Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Catalonië 2021
maandag 22 maart 2021 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Catalonië 2021

De Ronde van Catalonië heeft er een jaar extra op moeten wachten, maar vandaag gaat toch echt de honderdste uitgave beginnen. Op de openingsdag staat meteen een interessante etappe over meerdere beklimmingen op het menu. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Voor de negende achtereenvolgende keer begint de Ronde van Catalonië in Calella. De route leidt eerst naar badplaats Tossa de Mar en de stad Vidreres, waar tussensprints liggen, en daarna naar de klim van Les Guilleries (3,7 km aan 4,5%). Het zwaartepunt van de etappe is de klim van de Santa Fe del Montseny (12,2 km aan 4%). Voordat de renners terugkomen in Calella moeten zij de Collsacreu nog omhoog, met nog slechts zeventien kilometer te gaan.

Twee jaar geleden won Thomas De Gendt hier na een indrukwekkende solo. Toen lag de klim van Santa Fe del Montseny een stuk vroeger in het parcours en beklommen de renners daarna nog de Alt El Muntanyà en de Coll Formic, voordat via de Collsacreu naar de finish werd gereden.

Om 12.25 uur wordt in Calella het startsein gegeven voor deze openingsetappe. De finish wordt verwacht tussen 16.43 en 17.09 uur. De Ronde van Catalonië is vanaf 15.15 uur live te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Deze Nederlanders doen mee aan de Ronde van Catalonië
Deze Belgen doen mee aan de Ronde van Catalonië

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
22-03-2021 15:52
Haha gefeliciteerd Monique!
22-03-2021 15:55
Wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik neem niet aan dat Movistar strak tempo blijft rijden tot de finish en de sprinters zijn er al wel zo'n beetje af.
22-03-2021 15:57
Welke sprinters zitten er nog? Impey lijkt me de favoriet nu?
    22-03-2021 15:59
    Dion Smith misschien nog. Venturini zou ook kunnen.
22-03-2021 15:59
Is toch een stuk lastiger zonder testosteronpleisters...
22-03-2021 15:59
Oef, Froomey. Heeft natuurlijk in duizend stukjes gelegen.
22-03-2021 15:59
Froomey boy lost...
22-03-2021 16:02
Toch triest om te zien. Die zien we dit seizoen niet meer terug, vrees ik.
22-03-2021 16:09
Trek is een Italiaanse ploeg??? Amerikaans toch
    22-03-2021 16:10
    Italiaans DNA.
22-03-2021 16:09
Ja bizar om te zien, zeker als je weet wat hij verdient.
    22-03-2021 16:12
    Daar had je een ploeg van op kunnen richten, heeft zelfs loonsverhoging gekregen tov zijn Ineos tijd.
22-03-2021 16:11
Een zebrapad halverwege de afdaling in de middle of nowhere met een bordje "Gerealiseerd middels EU subsidies. Muchas gracias!"
22-03-2021 16:17
Kleine breukjes in het peloton door een sterke kopbeurt van de camera motor. Valverde waande zich even in de Ruta del Sol.
22-03-2021 16:21
Jumbo zit nog met 6? Wie is er af dan?
    22-03-2021 16:21
    Niemand, Bennett rijdt in het wit.
    22-03-2021 16:22
    Bennett had ik al meegeteld ;)
    22-03-2021 16:24
    Ze gingen met zeven over de top. Bouwman zou er wellicht af kunnen zijn gegaan daarna, maar lijkt me sterk. Ik zag net namelijk ook Haga weer zitten en die had het na de top nog even moeilijk.

    Bouwman zit er achterin ook nog bij.
22-03-2021 16:25
Sagan en Froome samen in de bus nu. "Froomey, how are you?"
22-03-2021 16:29
Bennett springt nu mee, dat is een slimme zet voor Jumbo lijkt me
22-03-2021 16:29
Leuke koers op deze manier! Movistar had nog maar één knecht bij hun kopmannen en had geen zin om te controleren.
22-03-2021 16:31
LLS toch wel een baas hoor dat die er weer bij zit na al die jaren.
22-03-2021 16:32
Movistar weer met de classic movistar tactiek van zichzelf opblazen en vervolgens niet mee zitten.
22-03-2021 16:32
Prima groepje. Alleen die Rochas ken ik niet zo.
22-03-2021 16:34
Deze vier gaan erom strijden, want ik zie geen ploeg bereid om op kop te gaan rijden
22-03-2021 16:35
Wel balen voor Jumbo dat Harper daar niet kon aanhaken.
    22-03-2021 16:36
    Die Harper zal zich nog wel een keer achter de oren krabben, die werd echt even finaal uit het wiel gereden door die Lotto-man
    22-03-2021 16:38
    Had al twee keer eerder gereageerd, dus zat net even aan z'n max.
    22-03-2021 16:38
    Over zijn max zelfs, want staat nu in peloton op lossen.
22-03-2021 16:36
Schelling gaat lekker storen. Knap dat hij na zijn kopwerk er nog bij zit.

Haga op kop voor Kanter waarschijnlijk.
22-03-2021 16:37
De vogels zijn gaan vliegen.
22-03-2021 16:37
wel heerlijke etappetje dit hoor. Ook een mooi profiel voor een eerste rit
22-03-2021 16:39
Dat was snel voor Haga.
22-03-2021 16:43
Dion Smith zit er nog bij?
    22-03-2021 16:44
    Wel ws, gezien het kopwerk van Mitchelton.
    Kanter lijkt me er ook nog bij te zitten, gezien DSM daarvoor ook op de voorposten te vinden was.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.