Volg hier de Grand Prix Cycliste de Québec 2016
vrijdag 9 september 2016 om 17:01 Volg in Google

Volg hier de Grand Prix Cycliste de Québec 2016

In Québec staat vandaag de eerste van twee eendaagse WorldTour-wedstrijden op het programma. Traditiegetrouw koerst het peloton op een omloop van 12,6 kilometer. Het parcours is ontstaan doordat er voorheen ook tijdens de Canadese kampioenschappen op de weg en de Tour de Beauce overheen gereden werd. 

Op de venijnige klimmetjes kunnen renners het verschil maken, maar de zes edities hebben tot op heden bewezen dat een sprint met een uitgedund groepje het meest voorkomende scenario is. Vorig jaar ging de overwinning naar Rigoberto Uran. Nederlanders zullen vooral de editie van 2013 herinneren toen Robert Gesink de beste was.

De wedstrijd is live op televisie te zien via het Belgische kanaal Ketnet, wat mogelijk in het digitale pakket zit. Belgen kunnen ook terecht op Eurosport 2. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

2016_GPC_QC_PARCOURS_EN_HR

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
57 Reacties
09-09-2016 21:31
Tja, Sagan gaf al aan dat hij niet in topconditie is en meer kwam om kilometers te maken. Alleen verwacht de buitenwacht altijs dat hij meedoet om de knikkers.
Misschien is hij tot niet meer in staat om in deblaatste ronde naar voren te rijden en toch nog mee te sprinten

Bij hem weet je het nooit.

Bling is voor mij toch topfavoriet.
09-09-2016 21:32
Alaphillippe koers nog net iets te vaak te gretig, soms is het mooi en aandoenlijk, maar betere resultaten gaat hij er niet mee halen. Dom.
09-09-2016 21:34
Sagan kan dat zeggen, maar als je dan Kreuziger op kop zet ben je vast niet slecht in vorm.
09-09-2016 21:37
De renners die zich het beste verstoppen rijden hier meestal voor de overwinning. De Nederlanders houden zich nog lekker rustig ;-)
09-09-2016 21:44
Mohoric heeft hopelijk zn zaad laten invriezen. Wat een onzin-houding is dat zeg.
09-09-2016 21:48
Van Asbroeck nu pas gelost, dat valt mee met een jetlag.
09-09-2016 21:49
Hofland ziet er goed uit. Zou een bak zijn als die mee kan sprinten.
09-09-2016 21:50
Vossejacht!
09-09-2016 21:51
Het is echt allemaal op de handrem, alles op de laatste 2 km.
09-09-2016 21:53
Ultimo rondje
09-09-2016 21:53
Spilak gaat er zo een gigantische klap op geven
09-09-2016 21:53
@Turtlehead: hij is wel de eerste die het deed. Misschien moeten we het een Mohoric noemen, net als bij turnen. Dan heeft hij er toch wat aan. Hij werd er wel op een prachtige manier WK mee, één van de sterkste staaltje die ik ooit bij de beloften heb gezien.
09-09-2016 22:01
Dit bericht is verwijderd
09-09-2016 22:07
Moscon baas zeg. Wat een renner.
09-09-2016 22:07
Komt samen...
09-09-2016 22:08
Weer Uran??? WoW ongelofelijk...Nee Sagan!!!!! Niet normaal zeg wat een aankomst!!
09-09-2016 22:09
Haha tv blundertje wel hoor
09-09-2016 22:09
Wow!
09-09-2016 22:09
Prachtig.
09-09-2016 22:09
Sagan.
09-09-2016 22:09
Sagan, mooie sprint
09-09-2016 22:10
Sagan voor GVA
09-09-2016 22:10
Nou, Sagan heeft t eindelijk een keer goed hier. Leuke laatste 5 km, verder nix an.
09-09-2016 22:10
Nou in vorm rijden suuuurre hahaha, zo sterk
09-09-2016 22:10
Wat een klasbak, ongelovelijk!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.