Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Catalonië 2021
maandag 22 maart 2021 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Catalonië 2021

De Ronde van Catalonië heeft er een jaar extra op moeten wachten, maar vandaag gaat toch echt de honderdste uitgave beginnen. Op de openingsdag staat meteen een interessante etappe over meerdere beklimmingen op het menu. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Voor de negende achtereenvolgende keer begint de Ronde van Catalonië in Calella. De route leidt eerst naar badplaats Tossa de Mar en de stad Vidreres, waar tussensprints liggen, en daarna naar de klim van Les Guilleries (3,7 km aan 4,5%). Het zwaartepunt van de etappe is de klim van de Santa Fe del Montseny (12,2 km aan 4%). Voordat de renners terugkomen in Calella moeten zij de Collsacreu nog omhoog, met nog slechts zeventien kilometer te gaan.

Twee jaar geleden won Thomas De Gendt hier na een indrukwekkende solo. Toen lag de klim van Santa Fe del Montseny een stuk vroeger in het parcours en beklommen de renners daarna nog de Alt El Muntanyà en de Coll Formic, voordat via de Collsacreu naar de finish werd gereden.

Om 12.25 uur wordt in Calella het startsein gegeven voor deze openingsetappe. De finish wordt verwacht tussen 16.43 en 17.09 uur. De Ronde van Catalonië is vanaf 15.15 uur live te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Deze Nederlanders doen mee aan de Ronde van Catalonië
Deze Belgen doen mee aan de Ronde van Catalonië

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
22-03-2021 12:51
Interessante etappe met amper echte sprinters aan de start.

Sagan/Impey of een puncher?
22-03-2021 12:52
Hup Luis Leon!
22-03-2021 13:04
Max Kanter gaat iedereen er op leggen
22-03-2021 13:10
Dit moet Almeida toch gewoon voor elkaar gaan krijgen.
22-03-2021 13:14
Wat leuk, nog een Martin! De Ierse, de Duitse, de Franse en een Spaanse (Baskische!)
22-03-2021 13:18
Pieter Serry abandon
22-03-2021 13:24
Amper sprinters idd. Dus wie gaat et dichtrijden, Bora?
    22-03-2021 13:26
    Bora (Sagan, Meeus), UAE (Molano/Hirschi), DSM (Kanter), Bahrain (Mohoric), AG2R (Venturini), Bike Exchange (Dion Smith).
22-03-2021 14:37
Denken jullie dat het juist een voordeel is geweest voor bijvoorbeeld Sagan en Mohoric dat zij MSR hebben gereden met het oog op vandaag? #dtv
    22-03-2021 15:00
    Ik vraag me af of Sagan hier voor resultaten gaat of gewoon wedstrijd km in de benen wil krijgen.

    Denk zelf dat laatste en mocht het een keer een massasprint worden zal hij vast wel willen winnen
22-03-2021 15:15
Rui Costa abandon
22-03-2021 15:17
Berhane al 9 seconden gepakt, zal niet genoeg zijn voor de leiderstrui. Aan de finish worden er 10 uitgedeeld. Tenzij...
22-03-2021 15:27
Meeus of Sagan, wie zullen ze uitspelen? Meeus leek nog sterker dan Ackermann in de koersen die ze samen deden en Sagan was in de Tirreno nog nergens. In Sanremo stond hij er echter weer en na zo´n wat lastigere rit waarschijnlijk sowieso de beste om uit te spelen.
    22-03-2021 16:13
    ik denk Schelling
    22-03-2021 16:19
    Die reed op kop van het peloton toen ik dat schreef. Zitten nu nog drie man van Bora.
22-03-2021 15:28
Goh, rijdt Taaramae nu bij Wanty.
22-03-2021 15:30
koers! (met wat tekst extra)
22-03-2021 15:33
Aan z'n souplesse zie je wel meteen dat Moniquet een natuurlijke klimmer is.
22-03-2021 15:34
De Gendt en Poels (?) eraf.

Porte na een wielwissel aan het terugkeren.

Movistar maakt tempo op de eerste categorie klim.
    22-03-2021 15:34
    Movistar: "Wij waren al aan het rijden".
22-03-2021 15:36
Sagan eraf..
22-03-2021 15:37
In zijn eentje gelost.
22-03-2021 15:37
Sagan gaat het niet doen vandaag
22-03-2021 15:37
Sagan long-Covid?
22-03-2021 15:39
Benieuwd of Gesink dit rondje wel weer de benen heeft....

En hoe gaat het met Tolhoek
22-03-2021 15:42
Ligt het aan mij, of staat Froome ook wat zwaarder dan in zijn Ineos-tijd?
    22-03-2021 15:44
    Dat zat ik mij ook al af te vragen.
    22-03-2021 15:45
    Ligt aan het pakje volgens mij.
    22-03-2021 15:45
    Denk vooral de kleur van de kit. Zwart kleed af, wit doet het tegenovergestelde. Daarom leek Kristoff ook altijd zo enorm in z’n EK trui.
22-03-2021 15:42
Froome achterin.
    22-03-2021 15:48
    "Froome in de problemen," is de zin welke afgelopen seizoenen mij het meest gewoon is geworden. Ongelooflijk verschil met Sky, deze Froome.
22-03-2021 15:44
Gesink lijkt ook niet lekker te zitten
    22-03-2021 15:58
    De jaren lijken ook bij hem te gaan tellen.
    22-03-2021 16:05
    Ja daar lijkt het op. Of misschien slechte winter gehad...
22-03-2021 15:45
Leuke kennismaking met die Lotto Belg.
22-03-2021 15:52
Moniquet is over zijn finish. Lullig dat de klim daarna nog even door liep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.