Volg hier de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
maandag 8 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De sprintploegen lieten zich verrassen door een late uitval van Peter Kennaugh. Toen de Brits kampioen met vijf medekoplopers dreigden te worden bijgehaald door het peloton, reed hij weg voor een solo van twee kilometer, die reikte tot de finish. De rappe mannen, die in deze rittenkoers al weinig kansen krijgen, werd daardoor een mogelijke ritzege ontnomen. Zijn ze vandaag sterk genoeg om de ritzege te pakken? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Ondanks de aanwezigheid van bergen van eerste en tweede categorie, is voor sprinters de tweede etappe het interessantst van allemaal. Deze rit heeft namelijk als enige een vlakke finale: in de laatste honderd kilometer hoeven renners amper nog te klimmen. Sprinters lijken daarmee voldoende tijd te hebben om terug te keren na de Col de Cuvéry (8,7 kilometer aan 6,7%). Toch zullen ze diep in de reserves moeten tasten op deze pittige beklimming, waardoor winnen allerminst eenvoudig wordt. Ook aanvallers ruiken daarom kansen.

Om 10.30 uur worden de eerste meters afgelegd. De ritwinnaar wordt tussen 14.35 en 14.59 uur aan de finish in Villars-Les-Dombes verwacht. Vanaf 13:30 uur zendt Eurosport live de koers uit op het hoofdkanaal.

PROFIL2 dau

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
08-06-2015 10:18
Openingsrit ??? volgens mij is dit alweer etappe 2 ;)
08-06-2015 10:19
Ik gok op kennaugh!
08-06-2015 10:24
Weer vroege finish!
08-06-2015 10:26
Boeckmans!
08-06-2015 10:28
@Rembo, wat zijn de odds?
08-06-2015 10:32
misschien openingsrit van deze dag??;-)
08-06-2015 10:37
Er wordt vanaf de start gelijk geklommen, er zullen daar wel veel aanvallen komen en daardoor verwacht ik een snelle eerste uur ondanks de beklimming.
08-06-2015 10:40
Modolo of Hagen
08-06-2015 10:49
Gerrans of Gallopin
08-06-2015 10:54
bouhanni zou ook nog kunnen, gerrans gallopin voor vandaag geloof ik niet eigenlijk
08-06-2015 11:03
@TrEb het is geen Giro... de 3 waren snel weg en kregen blijkbaar meteen de zege[B]N[/B]: Courteille, Quemeneur and Teklehaimanot hebben al rum 2 minuten voorsprong
08-06-2015 11:07
@ rahimns : ze krijgen de zegen... de zege daar is het nog wat vroeg voor denk ik... :-)
08-06-2015 11:08
@ rahmins, Er kan er meestal maar 1 de zege krijgen ;-)
08-06-2015 11:13
Ok, dit wordt dus gewoon sprinten straks.
08-06-2015 11:17
Blij dat er sommige hier zo oplettend zijn.... je zou maar eens een foutje maken..

@TrEb zolang Astana niet het idee heeft dat ze hier met 3 man op het podium kunnen komen, blijft het wel rustig ;)
08-06-2015 11:22
Perfecte etappe voor Tony.
08-06-2015 11:24
@striga, dat dacht ik ook ;-) Tony Gallopin
08-06-2015 11:30
Ik die andere haha, met z'n tweeën dan maar ;)
08-06-2015 11:42
Voorlopig mag het drietal zijn gang gaan... voorsprong loopt verder op tot boven de 5 minuten... benieuwd of er straks nog iemand op de 1e cat. klim wat gaat proberen.
08-06-2015 11:47
Dan was de 2e etappe van vorig jaar toch wat interessanter, naar mijn mening een van de mooiste finishes van het afgelopen jaar.
https://youtu.be/pKync3oyhm4
08-06-2015 12:28
Vandaag hoop ik op Boeckmans maar het kan alle kanten uit vandaag.
08-06-2015 13:05
Modolo
08-06-2015 13:06
@ Matisz je bent een snoepert.
Volgens mij is zowat iedereen hier in staat om het NL-dictee foutloos te maken. Kleine spellingsfouten vind ik niet zo heel ergerlijk: Bij man die er op reageren en denken de eerste te zijn die reageert wel ;)

Modolo maar voor de winst vandaag? Niet veel echte sprinters aanwezig dacht ik.
08-06-2015 13:16
@ stelvio-fan:
[quote]Bij man die er op reageren en denken de eerste te zijn die reageert wel[/quote]
lol. ik zou me maar niet opgeven voor het NL-dictee als ik jou was. :p
08-06-2015 13:44
@Arry1337
Die aankomt zal ik ook niet snel vergeten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.