Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
17-06-2016 14:10
@LL: het lijkt redelijk weer te zijn vandaag
17-06-2016 14:12
De Arbiskopf is zo'n mokerzwaar ding. Dat kunnen ze de renners niet aan doen om na zoveel kilometer ook nog daar omhoog te moeten fietsen. Ik ben de Rettenbach en de Arbiskopf beide opgefietst, en de Rettenbach was dan nog 'te doen'.
17-06-2016 14:12
Ah, Hilti, diamantboren aan de man brengen ;) maat van me werkt daar ook voor!
Hard buffelen als ik hem mag geloven, maar schijnt een tof bedrijf te zijn.
17-06-2016 14:18
@ scotty

Ja dat hard buffelen zie ik wel tegenop :) Maar het is "mit Entwicklung im Innendienst" dus twee-drie jaar als Verkaufsberater aan de slag en dan stappen maken naar Wenen, terug naar Nederland of een andere bestemming als Sydney ofzo ;) Innsbruck kwam overigens zomaar op mijn pad, maar met mijn liefde voor de bergen, en bijna gevaarlijke liefde voor skiën komt dat wel goed! Alleen jammer dat ik de Rettenbach nu op moet fietsen... Timmelsjoch al gedaan overigens, nog veel mooier (niet zwaarder)!
17-06-2016 14:22
@ Bert
De winnaar bij de finish krijgt 40 pt. Maar dan nog ....
There will be no KOM-points on the Arlberg-Pass, but another 40 for the first rider 1300 m ahead of te finish line.
17-06-2016 14:23
Heeft Tolhoek niet onderhand een record neergezet? Vijf dagen achter elkaar in dezelfde etappekoers in de aanval?
17-06-2016 14:23
Voor degenen die nog eens een echte col op willen fietsen ipv zo'n molshoop als naar solden ;)
De col de L'Herpie:
http://www.climbbybike.com/nl/beklimming.asp?col=Col-de-lHerpie&qryMountainID=18808
17-06-2016 14:28
@mattje 123: geheel verhard?
17-06-2016 14:30
[quote]Tolhoek is considered as one of the best dutch climbers of his generation. [/quote]
Dat we het maar weten. Nu ja, hij maakt wel naam in ieder geval. Iedere wielervolger weet nu wie Tolhoek is.
17-06-2016 14:30
@mattje,123 dat is een soort mountainbike route ofzo.

Le Herpie ken ik wel als piste in het skigebied van Alpe d'Huez. Daar loopt geen weg ofzo.

Alpe d'Huez op en daarna door naar de Sarenne is ook wel een aardige col trouwens..
17-06-2016 14:30
@Bertvd dat durf ik niet te zeggen. Maar 19km a 12% gaat wel pijn doen denk ik zo...
17-06-2016 14:31
HE. Latour is afgestapt
17-06-2016 14:31
Latour eruit! Die zag ik niet aankomen.
17-06-2016 14:32
Het is droog aan de streep.
17-06-2016 14:33
Huhhh Latour?! Toch echt de kou van gisteren dan...
17-06-2016 14:35
Tolhoek morgen op zeker weer niet in het peloton. Zondag maar eens even met de rest bijpraten. De meesten heeft hij deze week vast nog niet kunnen spreken.....
17-06-2016 14:35
@Retro Lex
De ronde van Zwitserland heeft geen dubbele punten op de laatste klim. Nog 3x20 punten te verdienen deze ronde, dus Roompot is al zeker van de bergtrui (Tolhoek of Weening).
17-06-2016 14:38
@Scotty
Ik heb die Col de Sarennes (na de klim naar Alpe d'Huez) ooit nog als onverharde weg gefietst. Was mooi om te doen.
17-06-2016 14:41
@ Martijn
Dan heeft de TdS ticker het dus fout :

At this 7th stage, the pro riders will leave Switzerland's soil after 13 kms in Rheineck/Gaissau. They tackle soon afterwards the climb to Bregenzerwald and later on the Hochtannbergpass (85 kms, 1650 m above sea level, hors category) which for the first time in history will be passed by the Tour of Switzerland. There will be no KOM-points on the Arlberg-Pass, but another 40 for the first rider 1300 m ahead of te finish line. It looks like the king of the mountain will be crowned within the Team Roompot Oranje Peloton, as Antwan Tolhoek and Pieter Wening (both NED) are heading by far this ranking.
17-06-2016 14:46
@Scotty aha daar herkende ik die naam dus al van. Ik ben ook al wel eens in Alpe D'Huez wezen boarden. Persoonlijk vind het ik het 1 van de mooiste skigebieden van de alpen. Wel vreemd dat het als skigebied relatief onbekend is in Nederland, terwijl iedere Nederlander het wel van het fietsen kent...
17-06-2016 14:48
Geweldig die Tolhoek. Wat een klasbak. En dan een leuke prijs overhouden aan al de inspanningen...erg mooi.
17-06-2016 14:49
@Retro Lex
Dat is wel vreemd, in het wedstrijdreglement staat niets over dubbele punten en in de afgelopen etappes met aankomst bergop zijn ook geen dubbele punten gegeven. Dus ik ga er maar van uit dat de TdS ticker fout zit.

[url]http://www.tourdesuisse.ch/fileadmin/user_upload/user_upload/Technischer_Guide_web.pdf[/url]
17-06-2016 14:50
Respect voor Tolhoek zeg, hij blijft maar gaan!
17-06-2016 14:50
@mattje123

Niet zo verwonderlijk. In de winter zit heel Nederland in Tirol. Ik kan het weten want ik zit in misschien wel het bekendste en meest bezochte skioord onder de Nederlanders. Geen pretje. Alpe D'Huez lijkt me prachtig om te skiën.
17-06-2016 14:51
@ martijn. Ik vond het ook lastig om te bepalen hoe die punten zaten en vertrouw op de ticker.
Maar anyway.
Tolhoek is THE MAN

Edit. Wel bedankt voor de link. Ik kon hem echt niet vinden.
Ik lees nu ook het prijzengeld. Tolhoek heeft ook aardig wat voor de pot verdient !!!

Reacties zijn gesloten.