Lindeman goede benen vandaag.
14-03-2015 12:56
GO ANNA!!!

oh wacht niet die race.
14-03-2015 12:58
Vrouwen ook bij TV Drenthe! ! Dat is world cup.. interessanter dus!!
14-03-2015 13:45
Mooi in beeld gebracht door RTV-Drenthe met commentaar van Herbert Dijkstra
14-03-2015 13:51
Doen ze altijd goed daar en vaak is deze vrouwenkoers ook nog wel interessant ook. Ze missen alleen een kilometer aanduiding.
14-03-2015 14:21
Telt deze wedstrijd ook mee voor die top competitie??
14-03-2015 14:51
Vijf koplopers bij de mannen met een voorsprong van 4 minuten en 40 secondes. Rens te Stroet, René Hooghiemster, Bram Nolten en de gebroeders Tim en Johim Ariesen.

@Dalendklimmen Nee daarvallen alleen 1.2-wedstrijden en aantal nationale koersen onder die Topcompetitie.
14-03-2015 15:06
Ok thnx dolfy
14-03-2015 15:26
Met overmacht won Jolien D'hoore bij de vrouwen de sprint. Knappe overwinning van de Belgische. Vraag mij af deze WB-wedstrijd dan toch eens de VRT-teletekst haalt dan, vast wel... :-)
14-03-2015 16:04
Nog voor de finale de koplopers bij de mannen bijgehaald door het peloton.
14-03-2015 17:14
Met dit groepje wordt het Anselman vs Theuns.
14-03-2015 17:18
Het zijn alle 5 sterke renners, dus ik kan niet voorspellen wie er gaat winnen
14-03-2015 17:21
Theuns grootste kanshebber van dit groepje, maar een goed getimede aanval kan voor alle vijf genoeg zijn.
14-03-2015 17:28
Theuns heeft het meest zitten linkeballen, met die Bora als goede tweede.
14-03-2015 17:29
Theuns duidelijk de beste sprinter in het groepje. De rest had dat toch mogen weten zou je denken.
14-03-2015 17:30
Herbert wel in de war...lol

De grote regisseur verslagen.
14-03-2015 17:30
Inderdaad vlek. Slecht gecommuniceerd dus door de ploegleiders.
14-03-2015 17:31
Edward Theuns wint voor Lindeman!
14-03-2015 17:31
LottoNl wint zelfs ronde van Drenthe niet, wordt een lastig jaar zo

Om te reageren moet je ingelogd zijn.