Volg hier de GP de Québec 2017
vrijdag 8 september 2017 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Québec 2017

Terwijl in de Vuelta het slotweekend voor de deur staat, gaat in Canada een ander deel van het peloton op jacht naar de nodige WorldTour-punten, te beginnen in Québec. De eendagsrenners laten tijdens deze laatste haltes richting het WK hun laatste kunstje zien voor het grootste deel naar het WK afreist. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het hier op WielerFlits.

Het parcours van de GP Québec is de afgelopen jaren onveranderd gebleven. Ook dit jaar moet een lokaal stadscircuit van 12,6 kilometer zestien keer worden afgelegd. Onderweg zijn er vijf hellingen die door de renners bedwongen moeten worden: de Côte de la Montagne (375 meter aan 10%), de Côte de la Potasse (420 meter aan 9%), de Montée de la Fabrique (190 meter aan 7%) en de Montée du Fort (1 km aan 4%). Op die laatste beklimming ligt de streep getrokken.

Het tijdsverschil met Québec is zes uur. In Nederland is het zes uur later. Om 17.00 uur (Nederlandse tijd) wordt het startschot gegeven. De aankomst wordt verwacht rond 22.30 uur (Nederlandse tijd). In Vlaanderen is de wedstrijd vanaf 20:00 live op Eurosport 2 te volgen. In Nederland is dat niet het geval. Wel is de wedstrijd te zien in de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: GP de Québec 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
39 Reacties
08-09-2017 21:41
15 km te gaan het pak is samen
08-09-2017 21:42
@geflitst; haha, het was iets met aert, van Aert?
08-09-2017 21:44
Baptiste Planckaert was het.
08-09-2017 21:53
Het lijkt wel haast op een pelotonsprint af te stevenen zo...
08-09-2017 22:03
Sagan!
08-09-2017 22:04
Wow dat was saai
08-09-2017 22:04
Tja, en dat werd het ook. Sagan wint voor Van Avermaet en Matthews.
08-09-2017 22:05
@Guushovd: het koersverloop is wel eens boeiender geweest in deze koers inderdaad.
08-09-2017 22:05
Wat een ***koers
08-09-2017 22:05
Saaie sprintklassieker zeg, hebben ze daar niet nog wat meer heuveltjes of kasseistroken?
08-09-2017 22:06
Sagan op één been
08-09-2017 22:06
Volgend jaar alleen de laatste 5 km kijken. Of alleen de laatste km.... Of helemaal niet als Sagan meedoet.
08-09-2017 22:07
Precies de top 3 die werd verwacht. Dus voorspelbaar!
08-09-2017 22:08
Jeetje! Wat een saaie koers, maar wat een machtige sprint van Sagan. Gaat gewoon de dubbel pakken dit weekend.

Dumoulin duidelijk niet bezig met WT punten. Laat zich na de lead out gewoon uitbollen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.