Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Polen 2020
woensdag 5 augustus 2020 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Polen 2020

Met de Ronde van Polen gaat vandaag de eerste WorldTour-rittenkoers na de coronabreak van start. Favorieten voor eindwinst zijn Remco Evenepoel, Jakob Fuglsang en Maximilian Schachmann. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De 77e Ronde van Polen begint bij het Śląskistadion in Chorzów, dat recent is vernieuwd. Daarvandaan rijdt het peloton kloksgewijs een rondje van bijna 147 kilometer door de omgeving om vervolgens aan te komen bij de drie plaatselijke ronden rond Katowice van 16,3 kilometer, waarin op 1,2 kilometer van de streep nog een klimmetje van vierde categorie is opgenomen. Vorig jaar won Luka Mezgec (foto) hier zijn eerste van twee ritzeges. Wie is deze keer de snelste?

Het startsein voor de openingsetappe wordt gegeven om 13.55 uur. De finish wordt verwacht omstreeks 18.28 uur. De Ronde van Polen is vanmiddag vanaf 17.15 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 2 en via de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#TDP20)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
05-08-2020 18:25
Doodeng.
05-08-2020 18:25
Oei oei oei, diskwalificatie Groenewegen uiteraard. Hopelijk is Jacobsen ok
05-08-2020 18:25
niet de eerste keer dit, hopelijk alles goed :-O
05-08-2020 18:25
F*ing hell, Groenewegen / Jacobsen :(((
05-08-2020 18:26
Groenewegen probeert de deur veel te laat dicht te doen en rijdt Jakobsen hier letterlijk de vernieling in.. Hoop echt dat hij in orde is.
05-08-2020 18:26
Aaiii, nare valpartij zeg!
Dylan leek me teveel van z'n lijn af te wijken, liet geen ruimte over..
05-08-2020 18:26
Wil hem nu toch wel graag zien bewegen.
05-08-2020 18:26
Dit is een echte schande ... Groenewegen uit koers zetten. Dit is absurd.
05-08-2020 18:27
voor mijn part DSQ Groenewegen dit rondje. Dit gaat niet over 10cm van je lijn wijken!
05-08-2020 18:27
[i]edit wf: let op je taalgebruik[/i]
05-08-2020 18:27
Drie bewegingen richting de hekken van Groenewegen. Bah. Tijdje schorsen maar.
05-08-2020 18:28
Klaar wel met die herhalingen.. Hoop ook dat die fotograaf in orde is.
05-08-2020 18:28
Jakobsen had duidelijk gewonnen. Groenewegen geeft nog even een elleboogje als hij voorbij komt.
05-08-2020 18:28
WTF Groenwegen, kwakt Jacobsen letterlijk de bordes in. Dat word een 100% DSQ, al probeerde Jacobsen ook wel een gaatje te vinden dat er niet meer was.
05-08-2020 18:28
[i]edit wf: niet doen[/i]
    05-08-2020 18:31
    Je bent een idioot.
    05-08-2020 18:31
    Zak in de stront zak hooi dat je bent
    05-08-2020 18:31
    Vind je dit nodig?
05-08-2020 18:29
Groenewegen verdient een schorsing hier. Voor hoelang laat ik aan de UCI over.

Hopelijk mag hij deze zege niet houden...
05-08-2020 18:29
Wat een val.. hopelijk alles oké met Fabio
05-08-2020 18:30
De afwijking van Groenewegen valt nog mee zo in de herhaling. Vergeet ook niet dat het hekwerk altijd iets toeloopt naar de finishboog. Ja hij wijkt af, maar ik heb ergere afwijkingen gezien.
    05-08-2020 18:31
    Ongelooflijk dat je dit hier durft te zeggen.
    05-08-2020 18:36
    Ja dat durf ik te zeggen, omdat het gewoon te zien is dat Jakobsen gewoon zelf volgas blijft doorsprinten totdat gat echt dicht is waardoor ze tegen elkaar komen. Ja Groenewegen maakt hier een fout, zeker en gevolgen waren niet fraai om te zien.
    05-08-2020 18:36
    Je bent geschift man. Dit was gewoon misdadig en valt niet goed te praten op geen enkele manier. Het gaat niet niet over 15cm maar over 3 meter die hij dichtsmijt.
    05-08-2020 18:37
    Ik heb wel mindere afwijkingen bij mensen gezien..
    05-08-2020 18:44
    Misschien wat minder met de emotie reageren, even tot 10 tellen en dan gewoon zeggen dat je het mee oneens ben, dat ik het verkeerd zie, dat mag namelijk gewoon. Het oneens zijn met elkaar.


    ps, het is geen abrupte afwijking waardoor ze tegen elkaar botsing maar een geleidelijke, groot verschil. Nogmaals het gaat niet om het bagatelliseren van de vreselijk val, maar puur technisch gezien daar ging het mij. Ik hoop van harte dat het meevalt met de iedereen die erbij betrokken is geraakt. DQ zou zeker passend zijn, mede door de gevolgen die het geeft.
05-08-2020 18:30
Verban die achterlijke klootzak maar voor een paar maanden. Mannen als Groenewegen horen niet thuis in het peloton.
05-08-2020 18:30
Naessen had dus toch gelijk.
05-08-2020 18:30
Zo afwijken en dan nog die elleboog. Tijdje langs de kant zetten zou ik zeggen.
05-08-2020 18:30
Groenewegen, een van de gevaarlijkste mannen in het peloton... Dit is gwn een aanslag
05-08-2020 18:30
Geen idee wat Groenewegen hier in gedachte had. Hopelijk gaat het goed met iedereen.
05-08-2020 18:30
De Poolse regie blijft ook maar komen met de herhalingen...
05-08-2020 18:31
Groenewegen gewoon tot einde van seizoen schorsen, dit is ver erover. Ernstig gemeen spel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.