Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2019
zaterdag 4 mei 2019 om 14:10 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2019

Vooraf had het een van de zwaarste etappes van deze rittenkoers moeten worden, maar door de barre weersomstandigheden gaat de koninginnenrit van de Ronde van Romandië over slechts twee beklimmingen. Desalniettemin kan deze etappe met 1.989 hoogtemeters op het menu nog voor het nodige vuurwerk zorgen.

Om 14:25 begint het peloton aan een 107,6 kilometer lange etappe die het vrijwel rechtstreeks richting de slotklim voert. Onderweg vormt de beklimming van Prévonloup (3e categorie) de enige hindernis. De finish in Torgon volgt na een 10,5 kilometer lange klim aan 6,8% gemiddeld.

Door het gewijzigde parcours begint de live-uitzending op Eurosport al een uurtje eerder: om 15:00 ipv 16:00. De aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en kwart over vijf. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
04-05-2019 14:51
Tja koninginnerit.. 1 loper aan het end. Verwacht kleine verschille
    04-05-2019 14:52
    Ja het klassement staat ook dicht bij elkaar he.
    Het is niet dat de verschillen zo groot zijn..
    04-05-2019 14:55
    En morgen verplettere Rogla de rest. Hoop voor jou Costa op podium :)
    04-05-2019 15:01
    haha, klopt hoop ik ook maar ja je kan er niet om heen dat Roglic ijzersterk is en hij heeft alles in zich. Kan tijdrijden sprinten klimmen! Toekomstige rondewinnaar.
04-05-2019 14:58
Zet m op Remco!!
04-05-2019 15:01
Yes Remco in de ontsnapping
    04-05-2019 15:13
    Is Remco soms bang dat hij te laat binnenkomt?
04-05-2019 15:07
Martinez is kwaaie klant ma de rest kan ie an. Effe zien of ze ruimte krijge
04-05-2019 15:10
Door het gewijzigde parcours begint de live-uitzending op Eurosport al een uurtje eerder: om 15:00 ipv 16:00.

....toch niet al ES om 15 uur (maar GP moto)
    04-05-2019 15:14
    Twitter zegt: "Let op, de eerdere wijziging is ongedaan gemaakt door een wijziging in het parcours van #tourderomandie. Die is dus gewoon vanaf 16:00 live te zien, voorafgegaan door de live kwalificatie in de #Moto2."
04-05-2019 15:15
met Martinez in de kopgroep gaan ze nooit veel ruimte krijgen
04-05-2019 15:39
Nog 20 minuten en we hebbe beeld. Voorsprong 2'
04-05-2019 15:39
Het weer niet ideaal, maar inkorten van de etappe is voor Roglic met oog op de giro prima lijkt me.
En dit is ook prima te controleren door van Emden en Martin. En daarna door powless, vingegaard en hofstede tot 1e gedeelte van de laatste klim.
    04-05-2019 16:23
    Powless is intussen afgestapt.
04-05-2019 16:09
TJV moet hard werken.
04-05-2019 16:26
Bij de eerste rit was ik enthousiast om Tjallingi als co-commentator te horen, maar ik werd terechtgewezen vanwege zijn ietwat onprettige stem. Ja, nu irriteert mij dat ook wel.
    04-05-2019 16:36
    Eurosport is echt heel irritant bezig. Ze hadden een goed duo met Kroon en die Belg en die Jan hermsen of hoe hij ook heet is een goede vervanger voor Jose Been, maar nu zit er elke wedstrijd een compleet nieuwe bij. Kap eens met dat doorwisselen.
    04-05-2019 16:41
    Zet je je geluid uit
    04-05-2019 16:49
    Tjallingii moet gewoon normaal doen. Af en toe praat hij alsof hij een kleuterklas een spannend verhaal voorleest. Je hoeft geen rare stem op te zetten als je commentaar geeft. Op de momenten dat hij normaal praat is er weinig mis mee.
04-05-2019 16:35
Lijkt me dat ze dat extra mannetje (Powless) wel missen. In de kopgroep draait het best lekker.
    04-05-2019 16:41
    Verschil is al 20km 2min

    Niks aan de hand lijkt mij
    04-05-2019 16:47
    Bij 30km was het 2:10. Zou leuk zijn als Evenepoel zijn eerste WT pakt.
    04-05-2019 16:48
    Jos toch al flink jasje uitgedaan denk ik. Hulp van Küng is zeer welkom.
    04-05-2019 16:50
    Het is toch ook de bedoeling dat de knechten zich leegrijden?
    04-05-2019 16:53
    Eens , maar met dit weer ga je toch in de reserves. Terwijl de Giro nog moet beginnen.
    04-05-2019 16:55
    Het lijkt mij dat hij zo'n rondje rijdt om nog eens goed diep te kunnen gaan. Mocht dit werkelijk nadelig zijn voor de Giro, dan is de keuze overigens ook niet zo moeilijk. Dit rondje is namelijk totaal ondergeschikt.
04-05-2019 16:53
Zet m op Remco, aanvalleuh !
04-05-2019 16:55
En Evenepoel er nu al af. Auwwww
04-05-2019 16:57
Die Pellaud rijdt daar toch wel op een duur kader zeg, Bianchi Specialissima zo te zien!
    04-05-2019 17:01
    En lightweight wheels met witte spaakjes.
    04-05-2019 17:02
    Zijn ploeg IAM Excelsior rijdt op Bianchi.
    04-05-2019 17:07
    Ja maar duur frame. TJV had twee jaar terug handje vol in het zwart als testframe. Gesink reed er toen onderhand mee. Duurste kader van het merk meen ik
04-05-2019 17:00
Zit nog een goeie cadans in bij Gougeard.
04-05-2019 17:04
Regie is weer all over the place..
04-05-2019 17:04
Die Imhof is van de baan toch?
04-05-2019 17:05
Verschrikkelijke regie. Totaal geen overzicht
    04-05-2019 17:05
    Geen beeld is idd net zo zinvol als dit.
    04-05-2019 17:05
    Gatenkaas!
04-05-2019 17:07
Voor tjv voorin Roglic, kruijswijk en ik denk vingegaard (?).
04-05-2019 17:08
Al de hele week is de regie een nachtmerrie, daar moeten toch gewoon mensen een stoeltje gaan afstaan pfff
04-05-2019 17:11
Als Gouegard in je wiel kan blijven, dan ga je toch niet heel hard omhoog?
04-05-2019 17:12
Van Baarle is zich in de Tour-selectie aan het rijden.
    04-05-2019 17:16
    Hij zit er al in. Nevermind XD. Bij Sky maken ze klimmers zoals geen ander team dat kan.
04-05-2019 17:17
Van Baarle zou wel iets zijn voor TJV. Vrije rol in de voorjaar en daarna lekker knechten in de tour.
04-05-2019 17:18
Kruijswijk gaat zo springen denk ik.
04-05-2019 17:19
Die Roglic is daar ook gewoon een beetje met hartslag 140 aan het rondtrutten...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.