Volg hier de openingsrit van de Vuelta a San Juan 2019
zondag 27 januari 2019 om 19:40 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Vuelta a San Juan 2019

In Argentinië trekt het peloton zich vandaag in gang voor de Vuelta a San Juan. Voor een aantal klassementsrenners betekent dit het competitiedebuut in 2019. Daarnaast wordt reikhalzend uitgekeken naar Remco Evenepoel. De Belg maakte deze winter de overstap van de junioren naar Deceuninck-Quick Step en rijdt er zijn eerste profkoers. Bespreek hier op WielerFlits het verloop!

Een vrijwel vlakke etappe voor het peloton tijdens deze eerste etappe. Het is dus zeker niet ondenkbaar dat er in de 160 kilometer lange etappe tussen San Juan en Pocito gesprint gaat worden om de ritzege. Aanwezige sprinters als Mark Cavendish, Peter Sagan en Fernando Gaviria zullen daar geen problemen mee hebben; zij treffen elkaar er voor het eerst dit jaar.

Het startsein voor de openingsrit van de Vuelta a San Juan wordt gegeven om 19.54 uur (CET). De finish wordt verwacht tussen 23.21 en 23.41 uur (CET). Eurosport zendt de koers vanavond rechtstreeks uit op Eurosport 1 (vanaf 22.37 uur) en de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livestream (Si San Juan, ook in Nederland/België zichtbaar)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
61 Reacties
27-01-2019 19:57
Is ie al vertrokken ?
27-01-2019 20:02
Zalig hoeveel publiciteit Evenepoel trekt. Deceuninck en Quick step kunnen nu al dik tevreden zijn over Remco. Geen renner die in de eerste maanden van het jaar zo veel over de tongen gaat als hij.
27-01-2019 20:10
Wanneer land hij op zaventgem
Misschien deze week maar vrij nemen
Toch het begin van een nieuwe kannibaalperiode.
Voorlopig voel ik mij niet anders dan anders
Vreemd
    27-01-2019 21:08
    Haha zeker een nuchtere Fries?

    Wacht maar tot t weer gaat vriezen :-)
27-01-2019 20:15
Het zal mij benieuwen hoeveel belgen er nog naar de koers gaan straks als de dominantie van evenepoel, matthieu achtige trekken gaat krijgen in het wegwielrennen!

De wielersport word nooit hetzelfde meer na vandaag, alleen nog maar remco, remco, remco...
27-01-2019 20:18
Voor de renners wordt het uiteraard hopeloos, maar gaan de motoren en volgwagens Evenepoel wel kunnen volgen?
27-01-2019 20:24
Ik neem twee weken vrij en maak ook een mooie spandoek.
Hup Remco hup.
Maar het zal je zoon maar zijn die zo wordt behandeld
    27-01-2019 20:30
    Heb jij last van Belgitis?
    27-01-2019 21:05
    Zou er echt aan ten onder gaan.
27-01-2019 20:31
EIN-DE-LIJK dat debuut van die getalenteerde Belg. Hij heeft natuurlijk al de nodige adelbrieven, maar toch moet hij het altijd nog waarmaken. Benieuwd wat de winnaar van Parijs Roubaix bij de beloften, Stan Dewulf, kan uitsteken in zijn eerste jaar bij de profs.
    27-01-2019 22:04
    Wie??
27-01-2019 20:52
Misschien zou je moeten bedenken wat de echte Ten Dam hiervan zou vinden.
Zittend voor zijn camper aan de barbecue
Peinzend
Of anders moet je misschien je naam veranderen Ten Dam?
Jij klinkt als een michel Boogerd.
27-01-2019 20:56
Als ze verstandig zijn laten ze die jongen gewoon lekker een weekje in de "Tim de Clercq-rol" van de start tot maximaal twintig van de finish op kop fietsen. Kan ie laten zien wat ie kan zonder dat iemand er een waardeoordeel over kan vellen. En kan ie zich gelijk een beetje populair fietsen bij zijn ploeggenoten.
    27-01-2019 21:02
    Yeah right...
27-01-2019 21:18
Waar is Dolfy? Ik wil graag weten hoeveel minuten voorsprong Evenepoel al heeft.
    27-01-2019 21:35
    Zamora is de koploper en heeft 4min voorsprong op het peloton. Hij heeft Contreras, Tivani, Lucero, Gordillo, Arroyo, Ferreira en Mendez gelost op een klim. Nog 99km te gaan.

    Evenepoel zit gewoon in het peloton.
    27-01-2019 21:45
    5km verder en de eerste achtervolgers van Zamora volgen op iets meer dan 2 en halve minuut. Deze Zamora was vorig jaar twee keer tweede in een etappe in de Ronde van Uruguay en 42ste in het eindklassement van deze koers..
27-01-2019 21:30
Is Remco al gefinished?
27-01-2019 21:36
'En waaaar zit Remco...?' vraagt Wuyts zich af...
'Dáár zit Remco.' (Variant: 'Daar gaat Remco, Remco gaat!').

Zou toch cool zijn voor die jongen als ie vandaag wint, maar ik ga toch voor Gaviria :)
27-01-2019 21:47
Ha ha zelfs met vriezen zijn we redelijk nuchter in Friesland
Maar op natuurijs schaatsen is wel heel leuk en daar hoeft niet een Elfstedentocht voor georganiseerd te worden Greg4ever.
27-01-2019 21:55
Zelfs Sagan op kop van het peloton en Zamora is met nog 85km te gaan bijgehaald. Dat was opeens heel snel..
27-01-2019 21:56
Zet m op Remco!!
    27-01-2019 22:02
    Hij remt het peloton af.. Ze proberen Richeze terug te brengen na een lekke band... Dus de waaiers zijn weer over.
27-01-2019 22:00
Dolfy doet geweldig verslag altijd maar je kunt het ook live bekijken op tizz cycling.
    27-01-2019 22:03
    Zekers... Zelf kijken is prima te doen... :)
27-01-2019 22:06
Hoe laat vallen de duiven? Hier ga ik nog effe voor zitten met e pilsje, t debuut van de Remco
    27-01-2019 22:09
    Nog 72km te gaan. Om 22.30uur begint de Internationale uitzending.
27-01-2019 22:12
Dank dolfy
27-01-2019 22:30
Nog alles rustig bij elkaar met nog 59km te gaan. De uitzending op Eurosport 1 begint zo!
27-01-2019 22:32
Vamooooss!
27-01-2019 22:35
Óscar Sevilla wordt even vol in beeld genomen en terecht natuurlijk als winnaar van vorig jaar..
    27-01-2019 22:37
    :|
    27-01-2019 22:37
    ;)
    27-01-2019 22:44
    Je vergeet te vermelden dat Oscar de oudere vriend van Remco's vader is.
    27-01-2019 22:48
    Grinnik..

    ps hij is ook een stukje ouder dan ik ben... :-)
27-01-2019 22:49
Vakoc rijdt op kop voor Quickstep. In een recent filmpje op hun instagram zei hij de dingen nu meer in perspectief te zien. Niet zozeer meer op zoek te gaan naar grote resultaten... Kan hij die op jonge leeftijd semi-klassiekers won nu alleen nog in dienst rijden?
    27-01-2019 22:53
    Er is voorlopig nog geen (semi)klassieker te bekennen, dus rijdt hij zichzelf in vorm en helpt de anderen aan zeges.

    Hup Hodeg!

    #tegengeluid
27-01-2019 22:54
Nog 43.5 km te gaan en springen drie renners weg! Actie.
    27-01-2019 22:55
    42km en de eerste versnelling van Evenepoel.
    27-01-2019 22:56
    Sagan ook naar voren en het tempo ligt weer hoog..
    27-01-2019 23:00
    Osorio, Machado en Navarrete die weg zijn kunnen komen. Nog eentje die de sprong heeft gemaakt.
    27-01-2019 23:04
    Lucero is de vierde renner.
    27-01-2019 23:06
    Nog 32.5km te gaan en 37 secondes voor de vier koplopers.
    27-01-2019 23:12
    4km verder en het verschil is 42 secondes.
27-01-2019 23:16
Navarrete won de tweede tussensprint. En trekt daarna alleen door.
    27-01-2019 23:24
    Navarrete bij bijgehaald door de drie andere en Parades is er bij komen aansluiten.
    27-01-2019 23:25
    18km nog te gaan en het verschil 14 secondes.
    27-01-2019 23:27
    Verschil naar 19 secondes maar meer lijkt het niet te worden...
    27-01-2019 23:31
    13km en 21 secondes...
    27-01-2019 23:34
    11km en 24sec.
    27-01-2019 23:37
    Nog vier koplopers. Verschil was even 26 secondes maar met nog 8.5km te gaan nog 20 secondes. Osorio is er niet meer bij.
27-01-2019 23:39
Spurten of gooit Evenepoel er een kilometertje uit ?
    27-01-2019 23:41
    Ze zullen wel gaan sprinten... :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.