Volg hier de openingsrit in de Colorado Classic 2018
donderdag 16 augustus 2018 om 20:00 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in de Colorado Classic 2018

Koersen in meerdere landen deze dagen. Nederland, België, Noorwegen, Frankrijk en Hongarije passeerden al de revue, maar vanavond en vannacht – Nederlandse tijd – strijdt er ook een peloton om leiderstruien in de Verenigde Staten. Daar staat namelijk de Colorado Classic op het programma, waar ze in Veil beginnen aan de eerste etappe. Wie pakt uit?

De openingsetappe van de tweede editie van de Colorado Classic speelt zich af in en rondom Vail, een van de bekendste wintersportplaatsen van Noord-Amerika. De renners werken acht keer een lokale ronde af van 14,2 kilometer, wat de totale afstand brengt op een bescheiden 103,2 kilometer.

Ondanks de beperkte afstand, belooft de ouverture wel degelijk spektakel. De matadoren krijgen namelijk 1338 hoogtemeters voor de kiezen. Via Frontage Road gaat het naar Mill Creek Road, met een niet te onderschatten onverhard klimmetje, waarna het wegdek in de laatste kilometers ook nog serieus omhoog gaat. Alsof dit nog niet zwaar genoeg is, werken de coureurs de etappe af over smalle, technische en bochtige wegen.

De start van de eerste rit is om 20.15 Nederlandse tijd. In Amerika is het dan kwart over twaalf ’s middags. De finish ligt tussen 23.00 uur en 23.30 uur Nederlandse tijd. Het slot van de koers is live te zien op Eurosport 1.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (TourTracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
26 Reacties
16-08-2018 20:53
Eenkhoorn in de kopgroep met Eg
16-08-2018 21:05
Zou toch wat zijn als Eenkhoorn hier zou kunnen winnen uit een kopgroep.
16-08-2018 21:13
De verschillen zijn allemaal heel klein... winnen zal moeilijk worden. Een kleine kans op de bergtrui misschien, maar die Eg kan ook aardig bergop.
16-08-2018 21:35
Eurosport 1 is ermee begonnen, vier koplopers, 1 achtervolger en het peloton op 1.35min
16-08-2018 22:02
Eurosport met een briljant getimede reclame aan de voet van het klimmetje.

EF maakt er in ieder geval een stevige koers van.
16-08-2018 22:20
Deze regisseur vindt je alleen interessant wanneer je vooraan rijdt..

Je zou tot nu toe weinig hebben gemist wanneer je enkel op de tracker kijkt, terwijl het peloton op de vorige klim toch al aardig uit elkaar moet zijn gevallen.
16-08-2018 22:24
klein pelotonnetje nog maar.
16-08-2018 22:26
De laatste beklimming zorgde ervoor dat er vier vooruit kwamen met 2x EF en een actieman. Olivier reed het gat dicht en lijkt de beste TLJ-renner vandaag. Powless zit nog wel achterin de groep en nu nog 1 of 2 helemaal in de staart van het peloton (Maas daar sowieso bij).
16-08-2018 22:29
UHC gaat meewerken met EF!? Hebben iemand in de kopgroep van vier..
16-08-2018 22:31
UHC snap ik ook niet echt, verder rijd lotto goed van voren
16-08-2018 22:42
Olivier nu helaas niet met de beste mee over de klim. Zit achter een groepje van elf dat gaat aansluiten bij Eenkhoorn en Co. Hect daar overigens nog wel een stukje voor.
16-08-2018 22:44
Half peloton nog vlak achter die elf renners, dus dit wordt waarschijnlijk gewoon een groepssprint.

TLJ nog met vijf (Wynants eraf lijkt me) in het samengelopen peloton. EF rijdt voor Phinney en MS voor hun sprinter. Grote vraag of McCabe er nog zit.
16-08-2018 22:45
Leuk ploegje hoor, dat Aevolo. Ik gun het die Hect wel.
16-08-2018 22:48
Hect houdt het knap vol. Eenkhoorn gooit er ook nog een kopbeurt uit, maar voorsprong staat voorlopig nog op 20 seconden op 4km.
16-08-2018 22:50
Toch op een Cannondale, dus aan de fietsen ligt het niet ;)
16-08-2018 22:51
Voorsprong nog een seconden of vijftien nu, maar heel sterk wat Hect hier laat zien.
16-08-2018 22:52
Ziet er goed uit! Peloton rijdt ook meer naast elkaar, dan met elkaar.
16-08-2018 22:53
Laatste kilometer met nog steeds een mooie voorsprong.
16-08-2018 22:53
Hij gaat hem pakken!
16-08-2018 22:54
UHC daarentegen...
16-08-2018 22:54
McCabe denkt ook dat hij heeft gewonnen.... UHC....
16-08-2018 22:55
HIj zat maar te kijken, dacht dat die kapot was....maar houdt vol.. Volgend jaar Sunweb, denk ik ;-)
16-08-2018 22:59
Sunweb rijdt weinig kleine wedstrijden, dus moeten ze de eventuele scouting van dit soort jongens op een andere manier doen.
    16-08-2018 23:05
    Zullen toch wel scouts hebben neem ik aan. En in Oldenzaal kunnen ze vast ook wel Eurosport ontvangen.
    16-08-2018 23:12
    Ja, en de uitslagen op PCS kunnen ze allicht ook wel vinden. Maar het van dichtbij meemaken van renners en het leggen van contacten gaat toch makkelijker als je aan dezelfde koers deelneemt.
    16-08-2018 23:32
    Even een praatje maken met Villalobos of Hecht gaat inderdaad wat makkelijker als je daar aanwezig bent.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.