Volg hier de openingsetappe van de Tour of California 2019
zondag 12 mei 2019 om 23:00 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Tour of California 2019

Veel ogen zijn gericht op wat er in Italië gaande is, maar ook aan de andere kant van de oceaan wordt er gekoerst op het allerhoogste niveau. Vandaag is het tijd voor de openingsetappe van de Tour of California. Wie zegeviert in finishplaats Sacramento? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De openingsrit voert de renners door Sacramento, de hoofdstad van de staat Californië. Het begin is eenvoudig, want er zijn nauwelijks hoogtemeters. Vanuit de start volgt een grote lus ten westen van de stad. Na 132 kilometer rijden de renners een lokaal parcours van 3,5 kilometer op in Sacramento, dat drie keer keer afgelegd moet worden.

In de slotkilometer zit één haakse bocht naar links, waarna de rode loper uitgaat voor de sprinters. Wie dat zijn? Denk aan Mark Cavendish, Peter Sagan, Fabio Jakobsen en John Degenkolb. De renners starten om 23.15 uur, om te finishen rond 02.40 uur.

Eurosport heeft de rechten van de Ronde van Californië. Alle live-uitzendingen zijn op het hoofdkanaal. De eerste rit is vanaf 01.00 uur’s nachts te zien.

Links
Voorbeschouwing: Tour of California

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
34 Reacties
12-05-2019 23:04
Hup Danny
12-05-2019 23:09
Hup Fabio!
12-05-2019 23:09
Geen liveblog en chat?
    12-05-2019 23:31
    Geen prachtig achtergrondverhaal over de koers in de eerste comment, waar xistnc over kan klagen en waar heel Wielerflits dan zijn zegje weer kan doen over hun visie op de persoonlijkheid van xistnc?
    12-05-2019 23:42
    Oh, heb ik iets gemist?
    13-05-2019 00:24
    https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2019-voorbeschouwing-etappe-2-van-bologna-naar-fucecchio/
12-05-2019 23:13
Duimen voor Jasper Phillipsen.
12-05-2019 23:16
Hup Kristoffer!
12-05-2019 23:18
Hup Peter!
12-05-2019 23:32
Hup Sakee!
12-05-2019 23:33
Dit wordt een Fabiootje...
13-05-2019 00:10
Vergeet niet de app te installeren!
    13-05-2019 00:14
    Kun je daarmee vooruitkijken?
    13-05-2019 00:19
    Nee en er is ook geen chat.
13-05-2019 01:15
Leuk zo snachts nog even een koersje.
13-05-2019 01:51
Langzame trein... :-) Nog 39km te gaan...
13-05-2019 01:59
Niet veel voorsprong voor de twee overgebleven koplopers, zo'n 40/45sec...
13-05-2019 02:05
Planet als laatste over.
13-05-2019 02:10
We zullen moeten wachten tot het plaatselijke rondje voor wat meer actie vrees ik
13-05-2019 02:18
Het is ook niet te doen op deze weg, om echt weg te komen.
13-05-2019 02:19
Nog 20km te gaan en Planet is bijgehaald.
13-05-2019 02:29
Het gaat nu hard... we zijn in de stad
13-05-2019 02:30
Deceuninck-Quick.Step hield het tempo hoog bij oprijden van de lokale rondje. En dan wint Degenkolb de tussensprint.
    13-05-2019 02:32
    Pedersen in plaats van.... Volgens mij, zo wakker ben ik... :-)
    13-05-2019 02:34
    Bennett netjes derde, sprokkelt zo een seconde.
13-05-2019 02:39
Laatste ronde.
    13-05-2019 02:39
    Sunweb op kop.
    13-05-2019 02:41
    DQS naar de kop met 1.5km te gaan.
13-05-2019 02:43
Dan wint gewoon Sagan, voor McCabe
    13-05-2019 02:47
    Sagan knalde Fabio uit de trein bij de laatste scherpe bocht. Met contact denk ik. Fabio meteen op een gat en klaar. Slim gedaan door Sagan.
    13-05-2019 02:49
    Ah, ja Sagan kan goed die bochten nemen. Toch weer knap, dat-ie er staat..
13-05-2019 02:54
Het brak in die laatste bocht net voor Van Poppel en die mistte daardoor net de aansluiting
13-05-2019 03:21
Nu wint zelfs de kopman bij bora hansgedroogde. Het moet niet gekker worden.
13-05-2019 07:42
Ligt het aan mij? Ik zie nergens de uitslag staan?!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.