Volg hier de koninginnenrit in Tirreno-Adriatico 2015
zondag 15 maart 2015 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in Tirreno-Adriatico 2015

Met Wout Poels in de leiderstrui gaat men in Tirreno-Adriatico op voor de koninginnenetappe. Onze landgenoot, die in dienst van Sky rijdt, verdedigt vandaag een voorsprong van zeventien seconden op Rigoberto Uran. Kan Poels de blauwe leiderstrui behouden op de steile flanken van de Terminillo? Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De slotklim heeft een gemiddelde stijging van 6,3%, op sommige stukken oplopend tot 10%. De lengte van de klim is meer dan 16 kilometer. De renners vertrekken vanuit Esanatoglia om 10.35 uur, om 196,9 kilometer later op de top van Terminillo aan te komen. De aankomst wordt verwacht tussen 15.53 en 16.35 uur.

Sporza schakelt na de uitzending van Parijs-Nice over naar Tirreno-Adriatico. Eurosport 2 doet dit eveneens.

Het weer is slecht in de plaats (Campoforogna) waar de renners naar toe rijden. Het wordt vandaag geleidelijk bewolkter en de kans op neerslag neemt toe in Monte Terminillo, meldt Weerplaza. Vanmiddag stijgt de temperatuur tot 2 °C en is de wind matig, windkracht 3. De renners finishen op 1675 meter hoogte, dus de kans op sneeuw is zeer groot.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
15-03-2015 13:50
Begint wel een beetje traditie te worden in Italië: een door sneeuw beïnvloede koers.

Maart roert z'n staart. Misschien komende jaren maar niet meer naar bijna 1700m in dit jaargetijde.
15-03-2015 13:56
Hopen dat Wout dit weer een beetje trekt. Nibali weet er vaak wel raad mee.
15-03-2015 13:58
Weer een nieuwe frustratie met de website: als je de pagina vernieuwt schiet ie automatisch terug naar de eerste pagina met reacties. In een volgtopic vrij hinderlijk.
15-03-2015 14:05
@LL
In een volgtopic wel ja, bij een nieuwstopic is het toch weer anders.

Ideaal zou je het zelf bij je voorkeuren kunnen instellen dan is er ook geen reden tot gemekker.
15-03-2015 14:15
Nounou, "gemekker". De website is er voorlopig gewoon nog niet op vooruit gegaan. Qua uiterlijk wel, maar gebruiksgemak is toch vrij cruciaal?
15-03-2015 14:19
Nibali moest gisteren al lossen, die zie ik vandaag zeker niet top 10 rijden.
15-03-2015 14:20
een nieuwe pagina hoort gewoon een eigen url te hebben (#1) Vernieuwen hoort niet naar de pagina met eerste reacties te gaan. Ik vind het ook vervelend dat de site niet meer onthoud dat ik ben ingelogd. Moet elke keer opnieuw inloggen.
Daarnaast vervelend dat de reacties pas helemaal onderaan de pagina staan, je moet enorm ver scrollen.
15-03-2015 14:24
Huh,

berichten over het annuleren van de ettape?
15-03-2015 14:24
RAI meldt dat rit wordt geanulleerd
15-03-2015 14:25
Die gerelateerde berichten zouden inderdaad ook onder de reacties moeten, of aan de zijkant. Bovendien slaan die vaak nergens op, dat komt door de tags. Dat is heel moeilijk om logisch te programmeren, weet ik uit ervaring van mijn stage.
15-03-2015 14:26
Sporza zegt dat de RAI meldt dat ze het verdere verloop van de rit misschien gaan annuleren.
Dat zou gunstig zijn voor Woutje Poels.
15-03-2015 14:27
Dat zou wel heel erg jammer zijn zeg, kunnen ze niet de aankomst gewoon lager leggen?
15-03-2015 14:33
Ze rijden gewoon nog hoor.
15-03-2015 14:36
Gunstig voor Poels? Zitten er dan geen mensen in de kopgroep die hem uit de trui rijden? Jawel toch?
15-03-2015 14:37
@ Tuubke

Haha, als ze de rit annuleren gaan ze niet het verschil van dat moment in de wedstrijd als uitslag pakken hè.

Eerst maar eens afwachten, de sneeuw heeft plaats gemaakt voor regen dus ik zie het grote probleem niet.
15-03-2015 14:39
Als ze de hele rit annuleren neem ik aan dat de tijdsverschillen niet meetellen. Maar als ze de finish onderaan de laatste klim leggen zal de Skytrein nog even flink gas moeten geven
15-03-2015 14:39
LyndaLid, ik vind het vrij ideaal dat je automatisch naar de eerste pagina gaat..
15-03-2015 14:39
Annuleren zou volgens mij betekenen dat die voorsprong van de kopgroep geschrapt wordt. Paar jaar geleden had je zo'n geval in Catalunya met Kruijswijk, Brajkovic en JVDB (?) in de kopgroep die nog wel mochten 'sprinten' op een willekeurige plek onderweg, maar voor het klassement niets opschoten.
15-03-2015 14:41
Ik meen te begrijpen dat 'de rest' van de rit wordt geannuleerd, met andere woorden dat hij wordt ingekort. En dan doen de verschillen toch gewoon mee. Hopen dat hij toch gewoon kan worden gereden, want zo'n klim willen we niet missen.
15-03-2015 14:42
Kan er bij de RAI en Gazetta niets over vinden.

Wel een bericht bij de Gazetta dat ze extra maatregelen aan de finish aan het treffen zijn. Verwarmde tenten e.d. voor de renners die aankomen.
15-03-2015 14:42
jammer dan dat L-J niemand in de kopgroep heeft Evengoed slim nu ze geen echte kopman meer hebben
15-03-2015 14:42
@ Bram

Ja, als je net begint. Als je echter de wedstrijd volgt en reageert is het zeer hinderlijk als je steeds terug naar pagina 1 gaat. Zeker als je op je telefoon zit.
15-03-2015 14:43
En er is live stream. :)
15-03-2015 14:44
Waar vind je een stream?
15-03-2015 14:46
http://www.sportingvideo.tv/20150311/vv54ffd51f4243f1.83003258-1023093.html

Om te reageren moet je ingelogd zijn.