Volg hier de openingsrit in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015
dinsdag 31 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015

Vandaag wordt er opnieuw gekoerst in Vlaanderen. De Driedaagse De Panne-Koksijde gaat van start. En het peloton wordt na Gent-Wevelgem afgelopen zondag nog steeds geteisterd door barre omstandigheden. De rit van De Panne naar Zottegem kan rekenen op harde wind. Daarom worden de eerste twaalf kilometer geneutraliseerd afgelegd.

In de slotfase van de etappe moet ook nog flink geklommen worden over een klassiek parcours. Er liggen onder meer de beklimmingen van de Eikenmolen, Berendries, Leberg en Valkenberg op de route. In totaal zijn er dertien hellingen.

In De Panne staan negentien Nederlanders aan het vertrek. Het startschot wordt gegeven om twaalf uur, de aankomst wordt verwacht tussen 16:28 en 17:10 uur. Sporza zendt de wedstrijd uit vanaf 14:40 uur. Eurosport begint de uitzending om 14:45 uur.

Stage-1426176882

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
72 Reacties
31-03-2015 14:13
Etixx is ook maar met 6 man gestart, dus degenen die kritiek hadden dat LottoNl soms maar met maar 5 of 6 renners start is overdreven. Tegenwoordig kan je niet altijd overal meedoen, en soms niet overal op volle sterkte. Als er dan ook nog pech is door ziekte en/of blessures zoals bij LottoNl of bij Etixx (val Martin Velits in GW), wordt het helemaal moeilijk om overal op volle sterkte te verschijnen.
31-03-2015 14:32
Het is koers! LTJ idd gewoon heel erg gemuteerd door al die ziektes en blessures.
31-03-2015 14:34
De laatste keer dat Rabobank hier aanwezig was leefden we nog in 2011.
31-03-2015 14:39
Het lijkt mij stug dat LTJ hier niet start omdat ze gemuteerd zijn. Je schrijft je al ruim van te voren in voor een koers en als ze dat hadden gedaan dan hadden ze hier gewoon aan de start gestaan lijkt mij.

Volgens mij doet Rabobank/Blanco/Belkin al jaren niet meer mee aan deze wedstrijd (wat vlek zegt, 2011 dus)
31-03-2015 14:52
@snoepdehond, gelijk, sorry :)
31-03-2015 14:56
Ze zullen idd niet hebben ingeschreven ivm krappe selectie. Maar ik vind het wel jammer dat een Nederlandse WT-ploeg zich hier niet laat zien, zou eigenlijk wel moeten vind ik.

@md 73
De vergelijking met EQS gaat mank. Kijk eens wat die allemaal al hebben gereden en wat die hebben gewonnen. Of anders gezegd, die kunnen zich in de meeste koersen wél goed presenteren, TLJ niet. De impact is dus stukken groter voor TLJ dan voor EQS als ze ergens met 6 man aan een koers beginnen.
31-03-2015 15:14
Bos lost weer. Dat gaat hem ook niet meer worden
31-03-2015 15:14
De rit van vandaag moedigt met de valkenberg en de eikenmolen toch weer aan tot aanvallend koersen. De RvV was vroeger toch aangenamer om naar te kijken, ik kijk dan ook steeds met een dubbel gevoel, vooral nostalgie, naar deze wedstrijd. Komt de oude RvV ooit nog terug??

Versta me niet verkeerd het huidige parcours is ook mooi maar te zwaar om verrassingen en aanvallen aan te moedigen.
31-03-2015 15:15
Devolder samen met een BMC-kerel die achter Bak en Debusschere aangaat.
31-03-2015 15:18
Devolder en BMC ingerekend, nu een Europcar-renner. Continu speldenprikjes om ertussendoor te muizen.
31-03-2015 15:22
Iemand boom al gezien? hoop het wel lijkt me toch wel een kanshebber als hij gemotiveerd is, en niet teveel last heeft
31-03-2015 15:26
Meestal zie je Boom regelmatig op de eerste rijen zitten. Zie nu sowieso weinig (of geen?) Astana in het peloton. Hopelijk kan hij voldoende herstellen voor Roubaix en hier toch nog zijn niveau aanscherpen. Veel meer zou ik niet verwachten deze koers.
31-03-2015 15:26
@ti-raleigh

Dat Etixx een stuk sterker is dan LottoNL en ook veel beter heeft gepresteerd beaam ik, maar om zoals sommigen kritiek te hebben dat ze niet overal met een volledige ploeg starten vind ik te ver gaan. Ze hebben nu eenmaal al niet de grootste ploeg, en zeker nu ze pech hebben met ziektes en blessures wordt het moeilijk om in alle koersen waar ze mee doen een volledige ploeg op te stellen. Bij de WT koersen lukt dat nog wel.
31-03-2015 15:33
Team Roompot met 6 man in het laatste groepje, bravo!
31-03-2015 15:34
Boom zit nog wel in dit peloton.
31-03-2015 15:43
Peloton uiteengeslagen nu.
31-03-2015 15:45
Mooi groepje nu achter Bak en Debusschere: Quinziato, Stuyven, Demare, De Bie, Bystrom, Lampaert...
31-03-2015 15:54
Wiggins niet echt overtuigend toen de koers open schoot net. Devolder, Bystrom, Kristoff en De Bie bij de voorste twee Lotto's gekomen. Peloton met Knees op kop op een halve minuut. Daar maar twee Etixx renners. De verhouding met Lotto is wel eens anders geweest in deze koers.
31-03-2015 15:54
Wiggins parkeert... ??

Edit: was Eisel met baard en rugnummer een 1 van de ploeg.
31-03-2015 15:57
Boom zit in het achtervolgende peloton. Dat gaat weer de goede kant op. Hopelijk donderdag ook nog...
31-03-2015 15:57
Pippo zit ook nog in de eerste groep. Een goed teken met het oog op Vlaanderen en vooral Roubaix.
31-03-2015 15:58
[quote]Toch jammer hoor![/quote]
Ik geloof er niets van dat je dat meent_
31-03-2015 15:59
Wind valt dus wel mee, wel erg hard maar zeker niet gevaarlijk als GW. Dat TLJ hier niet start/kan starten is natuurlijk jammer en niet echt world tour waardig. Als je niet meedoet, win je zeker niet.
31-03-2015 16:02
Zo zo als fan van Lotto word je de laatste weken wel erg verwent.
Kleuren de koers en rijden finales mee.
31-03-2015 16:03
met Kristoff & ploegmaat naar de meet rijden in een groepje van zes.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.