Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015
dinsdag 6 oktober 2015 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015

Hoewel het seizoen bijna ten einde is, staan er toch nog een paar mooie koersen op het programma. Vandaag wordt in Henegouwen de Mémorial Frank Vandenbroucke (1.1) verreden, ook bekend onder de naam Binche-Chimay-Binche. De koers is in totaal 194,5 kilometer lang en kent hetzelfde parcours als vorig jaar. Toen won de Tsjech Zdenek Stybar.

Het peloton, met daarin zes WorldTour-ploegen, gaat om half één van start. De finish in Binche, waar nog vier plaatselijke rondjes moeten worden afgelegd, wordt rond vijf uur verwacht. De koers wordt vanaf drie uur live uitgezonden op Eurosport 2.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
78 Reacties
06-10-2015 16:17
Vreemde tactieken in het 'peloton' achter Terpstra. Daaruit nu in etappes een groep van een man of twaalf ontstaan, met o.a. Bol, Walscheid, Maes, Wynants, Vanmarcke (die door Keizer en Castelijns teruggebracht was naar de tweede groep), een Roompot, twee Tinkoff en twee Lotto Soudal. Terpstra nog steed een minuut vooruit, dus dat ziet er goed uit voor zijn kansen.
06-10-2015 16:18
de neutrale wagen neemt effe Vanmarcke mee. Wat een grap.
06-10-2015 16:23
Lotto-Soudal met twee man in die achtervolgende groep gaan nu wel werken. Nog maar kleine 40 seconden over.
06-10-2015 16:23
Ligthart en Roelandts op kop van een groepje (Maes attent mee) dat uit die groep van twaalf is ontstaan. Nu toch tot op 35sec aan het komen. Terpstra begint ook wat te wiegen.
06-10-2015 16:26
Peloton ineens ook aan het rijden. Wellicht ineens dan een 'massasprint'.
06-10-2015 16:27
Wynants, Bodnar en nog hooguit twee man ook in die groep bij Roelandts en Ligthart (op 25 sec). De rest wordt teruggepakt door het peloton met Giant en IAM op kop (bijna binnen de minuut).
06-10-2015 16:34
Terpstra 22 seconden voor op de groep Roelandts en 1.02 op het peloton. Nog één ronde van 16 km.
06-10-2015 16:34
Peloton nog altijd op een minuut. TLJ daar nu op kop voor Van Asbroeck. Ligthart (en Wynants die ze nog even moeten inseinen) brengen Roelandts en Maes nu tot op 21sec.
06-10-2015 16:41
Ik vrees dat hij het net niet gaat redden. Wel spannend zo. Verwacht dat de winnaar uit het peloton komt
06-10-2015 16:42
Acht seconden nog maar. Peloton ook aan het terugkeren.
06-10-2015 16:44
eurosport noemt de rit nog wel Binche-Chimay-Binche
06-10-2015 16:45
terpstra terug gegrepen
06-10-2015 16:47
Maes toch, niet meerijden..

Overigens wederom een prachtige koers in het naseizoen!
06-10-2015 16:47
Roelandts, Maes en Wynants nu op kop. Maes wil alleen niet rijden (?) en het peloton zit op een seconden of 12 (nog 6km).
06-10-2015 16:48
5 km en alles samen (hoewel alles nog maar 40 man totaal is)
06-10-2015 16:48
Jans dan maar een keer! van Asbroeck mag ook ;)
06-10-2015 16:49
Breschel, Sinkeldam, Jans, Jens en Van Asbroeck waarschijnlijk de mannen die het nu moeten doen.
06-10-2015 16:49
Ze zijn nog steeds niet gepakt.
06-10-2015 16:50
TLJ renner in de achtergrond aan het duwen met zijn handen. Ik zie een diskwalificatie eraan komen
06-10-2015 16:51
Maes moet ook nog fris zijn uiteraard. Roelandts nog altijd een paar meter voorsprong.
06-10-2015 16:53
Sinkeldam! Mooi nummer.
06-10-2015 16:54
Knap van Sinkeldam. Wanty erg dom, lieten het gat vallen.

Zonde voor v. Asbroeck, sprint als snelste..
06-10-2015 16:54
Yes! Mooie zege zeg!
06-10-2015 16:54
Knap gedaan van Sinkeldam, op 1,5 km al aangaan en standhouden.
06-10-2015 16:54
Als die tweede echt Ligthart was, dan heeft die echt een sterke koers gereden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.