Volg hier de openingsrit in het Critérium du Dauphiné 2015
zondag 7 juni 2015 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in het Critérium du Dauphiné 2015

De Giro is nog geen week ten einde of de eerste rittenkoers van acht dagen staat alweer te popelen om van start te gaan. Het Critérium du Dauphiné wordt door velen gebruikt ter voorbereiding op de Tour de France. De Franse wedstrijd wordt afgetrapt met een gevaarlijk ritje tussen Ugine en Albertville. In totaal is de rit ‘maar’ 131,5 kilometer lang. Echter moet er zes keer een plaatselijk parcours met een venijnig heuveltje afgelegd worden in Albertville. Gaan hier al renners hun kansen verspelen? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Dat klimmetje is de Côte du Villard (1,2 kilometer aan 8,7%). De top van de laatste beklimming ligt op 12 kilometer van de eindstreep.

Om 11.25 uur worden de eerste meters afgelegd. De ritwinnaar wordt tussen 14.34 en 14.52 uur bij de finish in Albertville verwacht. Vanaf 13.12 uur zendt Eurosport live de koers uit op het hoofdkanaal. Er staan zestien Nederlanders aan het vertrek in Ugine.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
35 Reacties
07-06-2015 11:33
Leve Rolland Garros, leuk zo'n vroege finish; daarna lekker de zon in.
07-06-2015 11:38
Dit lijkt me een typische rit voor Clement
07-06-2015 11:41
Heerlijk, weer World-Tour wedstrijden. Daarnaast leuk dat we 2 Nederlanders met kansen op top-5 hebben.
07-06-2015 11:50
In de eerste kilometers: val en Gert Dockx out. Waarschijnlijk gebroken sleutelbeen.
07-06-2015 11:52
Gert Dockx (Lotto-Soudal) afgestapt na val na 3 km o)...

edit: te laat
07-06-2015 12:15
Dit bericht is verwijderd
07-06-2015 12:26
Oh wat fijn. Half 3 finish.
07-06-2015 12:28
Teklehaimanot voorlopig bergkoning van een 1-punts koninkrijk.

edit: hij heeft het met 2 punten uitgebreid naar een totaal van 3.
07-06-2015 12:42
@ redactie: Sporza heeft ook de gebruikelijke live-ticker: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_criterium_du_dauphine_2015/1.2359244
07-06-2015 13:04
Met nog 75 km te gaan heeft het viertal nog dik 5 min voorsprong over.
07-06-2015 13:07
klein drama :) voor onze KOM-Afrikaner... lekke band vlak voor de top van het colletje van de dag... puntjes misgelopen, maar wel terug aan de kop met een nieuw wiel inmiddels... over 2 minuten gaan we live!
07-06-2015 13:22
Jose ga naar huis!! Twee keer Contador noemen in de eerste 10 minuten. Doet me denken aan de verslaggever gister bij de champions league finale die het verschil tussen Iniesta en Messi niet wist.
07-06-2015 13:37
@Jotto-Lumbo (goede naam trouwens) Het is ook allemaal heel verwarrend. Ze heeft hem net in de Giro gezien en de Tour komt eraan. Het is dan toch gewoon niet mogelijk voor een Nederlandse Eurosport commentator om alle namen te weten. ;-)
07-06-2015 13:48
@disarray daar heb je weer helemaal gelijk in, eigenlijk is ze gwn een hele goede commentator. ik heb mijn mening over José nu helemaal herzien.

Edit: mijn smiley verzend niet. Das wel weer jammer
07-06-2015 13:51
Dockx sleutelbeen én elleboog gebroken. Die is een tijd uitgeschakeld, sterkte voor hem.
07-06-2015 14:08
Bulgac er nu al af. Wat een matige renner is dat zeg!
07-06-2015 14:15
Doe mij in de Tour maar Martens of Bennett ipv Wynants!
07-06-2015 14:19
Nog 20 km te gaan met anderhalve minuut voorsprong voor de vluchters.
07-06-2015 14:23
@Javier: lekker belangrijk
07-06-2015 14:25
het laatste rondje gaat beginnen met een volledig peloton jagend op ruim een minuut van het tweetal T&T
07-06-2015 14:26
Wie maken er eigenlijk kans om te winnen vandaag?
07-06-2015 14:28
@wheely, dat hangt er vanaf wat er zo op dat klimmetje gaat gebeuren, waarschijnlijk krijgen we gewoon een sprint met alle 'platte sprinters' er nog bij...
07-06-2015 14:28
Donkere luchten in de achtergrond!

Uhhh... das een berg...
Wat een commentaar zeg. :(
07-06-2015 14:31
Thureau nog voorop met een paar tellen. Tekl. gepakt. BMC renner in aantocht (edit:Oss). Dan een clubje van 4 en vlak daarachter het peloton dat toch wel gehalveerd werd op dat colletje net.
07-06-2015 14:32
Wilco lijkt in orde.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.