Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
1 2 3 13
17-06-2016 11:08
Hup Wilco !
17-06-2016 11:09
Spannend! Ik durf niet te veel te hopen, maar het zou toch wel heel mooi zijn als alles nu eens op zijn plek valt. Als hij hier niet te veel achterstand opbouwt, ligt de eindoverwinning voor het oprapen. De voortekenen zijn gunstig; hij lijkt me toch bij de sterkere klimmers te horen. Maar als het op die laatste klim tegenzit, verlies je ook zomaar een paar minuten. we gaan het zien.
17-06-2016 11:11
Dus nu even dit rondje winnen, de witte trui in Parijs om laten hangen, San Sebastian winnen en dan is zijn seizoen alsnog best meegevallen!
17-06-2016 11:13
Hopen op een mooie etappe maar dat zal ongetweifeld wel gebeuren... Hoop dat kelderman niet te veel geleden heeft gister in dat hondenweer...
17-06-2016 11:18
ik zie niet in waarom hij minder zal zijn dan concurrentie...normaal gesproken gaat hij deze ronde pakken...zeker gezien de komende tijdrit

wel oppassen voor valpartijen!!
17-06-2016 11:23
Hopen dat het allemaal op z'n plek valt. Wel een lange etappe zeg.

Lekker profieltje

http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Rettenbachferner&MountainID=12290
17-06-2016 11:29
Het wordt iig koud: [url=https://twitter.com/ammattipyoraily/status/743677584844562432]Sneeuw op de top[/url]
17-06-2016 11:30
@rkfiets Als hij hier achterstand opbouwt zou dat een dip in zijn vorm betekenen lijkt me en dus ook nadelig zijn voor zijn tijdrit. Vanaf etappe 1 tot 6 de sterkste klassementsman in koers, dat zal vandaag niet anders zijn denk ik. Zeker vier van de zes Lotto Jumbo knechten gaan de tour (zeer waarschijnlijk) niet rijden, dus ik verwacht gezien de niet al te lastige 80 kilometer tot de beklimming Lotto Jumbo op kop om Kelderman om de overwinning te laten fietsen.
17-06-2016 11:32
Er zijn nog maar 2 van de 5 beslissende dagen (op rij!) geweest. Er kan dus nog van alles gebeuren.

Hopelijk let Roompot een beetje op Atapuma. Die kan hier zo 20+40 bergpunten binnenharken.
17-06-2016 11:33
Ik ben wat voorzichtiger hoor. Kelderman even winnen?? Ik hoop het, maar op z'n klim kunnen 'gekke' dingen gebeuren. En er hoeft er maar eentje te vlammen..

Mmm, weer die kou. Kelderman kan er opzich tegen. Maar heb je gezien hóe koud hij het gisteren had na de finish? Zat te bibberen als een rietje.
17-06-2016 11:35
Zou hij zich vermaakt hebben?
https://twitter.com/tds/status/743729912859627520/photo/1
17-06-2016 11:35
Tja, hopen dat hij de sterkere blijkt te zijn en de rest in de broek poept om niet goed genoeg vd tour te zijn hè, lekkere marge opbouwen voor de chrono en dan maar hopen deze te winnen, nu niet meer laveren.
17-06-2016 11:38
Traditionele slechte dag na hoogte kan ook zomaar...
17-06-2016 11:38
@Bertvd:
Dat zal iedereen hebben gehad. Als je eerst een half uur tot het gaatje gaat in die kou en vervolgens stil gaat staan dan komt het altijd keihard aan.
17-06-2016 11:46
@bertvd
De andere renners hadden het natuurlijk heerlijk warm...
17-06-2016 11:49
@ tendam: haha. Jazeker. Die zaten al in de jaccuzi.
17-06-2016 11:52
Ik hoop dat vele van jullie gelijk krijgen wat betreft dat kelderman de sterkste lijkt ... En aan het eind de gele trui nog heeft.. Maar in het wielrennen kan zoveel gebeuren.. Hij staat er nu goed voor maar dat kan vanavond morgen of overmorgen zo weer anders zijn... En dan zijn er ook weer vele die hem of lotto jumbo tot de grond toe afbranden... Zou verschrikkelijk mooi zijn voor Wilco , TLJ en Nederland als hij deze ronde wint, zo niet ook geen probleem.
17-06-2016 11:56
Ik verhuis over 3 weken naar Innsbruck, dan zal ik er zelf ook snel aan moeten geloven, die Rettenbach..... Op ski's, maar ik ben bang eerst op de racefiets.

Net als gisteren is dit een klim dit Kelderman goed ligt. Die steile dingen komt ie gewoon goed op, ik denk omdat er weinig tempoversnellingen plaatsvinden en hij als tijdrijder enorm pijn kan lijden. Ofzoiets, ik kan het eigenlijk ook niet verklaren :) Wel weet ik dat ik vandaag van de mannen rond hem alleen Angel Lopez en Barguil als échte concurrenten zie. Hopelijk kan ie Talansky, Izagirre, en de tijdrijders die gisteren tijd verloren, wat meer verlies aansmeren. Het zou mij niet verbazen.

Hebben we al een kopgroep trouwens?
17-06-2016 11:57
3 man in de ontsnapping momenteel Keisse-Brandle - Tolhoek
17-06-2016 11:57
Keisse brandle en tolhoek
17-06-2016 11:58
Die dekselse Tolhoek, gewoon weer in de ontsnapping. FF halverwege de bergpunten oprapen en zich dan weer sparen voor morgen.
17-06-2016 11:59
Ongelooflijk die Tolhoek, weer in de aanval. Hij houdt zeker van regenachtig weer... en aanvallen.
17-06-2016 12:01
Lees nu dat ie voorlopig nog in de chasse-patate zit... nou ja derde plek op de berg helpt ook...
17-06-2016 12:05
Thomas en Barguil de enige klassementsnamen die hier vorig jaar op niveau reden. Thomas een stuk beter dan Barguil.

Het verschil is wel dat het toen heel erg lekker weer was volgens mij.
17-06-2016 12:13
Ah twitter is aangepast, Tolhoek hangt op 40 sec van de vluchters Keisse-Brandle. Peloton op 8 minuten
1 2 3 13

Reacties zijn gesloten.