Volg hier Gran Piemonte 2020
woensdag 12 augustus 2020 om 13:30

Volg hier Gran Piemonte 2020

Enkele dagen vóór de Ronde van Lombardije wordt Gran Piemonte verreden. De koers moet concurreren met de Dauphiné, maar heeft toch een aantal aantrekkelijke namen aan de start als Mathieu van der Poel, Diego Ulissi en Iván Sosa. Bespreek hier de koers!

Waar vorig jaar nog werd gefinisht na de steile slotklim naar Oropa, is Gran Piemonte dit jaar een heuvelkoers door de Langhe-streek. Begonnen wordt in Santo Stefano Belbo, waarna over 187 kilometer naar Barolo wordt gekoerst. De finale bestaat uit twee lokale ronden van 44 kilometer, waarin de beklimmingen van La Morra, Barolo en Monforte d’Alba zijn opgenomen. De wedstrijd is een echte kans voor puncheurs, want de slotkilometers zijn bergop.

Om 13.45 uur wordt het startsein gegeven in Santo Stefano Belbo. Na 187 kilometer koers door de provincies Asti en Cuneo wordt tussen 18.15 en 18.43 uur de aankomst verwacht. De koers is vanaf 16.50 uur rechtstreeks te zien op Eurosport, via de Eurosport Player en GCN.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
60 Reacties
12-08-2020 13:45
wat is GCN?
    12-08-2020 13:46
    Ff Google installeren, dan kun je het op zoeken.
    12-08-2020 13:52
    Een globaal fietsnetwerk
    12-08-2020 15:01
    Ik heb momenteel de Eurosport Player, maar m'n abonnement loopt binnenkort af. Kan er iemand Eurosport Player vergelijken met GCN? Wat zouden jullie aanraden? Ik ben enkel in wielrennen geïnteresseerd, snooker zegt me niets. ;-)
    12-08-2020 15:39
    @melkzuur
    Beide van Eurosport meen ik, lood om oud ijzer. ;) Nadeel is dat GCN alleen nog een app heeft, niet browser-supported.
    12-08-2020 15:44
    Is beide van Eurosport, alleen zend GCN meer uit dan Eurosport, en geen reclame etc.
    Alhoewel ik niet weet hoe het zit met eurosport player.

    Maar met GCN heb je in principe alles wat eurosport aan wielrennen uitzend
12-08-2020 13:48
Die Italiaanse koersen zijn wel altijd van het bord op schoot model.
    12-08-2020 13:52
    Tegen die tijd eten ze daar vaak nog niet hoor.
    12-08-2020 13:53
    Leuk toch, eten en wielrennen kijken, samen wat ik het liefst doe
    12-08-2020 14:07
    Dat verklaart een hoop.
12-08-2020 13:53
zij vinden het eerder het aperitiefmodel.
    12-08-2020 14:12
    Dan zit je in Barolo natuurlijk perfect.
    12-08-2020 17:23
    Een witje als aperitief, een goeie rode bij het eten, en dan nadien een volle, amberkleurige grappa di barolo om de spijsvertering te helpen. Mmmmmmmmm....
12-08-2020 15:28
Als Bennett nog dezelfde supervorm heeft als een paar dagen geleden maakt hij serieus kans hier.
vdP, Vlasov, Sosa, Nibali en Ulissi lijken me de grootste concurrenten.
12-08-2020 15:48
Ik gun het Dion Smith wel.
12-08-2020 16:52
Ah heerlijk ons olijke duo is er weer!
    12-08-2020 17:13
    Wie is die kerel naast van Belleghem dan?
    12-08-2020 17:14
    Traksel
12-08-2020 17:02
Wat is Italië toch prachtig!
    12-08-2020 17:36
    Ik zei net hetzelfde tegen mijn (totaal niet dikke) vrouw. Kijk wat een mooie omgeving! Dan hebben we dat ook weer gezien en hoeven we daar nooit meer naar toe! (dacht ik als "reishater").
12-08-2020 17:21
Ook hier geeft er eentje op uit de kopgroep.
En ook hier de killer wasps aan t werk...
12-08-2020 17:22
Jumbo gaat hier ook de boel aan stukken rijden :)
12-08-2020 17:23
Toch benieuwd in wie Jumbo-Visma zoveel vertrouwen heeft.
    12-08-2020 17:27
    Ik krijg niks mee van de koers, maar misschien Vingegaard?
    12-08-2020 17:39
    Dit is wel een beetje té. Mooi dat ze elkaar beter maken, maar dat de TJV B-ploeg hier ook probeert te domineren...
    12-08-2020 17:46
    Domineren? Op welke manier? Ze zitten de hele tijd aan andere ploegen te vragen of ze meerijden. Toen Martens nog reed, was het met een aantal ploegen, maar sinds die passage krijgt Bouwman enkel nog steun van Astana. Ik begrijp niet wat daar te aan is.
    12-08-2020 17:47
    Bennett
12-08-2020 17:33
Er was net een passage over de finish en dit is vdP echt op het lijf geschreven. Go Matje!
12-08-2020 17:37
Slim dat ze Walsleben vooruit hebben.
    12-08-2020 17:45
    Ja enorm. Geniaal om iemand mee te sturen in de vlucht. Nee, zonder dolle. De voorsprong is zo dat Van der Poel straks een sprong kan wagen. Tenminste als het even stilvalt.

    Twee hardrijders als metgezellen in Honoré en Rosskopf.
    12-08-2020 17:47
    Mwoah, eerder als verkenning
    12-08-2020 17:48
    Zou ook kunnen ik bedoelde eerder dat ze 't peloton niet hoeven aan te voeren als een van de favorieten zijnde.
    12-08-2020 18:17
    @Wheely Oh ja, klopt. Die regel passen ze vaak toe.
12-08-2020 17:49
De Jumbees zijn r klaar mee.
12-08-2020 18:09
Valpartij van o.a. Sbaragli en Dion Smith
12-08-2020 18:14
Bobby: "Deze drie hebben iig de koers gekleurd."
En één heeft iig deze koers gekruid. :)
12-08-2020 18:16
Het weer slaat om!
    12-08-2020 18:20
    Nu in Nederland nog haha
    12-08-2020 18:21
    Nou idd
12-08-2020 18:23
Bennett!
12-08-2020 18:23
Kom op George Bennet, je ken het.
12-08-2020 18:23
Pffff Bennett, wat een power
12-08-2020 18:24
Mathieu komt er ook aan hoor!
12-08-2020 18:24
VdP achter Moscon aan!
12-08-2020 18:25
Wow Bennett zal wat zijn...
12-08-2020 18:26
Bennett bevestigt de vorm!
12-08-2020 18:27
Pak hem Mathieu!
12-08-2020 18:27
Waarom zet Mathieu niet zelf door? Had volgens mij alleen naar Bennett kunnen rijden.
    12-08-2020 18:27
    Sparen zodat ie op de slotklim nog een demarrage kan plaatsen op een Bennett die dan al minder hard gaat?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.