Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015
dinsdag 6 oktober 2015 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015

Hoewel het seizoen bijna ten einde is, staan er toch nog een paar mooie koersen op het programma. Vandaag wordt in Henegouwen de Mémorial Frank Vandenbroucke (1.1) verreden, ook bekend onder de naam Binche-Chimay-Binche. De koers is in totaal 194,5 kilometer lang en kent hetzelfde parcours als vorig jaar. Toen won de Tsjech Zdenek Stybar.

Het peloton, met daarin zes WorldTour-ploegen, gaat om half één van start. De finish in Binche, waar nog vier plaatselijke rondjes moeten worden afgelegd, wordt rond vijf uur verwacht. De koers wordt vanaf drie uur live uitgezonden op Eurosport 2.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
78 Reacties
06-10-2015 12:46
Met de juiste focus en betere begeleiding zou hij jaren gedomineerd hebben en veel gewonnen hebben. Rip Vdb.
06-10-2015 13:17
Nog eentje voor Etixx of Soudal? Voor Etixx zou het 1 podiumspot meer zijn als Movistar en koploper zijn met 110. (bron; CQ)
06-10-2015 13:24
Eigenlijk best jammer dat een renner die bekend is geworden om zijn dopinggebruik een eigen koers krijgt, net als die koerst voor pantani is het gwn pure waanzin.
06-10-2015 13:28
Alleen de allergrootsten krijgen een Memorial. Met of zonder doping; meest getalenteerd en outstanding tot de dag van zijn Cofidis-val.
06-10-2015 13:46
Ik weet dat het een volgtopic is, maar om even te reageren op zoetepap. Inderdaad alleen de allergrootste zouden een memorial moeten krijgen, maar alstublieft, Vandenbroucke behoorde absoluut niet tot de allergrootsten. Persoonlijk, en vele zullen het misschien niet eens zijn, vind ik dat het belachelijk is dat een koers wordt vernoemd naar Vandenbroucke. Zoals gezegd, alleen voor de allergrootsten. Maar wat heeft Vandenbroucke na 1999/2000 nog gepresteerd? Vrijwel niets. Als hij ook zonder doping geweldig kon fietsen dan was dat wel eruit gekomen, maar in de periode 2000-2007 heeft hij eigenlijk alleen van ploeg naar ploeg gehopt. Triest verhaal, maar zeker geen koers waard.

De echte naam is ook duizend keer mooier: Binche-Chimay-Binche
06-10-2015 13:58
Ik deel je mening John Bidon. Officieel nooit betrapt of gebruik bewezen van doping, maar statistieken liegen niet.
06-10-2015 13:59
tja. doping doping doping, drugsgebruik, zat achter het stuur kruipen, zelfmoordpogingen, opname in psychiatrisch ziekenhuis, prostituees.... maar toch een status van een soort heilige in Belgie.
06-10-2015 14:02
Je vergeet het jachtgeweer...tja ik zag er een 'grote' in zoals ik al zei.
06-10-2015 14:05
@ zoetepap:
ach ja... alsmede het meedoen aan een juniorenwedstrijd onder valse naam met foto van Boonen in zijn nadagen.
06-10-2015 14:14
Rock 'n' roll !!!!

Maar om dat te combineren met het leven als profrenner ?


De overigens ook jammerlijk vroeg overleden Ballerini heeft ook een wedstrijd die zijn naam draagt. Was uiteraard minder omstreden dan Pantani of VDB, maar was hij een groter renner ? Reed ook bij de fameuze Mapei-ploeg van Museeuw hé.....
06-10-2015 14:15
Peloton in 3 stukken.
Groep 1; 15 man (o.a. Pellaud, Vermote, Coenen, v.Melsen)
Groep 2; 35 man (o.a. Bol, Hereijgers, r.d. Greef, Meijers, Mol, v.Reek, Vermeltfoort, Ruijgh, Aregger, Enger, w.Kreder, d.Vries, v.Goethem, Jans, Veuchelen, Baugnies, Marcato) +0.58
Groep 3, de rest +4.05
06-10-2015 15:02
Laat dan Armstrong maar winnen (nr 121)
06-10-2015 15:06
Live.

Peloton in 3 stukken.
Groep 1; 15 man (o.a. Vallee, v.Hecken, Martens, Kolar, Pellaud, Vermote, Coenen, v.Melsen)
Groep 2; 35 man (o.a. Vanmarcke, Bol, Hereijgers, r.d. Greef, Meijers, Mol, v.Reek, Vermeltfoort, Ruijgh, Aregger, Enger, w.Kreder, d.Vries, v.Goethem, Jans, Veuchelen, Baugnies, Marcato) +0.58
Groep 3, de rest +4.05
06-10-2015 15:21
Huh, wist niet dat Lotto-Jumbo hier meedeed!. Heeft iemand de hele selectie voor me?

On: Roompot duidelijk op kop van de 35 man, Lotto jumbo zit goed met een man mee in de groep van 15!
06-10-2015 15:22
@ Daan:
klik eens op 'deelnemerslijst' hierboven. of is dat te veel werk? ;)
06-10-2015 15:22
Volgens mij tel ik 3x TLJ in die kopgroep van 15? [url=https://twitter.com/LeGruppetto/status/651386181805056000]klik[/url]
06-10-2015 15:27
lastig te zien, xistnc. sowieso 1, de voorste zou ook TLJ kunnen zijn. en eventueel nog een die zijn rugnummers verloren heeft.
06-10-2015 15:28
Huh oow 3 man haha. Dacht het in het begin ook te zien maar toen zag ik er ineens nog maar 1. Maar je hebt gelijk @xistnc.

@8.6 sorry haha, niet gezien. Dankje!
06-10-2015 15:29
Het zijn er 2, die voorste is geen LTJ man.
06-10-2015 15:31
In geen enkele situatie is het verschil tussen de Nederlandse en de Vlaamse wielervolger duidelijker dan wanneer het over VDB gaat. Voor een Nederlander is VDB niks meer dan een ordinaire boef/junk/dopeur. Voor een Vlaming is het een tragisch verhaal over een jongen met talent te koop die in een milieu terecht kwam waar iemand met zijn karakter gedoemd was om ten onder te gaan. Slechte vrienden, teveel geld op te jonge leeftijd, te beïnvloedbaar en ook te eerzuchtig. Over geromantiseerd maar ik doe er graag aan mee. Denk hierbij aan de documentaire"gevallen voor Sarah". Pijnlijk om zien hoe hij dan nog steeds redeneert maar o zo mooi die bewuste Vuelta. Altijd een conflict tussen mijn verstand en mijn hart als het om Frank gaat. Wat je eigenlijk kan doortrekken naar het volledige wielrennen op zich.
06-10-2015 15:34
Op basis van Twitter is er geen touw aan vast te knopen. Het is niet echt duidelijk welke foto van welke groep in de koers is. Iemand meer info op basis van eigen TV-beelden?
06-10-2015 15:35
Daar namen veel renners de afslag net voor de finish zeg. Zo zie je dat dit de latere koersen in het seizoen zijn...
06-10-2015 15:36
zijn er TV beelden? op eurosport doen ze Lombardije nog een keer over.
06-10-2015 15:36
Eerste wazige waarnemingen: Martens en Keisse in de voorste groep. Vanmarcke in tweede.
06-10-2015 15:37
Op cyclinghub gewoon te zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.