Volg hier de koninginnenrit in Tirreno-Adriatico 2015
zondag 15 maart 2015 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in Tirreno-Adriatico 2015

Met Wout Poels in de leiderstrui gaat men in Tirreno-Adriatico op voor de koninginnenetappe. Onze landgenoot, die in dienst van Sky rijdt, verdedigt vandaag een voorsprong van zeventien seconden op Rigoberto Uran. Kan Poels de blauwe leiderstrui behouden op de steile flanken van de Terminillo? Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De slotklim heeft een gemiddelde stijging van 6,3%, op sommige stukken oplopend tot 10%. De lengte van de klim is meer dan 16 kilometer. De renners vertrekken vanuit Esanatoglia om 10.35 uur, om 196,9 kilometer later op de top van Terminillo aan te komen. De aankomst wordt verwacht tussen 15.53 en 16.35 uur.

Sporza schakelt na de uitzending van Parijs-Nice over naar Tirreno-Adriatico. Eurosport 2 doet dit eveneens.

Het weer is slecht in de plaats (Campoforogna) waar de renners naar toe rijden. Het wordt vandaag geleidelijk bewolkter en de kans op neerslag neemt toe in Monte Terminillo, meldt Weerplaza. Vanmiddag stijgt de temperatuur tot 2 °C en is de wind matig, windkracht 3. De renners finishen op 1675 meter hoogte, dus de kans op sneeuw is zeer groot.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
15-03-2015 10:50
Met zulk weer kan het een heroische etappe worden. Of een afknapper, als hij wordt ingekort of als we er niets van te zien krijgen. Duimen voor Wout, hij moet ver mee kunnen.
15-03-2015 10:54
Kou is niet Woutje zijn ding geloof ik, dus duimen maar. Kan mee en tegenvallen, maar gisteren was al top dus laat maar komen!
Ben ook benieuwd naar Mollema.
15-03-2015 10:56
Vorig seizoen had hij door de kou in de Giro een totale offday. Anders was hij ook in de top 10 geëindigd in Italië.
15-03-2015 10:58
In de grote ronden is tot nu toe vooral gebleken dat Wout moeite heeft met extreme hitte.
15-03-2015 11:00
Hup Wout!
15-03-2015 11:00
@ Linus

Extreme koude net zo goed. Dat ielige lijf van hem doet het daar niet goed in blijkbaar, hopen dat vandaag een uitzondering is! Pinot is doorgaans goed in het koude weer, dus zie verwacht ik wel.
15-03-2015 11:11

Yuup er ligt sneeuw op de klim.
15-03-2015 11:12
Hopen dat er gewoon doorgereden kan worden en dat Poels zich naar behoren inpakt. Het is nochtans meer een mooiweerrenner en ik verwacht eerder dat Quintana ons op een eerste testmomentje gaat trakteren. In ieder geval van de partij vanmiddag en er zullen wel de nodige streams beschikbaar zijn toch?
15-03-2015 11:14
Zullen ze die sneeuw nog weg kunnen schuiven? Het is natuurlijk al een groot voordeel dat iedereen er alleen maar door omhoog moet in de koers.
15-03-2015 11:30
DeMarchi schijnt onderweg te zijn voor zijn eerste demonstratie in 2015
15-03-2015 11:38
Monfort, Scarponi, De Marchi, Montaguti, Grivko, Voss, Vicioso en Jesus Herrada.

Mooi en ervaren volk bijeen!
15-03-2015 11:57
Gewoon lekker in het laatste wagonnetje van de sky locomotief gaan zitten en Nieve en konig zorgen dat je wel bovenkomt
15-03-2015 12:05
Ik denk dat ze Nieve niet perse meteen voor Poels zijn karretje gaan spannen. Die was fe afgelopen tijd toch een van de beste klimmers van het peloton en zou weleens de opdracht kunnen hebben om gewoon met Contador, Pinot en co mee te springen mocht Poels dat niet lukken.
15-03-2015 12:17
Go Wout! Noodweer zou niet in zijn voordeel zijn inderdaad, maar op de vleugels van die mooie trui kan er misschien net iets meer. Mollema meestal niet minder min slecht weer, dus voor hem zou het een voordeel kunnen zijn.

Nieve een vrije rol geven klinkt niet echt des Skys. Lijkt me alleen een optie als Poels werkelijk door de kou bevangen zou raken.
15-03-2015 12:17
Die momenten wijzen zich altijd als vanzelf uit. SKY heeft daarnaast ook nog een Konig om Poels omhoog te pogen te trekken wanneer het helemaal niet gaat.

Toenstraks nog wel even het profiel gescand en tot de conclusie gekomen dat dit niet een specifieke Poels-klim is, niet steil genoeg en daarnaast koud. Des te blijer ik zal zijn wanneer hij vanmiddag naast een blauwe bek ook nog een blauwe trui aanheeft.
15-03-2015 12:26
Trouwens, ik heb geen TV en zou wel een sporza stream blieven die niet geo-restricted is. Is er hier een handigerd die daar zo een oplossing voor heeft?
15-03-2015 12:30
@ Roman,
Download de hola extensie van Google chrome, en verander je nationaliteit naar Belgisch
15-03-2015 12:31
@ roman

sports-livezz.com
15-03-2015 12:39
Ik ben een safari-man die weinig kaas heeft gegeten van computers en alles wat me oplossingen aanbiedt op het net komt me bijzonder fishy over en wil me graag betrekken bij allerhande wedpartijen op sportuitslagen. Ik begrijp echter dat sports-livezz.com gewoonweg de stream van Belgie overhevelt? Bedankt!
15-03-2015 12:40
3 streamingsites: [url=www.procyclinglive.com/livestream/#]1[/url], [url=www.steephill.tv]2[/url], [url=www.cyclingfans.com]3[/url]

Die Hola is ook erg handig
15-03-2015 12:47
[url=http://www.cyclingfans.com]cyclingfans[/url]
[url=http://www.steephill.tv]steephill[/url]
[url=http://www.procyclinglive.com]PCL[/url]

[url=https://forums.hummingbird.me/t/psa-do-not-use-hola-unblocker/4432]Wat over HOLA[/url]
15-03-2015 12:49
Ennnn het is gaan sneeuwen!
15-03-2015 13:07
@ifor: thanx. Ik haal hola er weer af. Is dat proxmate waar ze het over hebben wel te vertrouwen?
15-03-2015 13:08
Hoe laat starten de streams?
15-03-2015 13:46
Sporza bericht over "Live omstreeks 5 voor 3"

Om te reageren moet je ingelogd zijn.