Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
17-06-2016 12:26
Tolhoek heeft zijn achtervolging opgegeven en zit nu weer in t peloton
17-06-2016 12:28
Zoveel kilometers alleen rijden is wel een zware taak voor Tolhoek. Ben benieuwd wat ie gaat doen. Is het nodig dat hij hier nog punten pakt?
17-06-2016 12:30
In ieder geval pakken de koplopers de meeste bergpunten, is gunstig voor Tolhoek.
17-06-2016 12:30
Beide vluchters op meer dan drie kwartier in het AK. Heerlijk controleren zo in het peloton. Al kan er op die eerste klim, het stuk daar direct na en in de afdaling natuurlijk alsnog volop oorlog worden gemaakt. Zou Movistar weer iets leuks in petto hebben?
17-06-2016 12:34
@ xistnc: ik denk het niet. Er zitten teveel kilometers tussen de twee klimmen. Denk ik
17-06-2016 12:34
Tolhoek er toch bijgekomen !!
The pros have covered 50 kms of the total distane of 224,3 kms. Antwan Tolhoek (NED/ROP) has joined Mathias Brändle (AUT/IAM) and Iljo Keisse (BEL/EQS). They have a margin of more as 9 minutes.
17-06-2016 12:35
Wat? Tolhuis zit nu wél bij de kopgroep
17-06-2016 12:35
volgens de ticker van de organisatie is Tolhoek juist bij de twee anderen aangesloten.
17-06-2016 12:35
[quote]Antwan Tolhoek bridged to @IljoKeisse and Matthias Brandle. Trio is 9 minutes up the road. #tourdesuisse[/quote]
Koekoek
17-06-2016 12:36
volgens de ticker is Tolhoek bij Brandle en Keisse aangesloten.
17-06-2016 12:36
Tolhoek zit er gewoon bij
17-06-2016 12:39
*Wow Tolhoek ! Wauw wauw wauwie wauw wauw !! Tolhoek, Tól-hóék !!! *

Jaja, ik heb ook wel eens een pattriottische aanval.
17-06-2016 12:39
Hoeveel punten zijn er onderweg te sprokkelen voor Tolhoek?
17-06-2016 12:41
Huh Tolhoek er toch bij gekomen. De Sporza-ticker zei dat hij zijn zinloze poging had opgegeven en zich terug had laten zakken, Wel heel knap dat hij een erkend tijdrijder als Brändle die ook nog Keisse bij zich had heeft achterhaald!
17-06-2016 12:43
Vandaag tolhoek de rit en kelderman consolideert het geel
17-06-2016 12:43
En mogen we al een mooie bijnaam verzinnen voor onze klimgeit Tolhoek.
"Luctor et emergo" is in ieder geval een mooi motto vandaag
17-06-2016 12:44
@ Bertvd Volgens de ticker van de organisatie is de Hochtannberg HC dus 20 punten en maar liefst 40 punten (HC-kwadraat?) wie als eerste 1300 meter voor de finishlijn is.
17-06-2016 12:44
Is het een heel raar idee om te veronderstellen dat Tolhoek nu ook kans maakt op de etappe? TLJ zal het niet snel dichtrijden en tegen Brandle en Keisse moet hij, ondanks vermoeidheid, ver kunnen komen op de slotklim.
17-06-2016 12:47
Die Knetterbachcol, wat een zeug van een klim (om met Winnen te spreken), een soort Alpe d'Huez die niet afvlakt na de eerste kilometers.
17-06-2016 12:48
Ik ben bang geen kans want er zullen equipes gaan blazen in het ellenlange tussenstuk
17-06-2016 12:49
@Polkadots:
die twee moet hij kunnen hebben, alleen hij moet echt met een enorme voorgift aan de slotklim gaan beginnen. Denk dat de favorieten daar zo 6 minuten kunnen dichtrijden. Voorlopig is het nog niet zover, maar het zou wel mooi zijn!
17-06-2016 13:04
@Stonedcamel, Op de ticker van de organisatie denken ze dat het trio dan 20 - 25 minuten voorsprong zou moeten hebben; maar zover zal het peloton het toch niet laten komen? Ik verwacht dat één van de klassementsmannen gaat winnen. Barguil, met een half minuutje op de rest.
17-06-2016 13:04
Ik zou Tolhoek niet meteen veel kansen voor de etappe-overwinning willen toedichten. De etappe is lang, het groepje is klein, het dal is lang en hoewel Keisse en Brandle non-klimmers zijn, zie ik Tolhoek veel energie verspelen voor de bergpunten. Maar wat een klasbak.
17-06-2016 13:04
12 minuten al. Wie gaat er rijden in het peloton voor de etappezege?
17-06-2016 13:07
@rkfiets: als het peloton 25 minuten kan dichtrijden op een kopgroep op de laatste klim dan gaan er serieus renners buiten tijd geraken :p

Reacties zijn gesloten.