Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.
Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livedata van renners (Velon)
Hard buffelen als ik hem mag geloven, maar schijnt een tof bedrijf te zijn.
Ja dat hard buffelen zie ik wel tegenop :) Maar het is "mit Entwicklung im Innendienst" dus twee-drie jaar als Verkaufsberater aan de slag en dan stappen maken naar Wenen, terug naar Nederland of een andere bestemming als Sydney ofzo ;) Innsbruck kwam overigens zomaar op mijn pad, maar met mijn liefde voor de bergen, en bijna gevaarlijke liefde voor skiën komt dat wel goed! Alleen jammer dat ik de Rettenbach nu op moet fietsen... Timmelsjoch al gedaan overigens, nog veel mooier (niet zwaarder)!
De winnaar bij de finish krijgt 40 pt. Maar dan nog ....
There will be no KOM-points on the Arlberg-Pass, but another 40 for the first rider 1300 m ahead of te finish line.
De col de L'Herpie:
http://www.climbbybike.com/nl/beklimming.asp?col=Col-de-lHerpie&qryMountainID=18808
Dat we het maar weten. Nu ja, hij maakt wel naam in ieder geval. Iedere wielervolger weet nu wie Tolhoek is.
Le Herpie ken ik wel als piste in het skigebied van Alpe d'Huez. Daar loopt geen weg ofzo.
Alpe d'Huez op en daarna door naar de Sarenne is ook wel een aardige col trouwens..
De ronde van Zwitserland heeft geen dubbele punten op de laatste klim. Nog 3x20 punten te verdienen deze ronde, dus Roompot is al zeker van de bergtrui (Tolhoek of Weening).
Ik heb die Col de Sarennes (na de klim naar Alpe d'Huez) ooit nog als onverharde weg gefietst. Was mooi om te doen.
Dan heeft de TdS ticker het dus fout :
At this 7th stage, the pro riders will leave Switzerland's soil after 13 kms in Rheineck/Gaissau. They tackle soon afterwards the climb to Bregenzerwald and later on the Hochtannbergpass (85 kms, 1650 m above sea level, hors category) which for the first time in history will be passed by the Tour of Switzerland. There will be no KOM-points on the Arlberg-Pass, but another 40 for the first rider 1300 m ahead of te finish line. It looks like the king of the mountain will be crowned within the Team Roompot Oranje Peloton, as Antwan Tolhoek and Pieter Wening (both NED) are heading by far this ranking.
Dat is wel vreemd, in het wedstrijdreglement staat niets over dubbele punten en in de afgelopen etappes met aankomst bergop zijn ook geen dubbele punten gegeven. Dus ik ga er maar van uit dat de TdS ticker fout zit.
[url]http://www.tourdesuisse.ch/fileadmin/user_upload/user_upload/Technischer_Guide_web.pdf[/url]
Niet zo verwonderlijk. In de winter zit heel Nederland in Tirol. Ik kan het weten want ik zit in misschien wel het bekendste en meest bezochte skioord onder de Nederlanders. Geen pretje. Alpe D'Huez lijkt me prachtig om te skiën.
Maar anyway.
Tolhoek is THE MAN
Edit. Wel bedankt voor de link. Ik kon hem echt niet vinden.
Ik lees nu ook het prijzengeld. Tolhoek heeft ook aardig wat voor de pot verdient !!!