Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Polen 2020
zaterdag 8 augustus 2020 om 14:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Polen 2020

Op de vierde dag staat de koninginnenrit op het programma in de Ronde van Polen met finish in skioord Bukowina Tatrzańska. Gisteren sloeg Richard Carapaz een dubbelslag met zijn zege in Bielsko-Biała. Kan de Ecuadoraan nog eens excelleren? Bespreek hier het verloop!

De ronde wordt normaal beslist in de vierde rit naar skioord Bukowina Tatrzańska, waar de finish ligt na een klim van vier kilometer. Deze slotklim volgt na drie ronden van 48,5 kilometer over steeds de Ściana Harnaś (lett. de Muur van Harnaś) en de Ściana Bukovina. De laatste passage van de Ściana Bukovina is opgedragen aan oud-wereldkampioen bij de amateurs Joachim Halupczok, die in 1994 overleed. Op de top zijn dubbele bergpunten te verdienen (20-14-10 etc).

Het startsein voor de koninginnenrit wordt gegeven om 14.50 uur. De aankomst wordt verwacht tussen 18.30 en 18.57 uur. De etappe is vanaf 17.45 uur live te zien via de Eurosport Player en vanaf 19.00 uur op Eurosport 2. Ook is de Ronde van Polen te volgen via Global Cycling Network.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
50 Reacties
08-08-2020 14:39
Hup Wilco!
08-08-2020 15:55
Muurtje met stukjes van 23% nu. Chris Harper leidt het kopgroepje met oa Haas, Whelan, Malecki en Stosz 4.12 op het peloton. 111km te gaan.
08-08-2020 17:01
Livestream?
08-08-2020 17:03
Grote valpartij waarbij Carapaz blijft liggen. Impey ook.

Edit: Carapaz staat weer op. Stannard zit nog.
    08-08-2020 17:05
    Deze ronde is geplaagd!
    08-08-2020 17:07
    Waar zie je da? Welke livestream?
    08-08-2020 17:09
    tiz
    08-08-2020 17:12
    Was Gibbons, niet Impey.
    08-08-2020 17:17
    Klopt, Gibbons. Kampioen van Z-A, mea culpa.
08-08-2020 17:06
Carapaz knalt even een paar groepjes voorbij om weer terug te komen (alleen).
08-08-2020 17:09
Carapaz met de hulp van Golas weer in het peloton.
08-08-2020 17:26
@HoofdIsVrij, bedankt voor je updates. Wil je in het bijzonder updates geven over Jumbo Visma renners. Ik als fanboy zou dat erg waarderen:P
08-08-2020 17:31
Harper heeft zich even getoond en nu is Remco vertrokken.
08-08-2020 17:31
Remco gaat solo 50km te gaan.
08-08-2020 17:31
Nou Nul Verstand, dan hoop ik dat je ook fan bent van Evenepoel, want die gaat op 50 km van de meet weer proberen een nummertje op te voeren. Benieuwd...
08-08-2020 17:32
29 man nu aan kop, qs renner iets vooruit. Tjv met harper, foss en nog 1 (vingegaard!?) vertegenwoordigd.
08-08-2020 17:34
Zal op grinta voor Jakobsen rijden. Bjorg was ook zijn grote motivatie voor het EK vorige jaar.
08-08-2020 17:36
Hij zal toch wel heel veel grinta nodig hebben, de groep achter hem is nog groot. Er zit, dacht ik, maar één ploegmaat meer bij.
08-08-2020 17:36
Heeft al 30 seconden.
08-08-2020 17:37
Lijkt zichzelf tegen te komen
08-08-2020 17:41
Peert nu weer lekker door. Dunbar neemt de achtervolging op zich.
08-08-2020 17:45
Dunbar tegen Evenepoel, dat wordt een pittige strijd. Benieuwd of en hoe lang Evenepoel dit vol gaat houden
08-08-2020 17:47
Toch veel respect voor hem om gewoon op 50km te gaan.

Is echt de koers aan het veranderen waarbij kopmannen sneller uit hun kot moeten komen. Momenteel zie je ze nog denken: Die is gek, ik spring nog niet mee, ik heb nog knechten.

38 seconden.
08-08-2020 17:48
Die zien ze niet meer terug
08-08-2020 17:49
Iets te voorbarig. Dit hebben we eerder gehoord over Evenepoel. Maar als niemand Dunbar helpt, gaat Evenepoel zeker winnen

Edit: Dunbar houdt zelf in nu, dan is het wel klaar
08-08-2020 17:50
[i]edit wf: let op je taalgebruik[/i]

R.EV1703, rij nu toch eens gewoon mee in het peleton !
08-08-2020 17:50
Vegen Rev!
08-08-2020 17:50
Dunbar alleen rijdt het niet dicht.
08-08-2020 17:50
45 seconden.
08-08-2020 17:51
Rare ontwikkeling dit, niemand wil iets doen achter Evenepoel. Zo maken ze het hem wel makkelijk
    08-08-2020 17:54
    Willen of kunnen, het is nu niet dat ze hem niet kennen en het is nu niet dat er geen toppers aanwezig zijn. We zullen straks zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.