Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2017
maandag 3 april 2017 om 13:25 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2017

De 153,3 kilometer lange openingsrit van de Ronde van het Baskenland voert het peloton over drie beklimmingen naar de aankomst in Equesibar-Sarriguren. De laatste top wordt op zestig kilometer van de eindstreep gerond. De snelle mannen die aan de start staan zullen hier graag hun kans grijpen op een etappeoverwinning.

De start is om 13:41, de aankomst wordt verwacht tussen 17:19 en 17:43. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2017
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
41 Reacties
03-04-2017 13:37
Bennet zal wel winnen maar een goede kans voor Lobato om te tonen wat hij kan.
03-04-2017 13:45
Dit is een etappe voor Purito
03-04-2017 13:47
Ben eigenlijk benieuwd wat Slagter nog kan. Als hij zo door blijft rommelen is hij niet meer dan pro conti materiaal.
03-04-2017 13:48
En Bennett stapt af...
03-04-2017 13:49
Als je de deelnemerslijst ziet is alleen in Frankrijk en Spanje de internationalisering van het wielrennen nog niet doorgedrongen.
03-04-2017 13:55
Sam Bennet van Bora, voor de duidelijkheid.
03-04-2017 13:55
@ Kuitenbijter, bij Lotto Soudal ook niet echt.
03-04-2017 13:56
Bennet stapt uit de race na één kilometer. 1! In vergelijking met Bennet is Betancur plots een kruising tussen Merckx, Cancellara, Cavendish, Hinault, Indurain en Cipolinni.
03-04-2017 14:05
Wat zou er aan de hand zijn met Sam Bennet ?
03-04-2017 14:13
Lobato ?? Ik lach me rot als hij wint maar ik acht de kans niet erg groot. De nieuwe aanwinsten Boom, Van den Broeck en Lobato hebben nog weinig laten zien. Alle drie pech en valpartijen natuurlijk. Maar beetje triestig is het wel.
03-04-2017 14:31
Op papier lijkt Matthews me de snelste in dit veld.
03-04-2017 14:39
Ik denk Richeze
03-04-2017 14:45
yes igor anton in de kopgroep! wat een held is het toch.
03-04-2017 14:58
LTD legt ze er alllemaal op in de sprint:D
03-04-2017 15:30
vergeet swift niet, die kan ook goed aankomen, maar ik verwacht matthews. Lobato zou ook wat moeten kunnen, maar eerst maar eens zien dat hij zijn vorm van begin van het seizoen terug heeft.

edit: bedenk me net dat in principe ook battaglin een top 10 moet kunnen scoren in dit veld :D
03-04-2017 15:43
Eurosport,toch niet met José Been?
Mag ik hopen.
03-04-2017 15:47
Offtopic:

Op Instagram van Sagan nu heel duidelijk filmpje met oorzaak van val: het was dus wel een jas! Hij is er zelf erg nobel over vind ik, ik zou hier toch wel een beetje boos om worden.. Sterke reactie!

@ redactie

Wel een nieuwsbericht waard misschien? Staat dus op zijn Instagram.
03-04-2017 15:47
http://tiz-cycling.racing/live-stream/ engels commentaar en ga ajb eens een keer niet over Been mekkeren. het is wat slaapverwekkend en irritant aan het worden dat iedereen zichzelf herhaalt. Start dan een petitie om Been te ontslaan, ipv enkel bankmekkeren te doen.
03-04-2017 15:47
Deze is voor Pello Bilbao.
03-04-2017 15:56
Sam B. heeft last van Bronchitis dus dat verklaart een hoop
03-04-2017 16:01
Jose doet het in vele opzichten beter dan Maarten, net als het vrouwen wielrennen wat welgeteld amper tien reacties kreeg gisteren.
En ja, sterk van Sagan die toch lelijk ten val kwam, wat aan zijn been sleutelde en vrolijk verder ging zonder de dader te lijf te gaan.
03-04-2017 16:16
Lynda, het is nog steeds zijn eigen fout. Neemt ontzettend veel risico. Gilbert reed daar gewoon netjes in het midden van de weg.
03-04-2017 16:28
@fw
Publiek is ook een windvanger bij zijwind, weinigen die daar rekening mee houden dus het hoe en waarom zal ie best zelf kunnen vertellen.
Speelse rijders als hij zoeken het risico ook op, in elke bocht, gelukkig bestaan ze nog.
03-04-2017 16:33
@Lynda Lid
Dat filmpje laat alleen zijn dat Sagan een jas "streelt". Dat is niet voldoende om uit balans te geraken en te vallen. Je ziet dat hij daarvoor gewoon een stuurfout maakt en naar rechts hangt en ook gaat. Zonder dat pootje was hij niet gevallen. Maar of het nou door de jas was of niet, hij heeft zelf het risico opgezocht door zo op het randje te rijden.
03-04-2017 16:39
Terug over Baskenland?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.