Volg hier de openingsrit in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015
dinsdag 31 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015

Vandaag wordt er opnieuw gekoerst in Vlaanderen. De Driedaagse De Panne-Koksijde gaat van start. En het peloton wordt na Gent-Wevelgem afgelopen zondag nog steeds geteisterd door barre omstandigheden. De rit van De Panne naar Zottegem kan rekenen op harde wind. Daarom worden de eerste twaalf kilometer geneutraliseerd afgelegd.

In de slotfase van de etappe moet ook nog flink geklommen worden over een klassiek parcours. Er liggen onder meer de beklimmingen van de Eikenmolen, Berendries, Leberg en Valkenberg op de route. In totaal zijn er dertien hellingen.

In De Panne staan negentien Nederlanders aan het vertrek. Het startschot wordt gegeven om twaalf uur, de aankomst wordt verwacht tussen 16:28 en 17:10 uur. Sporza zendt de wedstrijd uit vanaf 14:40 uur. Eurosport begint de uitzending om 14:45 uur.

Stage-1426176882

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
72 Reacties
31-03-2015 16:05
Boom zal zich toch niet slecht voelen, aangezien Astana twee man mee in steun zet van Knees en Orica. Guardini volgens mij al zien lossen eerder in de etappe.
31-03-2015 16:06
Lotto kan spelen op De Bie en een herstellende Debusschere. Kristoff heeft ook veel gegeven, dus ik zie hier wel Lotto winnen en voor de eindoverwinning gaat het tussen Devolder en Bak.
31-03-2015 16:09
Lotto-Soudal heeft echt een goede ploeg hier opgesteld en dat betaald zich uit.
31-03-2015 16:10
Peloton breekt helemaal.
31-03-2015 16:12
Leuke koers, mooi die Wiggins.
31-03-2015 16:18
Kristoff is echt net als Degenkolb steeds meer een coureur geworden in plaats van alleen sprinter, zeer sterk rijdt hij.
31-03-2015 16:20
Geen verrassing lijkt me toch.
31-03-2015 16:20
Kristoff wint! Heel sterk en gedurfd gereden!
31-03-2015 16:20
Lotto - soudal laat zich hier ringeloren zoals Etixx de afgelopen westrijden..
31-03-2015 16:21
Lotto probeerde zelfs helemaal niks...
31-03-2015 16:21
Valt weinig te beginnen tegen een ontketende Kristoff lijkt me.
31-03-2015 16:21
Bak had aangevallen, maar was niet in beeld
31-03-2015 16:23
@passionofcycling Wat hadden ze kunnen doen? Kristoff is gewoon de beste sprinter en dus Debuscherre is gewoon kansloos. Tevens had Kristoff nog een extra mannetje die bij aanvallen het gat had dicht gereden.
31-03-2015 16:23
Lotto probeerde denk ik vooral zoveel mogelijk tijd te besparen voor Lars Bak, om hem in een zetel straks aan de tijdrit te laten starten (denk ik iig).
31-03-2015 16:24
@sven241,
Niet WT-waardig? Wat is dat nu voor onzin. Dit is geen WT-wedstrijd en je kan als WT-ploeg niet aan alle HC-wedstrijden meedoen. Dat is regelmentair niet eens mogelijk.
En nogmaals ze doen al jaren niet mee aan deze wedstrijd.
31-03-2015 16:25
Die Bystrom wordt een hele nuttige pion voor de komende klassiekers. Katusha in de winning mood.
31-03-2015 16:27
Bak nu wel grote kanshebber voor eindoverwinning hoor!
31-03-2015 16:29
@Snoepdehond Dit is natuurlijk niet zomaar een hc wedstrijd... het is in je buurland en als je ziet dat er zoveel wt-ploegen meedoen. Het Worldtour waardige gedeelte slaat natuurlijk niet alleen op het feit dat ze hier niet meedoen, maar ook op hoe ze dit jaar rijden en vooral waar ze niet (echt) meedoen met de cours.
31-03-2015 16:33
Hoe wordt WT-waardig gedefinieerd en aan welke voorwaarden moet je voldoen om het te zijn?
31-03-2015 16:35
@sven
Over het algemeen wordt de panne gezien als een B wedstrijd hoor, merendeel van de renners gaat niet eens uitrijden met het oog op de ronde. Puur voorbereidingswerk voor de mannen die nog wat kms in de benen willen. Zelf vind ik het wel een leuke koers maar het deelnemersveld is ook niet echt je van het.
31-03-2015 16:42
Aan de meeste HC-wedstrijden doen veel WT-ploegen mee. Er is echter wel een maximum aan WT-ploegen dat mee mag doen.

Hoe WT-waardig TLJ is hangt naar mijn mening vooral af van budget en kwaliteit van de renners binnen de ploeg. Wat dat betreft is TLJ een van de mindere ploegen uit de WT. Je kan hier schande van spreken, maar ik denk dat we helaas vooral blij moeten zijn dat de ploeg nog bestaat en meedoet aan de WT.
31-03-2015 16:53
@Wheely daar heb je wel gelijk in.
@snoepdehond DAt snap ik wel, alleen ze zijn natuurlijk wel eerder in aanmerking gekomen dan andere teams. Vind gewoon het team WT onwaardig. En als er dan zo'n B-koers is, moet je daar juist je slag slaan en dat gebeurd dan niet. Ze hebben misschien 12 WorldTour waardige renners en de ploegleiding met hun instellinh vind ik al helemaal niet Worldtour waardig, haha.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.