Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015
dinsdag 6 oktober 2015 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de Mémorial Frank Vandenbroucke 2015

Hoewel het seizoen bijna ten einde is, staan er toch nog een paar mooie koersen op het programma. Vandaag wordt in Henegouwen de Mémorial Frank Vandenbroucke (1.1) verreden, ook bekend onder de naam Binche-Chimay-Binche. De koers is in totaal 194,5 kilometer lang en kent hetzelfde parcours als vorig jaar. Toen won de Tsjech Zdenek Stybar.

Het peloton, met daarin zes WorldTour-ploegen, gaat om half één van start. De finish in Binche, waar nog vier plaatselijke rondjes moeten worden afgelegd, wordt rond vijf uur verwacht. De koers wordt vanaf drie uur live uitgezonden op Eurosport 2.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
78 Reacties
06-10-2015 15:38
Drie renners van Lotto-Soudal in tweede groep (op 12 sec). Plus grote renner van Giant.
06-10-2015 15:38
Martens vooraan in een groep van 12. In de grote groep vlak erachter zouden Van Emden, Wynants en Van Asbroeck zitten. Vanmarcke, Keizer en Castelijns zitten in een groep daar weer achter.
06-10-2015 15:39
Terpstra in tweede groep. Aansluiting aanstaande.
06-10-2015 15:41
@achtpuntzes Het is op Eurosport 2. Op Eurosport 1 is nu de Ronde van Lombardije...
06-10-2015 15:48
De Kort heeft de sprong gemaakt naar een klein groepje net achter de kopgroep. Van Asbroeck zat daar volgens mij ook. Weinig overzichtelijke situatie met alleen wat vluchtige blikken.
06-10-2015 15:49
Volgens mij zijn drie groepen nu samengesmolten tot een grote kopgroep.
06-10-2015 15:50
[quote]Martens vooraan in een groep van 12. In de grote groep vlak erachter zouden Van Emden, Wynants en Van Asbroeck zitten.[/quote]
Volgens mij is dit nu samengelopen. Vanmarcke inderdaad in groepje op achterstand, wat ooit het peloton zal zijn geweest. Jens, Breschel en Sinkeldam enkele andere mannen in die eerste groep.
06-10-2015 15:51
Lastig om dit rondje goed te kunnen verslaan als commentator. De situatie veranderd nonstop
06-10-2015 15:52
Terpstra draait het gas open!
06-10-2015 15:52
Lol, 2016 (okee, bijna) en nauwelijks overzicht van de koers in een wedstrijd met rondjes xD
06-10-2015 15:52
Mooi koersje. Veel Lotto nu daar in die samengesmolten groep.

Terpstra op kop. Martens lost, na in de aanval gezeten te hebben.
06-10-2015 15:52
Terpstra en Martens nu samen op pad.
06-10-2015 15:53
Martens gelost.
06-10-2015 15:53
Je ziet dat Rood wit blauw toch in elke topkoers vooraan nu he
06-10-2015 15:53
Terpstra rijd iedereen uit het wiel, incluis de laatste 'overlever' Martens...
06-10-2015 15:53
Haha, straf van Niki! Mooi in de kampioenstrui
06-10-2015 15:56
Op Sporza.be wordt Terpstra gevolgd door een groep waarin Terpstra zelf zit...
06-10-2015 15:59
Groeperen en rijden. Gaan ze allemaal om de beurt erachteraan springen. Soms snap je renners niet..
06-10-2015 16:00
Klein groepje met Vanmarcke is nog aan het terugkomen op de groep achter Terpstra. Nog geen ploeg die daar voor hun sprinter (Breschel, Jens, Sinkeldam, Van Asbroeck, Jans ?) aan het rijden is. Bijna minuut voorsprong.
06-10-2015 16:00
Peloton heeft nog tijd genoeg, maar vooralsnog geen enkele organisatie daar.
06-10-2015 16:03
Die grote groep heeft moeten geven om vooraan terug te keren. Veel renners zullen even op adem moeten komen.
06-10-2015 16:11
Jaja, gewoon een mede-renner (Paul Martens) simpel uit het wiel fietsen, je moet het maar kunnen. Omega Pharma in tha house!
06-10-2015 16:13
Scheelt natuurlijk wel dat Martens al de halve wedstrijd in de aanval was, maar toch straf van Terpstra!
06-10-2015 16:15
Vanmarcke in z'n eentje naar de 2e groep. Staaltje a la Terpstra.
06-10-2015 16:15
O.a. Vanmarcke, Bol, Wynants, Ligthart, Roelandts in achtervolgende groep

Om te reageren moet je ingelogd zijn.