Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
08-04-2016 15:27
Val Aru!
08-04-2016 15:29
Op het beeld lijkt er nog een derde groep te rijden met iemand van Sky en twee Cannondale en een Ettix.
Mannetje of 10!
08-04-2016 15:31
de rit van vandaag op Eurosport2? ik heb alleen 1, en daar staan 2 bakvissen een balletje over te slaan. :(
08-04-2016 15:33
1 !
08-04-2016 15:33
@achtpuntzes
De kreunende dames maken op Eurosport 1 nu plaats voor de zwetende mannen.
08-04-2016 15:33
Ze geven aan groep 3. Maar het lijken mij hele andere namen. Miss dat ik het mis heb... het beeld is heel slecht.
TLJ rijdt in het peloton.
08-04-2016 15:33
8.6. het begint zo :)
08-04-2016 15:33
Komt zo, Eurosprt was gisteren ook iets later
08-04-2016 15:34
Volgens mij gaan ze na deze reclame live...

edit: yes!
08-04-2016 15:36
Ai, lotto op kop. Weet niet of ik hier blij mee ben. Kost veel kracht voor een ploegje met deze kwaliteiten
08-04-2016 15:37
@Rik, idd, maar als Sky het ook laat afweten, moet je toch wat.
08-04-2016 15:38
Dan MArtin Abandon
08-04-2016 15:38
Mwoah, als het pas echt los gaat op de laatste klim, maakt het niet zo veel uit natuurlijk. Daar heb je aan de mannen die nu op kop rijden toch niks.
08-04-2016 15:39
@scotty, klopt maar als het aan lotto ligt hoeft het gat niet dicht. Als het maar niet boven die 4 minuten komt. Het is eigenlijk zelfs beter als de winnaar voorin zitten
08-04-2016 15:39
Mooie ervaring voor Bouwman.
08-04-2016 15:39
Koen bouwman als neo op kop, knap hoor!
08-04-2016 15:39
oef. wel gevaarlijk dat damestennis vlak voor een wielerwedstrijd. je zal in slaap vallen vlak voor de wieleruitzending. ;)
08-04-2016 15:40
Toch wel knap nu met een man of 6/7 op kop
08-04-2016 15:40
die rosa hebben ze nog niet snel terug
08-04-2016 15:40
huhhhh 6 minuten??!!
08-04-2016 15:41
Het is toch juist een mooie ervaring voor tlj mannen om op kop te rijden. Dit is toch de laatste rit in lijn van deze ronde, dus het is ook niet zo dat ze de glazen voor de rest van de ronde ingooien...
08-04-2016 15:41
@rik1994
Wat is er mis mee, op kop rijden? Lijkt me nogal normaal als je de leiderstrui hebt. Een mooie ervaring voor die (grotendeels) jonge gasten. Ze rijden bovendien niet echt hard, op 6 minuten van de koploper.
08-04-2016 15:43
Heeft iemand een live stream?
Dank alvast!
08-04-2016 15:43
Oei, Gesink heeft koude handen.
08-04-2016 15:43
@tendam ik zeg ook niet dat het geen goede ervaring is, suggereer alleen dat het veel kracht kan kosten als je als kelderman zijnde steeds voorin moet fietsen ipv in de buik van het peloton

Reacties zijn gesloten.