Volg hier de openingsrit van de Ronde van Catalonië 2019
maandag 25 maart 2019 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Ronde van Catalonië 2019

Met de Volta Ciclista a Catalunya zijn we aangekomen bij alweer de negende WorldTour-koers van dit seizoen. Makkelijke dagen zijn zeldzaam in de Catalaanse rittenkoers en ook in de openingsrit moeten de renners uit het zadel. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De rittenkoers wordt afgetrapt aan de kust. Vanuit Calella maakt het peloton een grote lus om na 163,7 kilometer hier ook weer terug te keren voor de finish. In deze rit gaan de renners meteen de hoogte in met drie beklimmingen van eerste categorie. Ook liggen er twee beklimmingen van derde categorie op de route, waarvan de laatste op achttien kilometer van de streep.

Het startsein wordt gegeven om 12.55 uur, de finish wordt verwacht tussen 16.48 en 17.13 uur. De koers is vanaf 15.45 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player.

Voorbeschouwing: Volta Ciclista a Catalunya 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
25-03-2019 13:13
De Gendt is al weg.
25-03-2019 13:16
Profielen:
[url=http://www.ramacabici.com/altimetrias/collsacreuxarenys.htm]Collsacreu[/url] (1e passage)
[url=http://www.rocobike.com/altimetria.php?ps=1&id=13]Santa Fe del Montseny[/url]
[url=https://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Alr-de-Montanya&qryMountainID=3990]El Muntanya[/url]
[url=http://www.ramacabici.com/altimetrias/collformic02.htm]Coll Formic[/url] (alleen laatste 8 kilometer)
[url=https://www.cyclingcols.com/profiles/SacreuN.gif]Collsacreu[/url] (2e passage)
25-03-2019 13:55
Ben ik de enige die vaak niet ingelogd staat, geen reactie kan plaatsen, dan toch wel ingelogd staat, dan toch maar niet etc.?
    25-03-2019 13:58
    Heb het af en toe, vanochtend nog
    25-03-2019 14:07
    Ja, heb het ook vaak inderdaad.
    25-03-2019 14:14
    ik heb ook dergelijk toestanden, lijkt samen te hangen met afwisselend phone en pc inloggen, en als op de een ingelogd, werkt de ander niet oid ?
    25-03-2019 14:31
    Ik heb ook vaak problemen met het inloggen op Wielerflits.
    Ik ben een Belg en wanneer ik wielerflits.be open zie ik bijvoorbeeld geen reacties, open ik wielerflits.nl dan wel... En reageren is ook geen sinecure, maar momenteel vlieg ik er precies niet meer af dus kan eventjes niet klagen.
    25-03-2019 14:39
    Vroeger bleef je standaard ingelogd. Nu, met de nieuwe website, moet je steeds opnieuw inloggen. En dan, als je bent ingelogd, kun je inderdaad niet altijd een reactie plaatsen. Paar keer op WF klikken en dan werkt het weer wel.
    25-03-2019 14:46
    @Serse Coppi
    Ik zie ook zelden reacties op wielerflits.be. Maar is dat niet gewoon omdat daar amper gereageerd wordt?
    25-03-2019 14:52
    Kom gewoon lekker hier meediscussieren Serse, gezellig!

    Wout van Aert of Mathieu van der Poel ?
    25-03-2019 15:25
    @ RV hahahahahaha
    25-03-2019 15:26
    Vaak last van en ook moet ik elke dag opnieuw de privacy voorwaarden accepteren terwijl ik op onthouden klik.
25-03-2019 13:56
Six riders have booked a place in the #VoltaCatalunya stage 1 breakaway: Alvaro Cuadros, Thomas De Gendt, Huub Duyn, Alexis Gougeard, Angel Madrazo and Luis Angel Mate.
    25-03-2019 14:20
    De winnaar van de bolletjestrui is dus weer bekend... En dan vinden mensen de voorspelbaarheid van een Alaphilippe of Froome vermoeiend. ;)
25-03-2019 14:16
Kan Huub Duyn een beetje klimmen eigenlijk ?
    25-03-2019 14:27
    een beetje wel ja
    25-03-2019 14:29
    Misschien een paar plekken op de wereldranglijst
25-03-2019 14:32
Ok dan, Hup Huub
    25-03-2019 14:43
    Nu kan het bijna niet meer misgaan voor hem.
25-03-2019 15:37
Ik denk (hoop) dat Matthews hem pakt en daarna nog de rit van morgen en die van vrijdag. Om dan met vertrouwen richting de Ardennen- klassiekers te kunnen toeleven. Of gaat hij toch donderdag (of vrijdag) al afstappen om Gent-Wevelgem te kunnen rijden ?
    25-03-2019 15:50
    Zou hij niet toestemming moeten krijgen om G-W te mogen rijden als hij hier afstapt?
    25-03-2019 15:52
    Hij rijdt Gent-Wevelgem niet.
25-03-2019 15:54
Hodeg ligt er al af, dus die wordt het vandaag niet.
    25-03-2019 16:04
    Die komt nog wel terug!
25-03-2019 15:57
Die commentator van Eurosport zegt ongeveer om de 3 zinnen "de mannen"
25-03-2019 16:03
De Tier die er ook gewoon al af ligt..
25-03-2019 16:10
Iemand enig idee welke snelle mannen er nog in het peleton zitten?
    25-03-2019 16:16
    Mattews, impey, valverde. Meeste zijn gelost gemeld maar de bergen zijn op dus degene die niet ver zitten kunnen misschien nog terugkomen.

    Greipel bv als een van de laatste gelost gemeld
25-03-2019 16:18
heeft iemand nog ne stream buite eurosport?
25-03-2019 16:24
De Gendt neemt voor de liveticker nog wat vluchtmakkers mee, maar als de helikopter in de lucht is rijdt hij allang solo.
25-03-2019 16:27
De Gendt heeft zijn turbo weer opgezet, nie normaal :-)
25-03-2019 16:30
Toch eigenlijk ongelofelijk dit. Hoe vaak weet De Gendt dit voor elkaar te krijgen, hij rijdt gewoon het hele peloton op minuten.
25-03-2019 16:30
Gaat het weer lukken voor de Gendt? Lijkt er wel op.
25-03-2019 16:31
Opeens 1 minuut erbij, ging ws even iets mis in de tijdwaarneming, kwam hem niet slecht uit. Wordt nu niet meer teruggepakt.
25-03-2019 16:35
Dit lijkt me binnen voor De Gendt, knap hoor
25-03-2019 16:38
Heel knap hoe De Gendt dit altijd doet. Maar persoonlijk vindt ik het vrij saai. Je weet altijd kilometers voor de finish al dat hij gaat winnen.
    25-03-2019 16:51
    Saai? Ik zie dit liever dan een massasprint.
25-03-2019 16:40
De ploegen met sprinters mogen zich hier toch wel even achter de oren krabben; hebben echt veel te lang het werk aan Movistar gelaten.
25-03-2019 16:44
't Is binnen
25-03-2019 16:45
Is een misrekening - en een dure ook - van de ploegen die hier met ambitie voor de etappe aan de start stonden. Verder natuurlijk knap van de Gendt, heeft er toch echt een neusje voor (en de benen natuurlijk).
25-03-2019 16:49
Toch wel een geslaagde carriere deze man met:
- Podium in de Giro
- Etappes in alle grote ronden
- 4 etappes in Catalunya
- 2 etappes in Parijs-Nice
- etappes in Zwitserland, Dauphine, Romandie
25-03-2019 16:50
haha, wat een held is het toch ook. Vernederd even een heel peleton in zijn eentje
25-03-2019 16:51
zou zelfs een kandidaat worden voor het eindklassement op deze manier
    25-03-2019 16:52
    Nee, dat natuurlijk niet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.