Volg hier de koninginnenetappe in Tirreno-Adriatico 2017
zaterdag 11 maart 2017 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in Tirreno-Adriatico 2017

Als je één etappe niet mag missen in Tirreno-Adriatico, dan is het die van vandaag wel. We krijgen namelijk een aankomst op de bekende Monte Terminillo. Deze zestien kilometer lange beklimming, die aan gemiddeld zeven procent omhoog loopt, gaat geheid voor verschillen zorgen tussen de belangrijkste favorieten voor het algemeen klassement.

Het wordt dus een mooie test voor Tom Dumoulin, Bauke Mollema en Robert Gesink. Waar staan zij ten opzichte van Nairo Quintana en co? We gaan het snel weten. De etappe begint om 11:05 en eindigt naar verwachting tussen 15:59 en 16:37. Vanaf 13:45 komt Eurosport met livebeelden op het tweede kanaal.


Links:
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Etappeinformatie

Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Live data (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
129 Reacties
1 2 3 6
11-03-2017 11:45
Dennis tegen Dumoulin, dat zou wat zijn :) maar daarvóór zullen er toch wel een of een paar echte hooggebergtegeiten boven komen.
Stiekem droom ik van drie Nederlanders in de top 5 van de etappe
11-03-2017 11:51
Benieuwd naar Dumoulin. Tot nu toe vind ik hem sterker rijden dan ooit in deze fase van het seizoen. Maar nu eens kijken hoe hij deze klim verteert, want deze klim is toch wel wat anders dan die in bv. Abu Dhabi.
11-03-2017 11:55
Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van Dennis en Dumoulin. Die eerste legt zich ook meer op klassementen toe, en t zou toch wat zijn als hij al in de buurt van het klimniveau van Tom zit.. ik denk, en hoop, het echter nog niet.

Quintana en Pinot zouden hier in principe toch wel de rest op aardige achterstand moeten kunnen rijden.
11-03-2017 12:00
Dit lijkt me een ideale klim voor een tijdrit / klimspecialist zoals Dumoulin. Lekker op zijn eigen tempo de rest aan gort rijden ;) Ook wel iets voor Gesink. Met zo'n lange klim heeft hij in principe de tijd om zijn ritme te vinden. Top 10 zou mooi zijn. Mollema zal dichter finishen. Verwacht veel van de Nederlanders. Ook benieuwd naar wat Roglic kan, toch nog een beetje de onbekende op zo'n lange klim..
11-03-2017 12:24
Het profiel hierboven is anders dan het profiel op de twitter van Lotto oo de Sporza site

of zijn mn ogen niet goed?
11-03-2017 12:24
Gisteren met enige verbazing de zogeheten 'humoristische' reacties over de beenpin van Gesink gelezen in het topic van de Tirreno. Het bezit van de pin in zijn been is niet iets om grapjes over te maken, het is een carrièrebeperkende factor. Uit ervaring - mijn vader heeft een soortgelijke pin - is gebleken dat mijn vader heel erg veel moeite heeft met het warm worden tijdens koude omstandigheden. In het verleden heeft Gesink meermaals aangegeven dat de pin in zijn been belemmerd. Uiteraard omvat jullie reacties slechts humor, maar ik wil jullie duiden op de gevolgen van deze pin.

Over Gesink gesproken: top 3 vandaag.
11-03-2017 12:33
Ik wou trouwens graag een van mijn vingers opsteken naar Eurosport, waarom uitzenden op dat tweede kanaal :(
11-03-2017 12:48
@mus van de maasstad. Het is inderdaad een ander profiel. Op de website van de Tirreno zelf staat ook dit profiel. Dus zonder de Pié Di Morra en met 187 kilometer iets langer dan op het profiel hierboven. Overigens is Wielerflits niet de enige site met dit profiel voor de rit van vandaag.

Misschien een parcourswijziging doorgevoerd op het laatste moment. Wel jammer dat de aanloop hierdoor iets minder zwaar wordt.
11-03-2017 12:52
@thorsten
Omdat ze willen dat jij gaat betalen om te kijken, daar vind ik eigenlijk niks mis mee.
11-03-2017 13:01
@thorsen: omdat ze op Eurosport 1 al Parijs-Nice uitzenden misschien?
Bovendien is dat helemaal niet duur, ieder digitaal pakket biedt de mogelijkheid uit te bereiden en Eurosport2 zit er al gauw bij. Het is geen Betaalkanaal.
11-03-2017 13:05
Klim minder betekent langer gesloten koers. Gunstig voor onze TD2!
11-03-2017 13:12
@Turtlehead

Niet duur bij ziggo moet je dan het Movie en TV pakket erbij nemen kost al gauw 12 euro per maand.
11-03-2017 13:13
Ik heb sinds kort maar die Eurosport player aangeschaft en ik kan het van harte aanbevelen. Kan 2 kanalen tegelijkertijd kijken en als ik geen tijd heb om te kijken kan ik 's avonds zonder dat ik moet gaan zoeken alles terug kijken. Ook op het werk hoef ik niet naar gare streams met 20 popups te kijken/luisteren bovendien kan het commentaar op Engels gezet worden voor alle mensen die moeite hebben met José Been (wat ik overigens zwaar overdreven vind). Je zou bijna zeggen dat Eurosport me geld geeft om reclame te maken ;)
11-03-2017 13:17
@thorsen

kpn plus pakket
11-03-2017 13:24
Heb zelf ook een pluspakketje, met alle andere zenders dr bij vind ik het wel waard voor mn huishoudentje. Als we vandaag weer commentaar van Cornelisse krijgen ga ik zo nog meer de loftrompet steken over ES.
11-03-2017 13:32
Zo'n pluspakketje krijg je al gauw gratis.
11-03-2017 13:33
Benieuwd of Spilak net als Zakarin al een beetje op stoom begint te raken. Top 8 zou moeten lukken.
11-03-2017 13:55
Heeft iemand al een mooie livestream kunnen vinden?
11-03-2017 14:02
@ luckyloek:
2 kanalen tegelijk kijken lijkt mij niet echt prettig. ik zou er dol van worden, lol.
11-03-2017 14:03
@Moess1e http://www.lequipe.fr/Directs/ (volledig legaal) al weet ik niet of je daar vanaf een NL IP direct op komt en of je zin hebt om naar Frans chauvinisme te luisteren. :)
11-03-2017 14:04
En ondertussen 20 min later dan beloofd nog steeds geen beelden.
11-03-2017 14:06
13:45 zou Euro2 gaan uitzenden, maar zit naar dat irritante snowboarden te kijken!
11-03-2017 14:07
Kabel, HBO, Netflix, WiFi, smartphone, IPad, Eurosportplayer, enz. Pffff
11-03-2017 14:08
Eurosport, home of (not being able to watch) cycling
11-03-2017 14:14
Hopelijk zenden ze de giro wel op eurosport 1 uit.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.