Volg hier de eerste etappe in Parijs-Nice 2015
maandag 9 maart 2015 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in Parijs-Nice 2015

De eerste rit in lijn is een typische sprintersetappe. De enige hindernis ligt helemaal op het begin. Na drie kilometer passeren de renners de top van de enige klim van de dag. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de bollentrui aantrekken. Ruim 190 kilometer later rijdt het peloton onder de vod van de laatste kilometer. Vanaf hier gaan de renners in rechte lijn naar de aankomststreep. Alexander Kristoff, André Greipel en John Degenkolb lijken de belangrijkste kanshebbers op de ritzege. Bespreek hier het verloop van de etappe.

De wedstrijd is vanaf 14:00 uur te zien op televisie bij Eurosport en Sporza.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
114 Reacties
09-03-2015 16:08
Dit bericht is verwijderd
09-03-2015 16:08
Ze gaan het nog lastige krijgen om ze terug te pakken.
09-03-2015 16:09
Zijn een paar ploegen wel heel hard aan t bluffen.
09-03-2015 16:09
peloton is gewoon te laat hahhha geweldig.
09-03-2015 16:10
Kom op Voeckler!!!!
Ik gun het die man van harte. Altijd in voor een aanval. Hulde!
09-03-2015 16:11
Goed gespeeld door de koplopers. Dit is tegenwoordig zo ongeveer de enige manier om een kansje te hebben tegen een peloton vol sprinters. Geeft een dodelijk saaie aanloop met dat tempo van niets de hele dag, maar als het peloton wacht tot dichter dan twintig kilometer op de meet dan heb je een kans.
09-03-2015 16:11
@Guushovd was niemand van cannondale maar iemand van Bretagne als ik het goed voor had.
09-03-2015 16:11
Waarom Voecler in deze etappe in de aanval dacht ik, nou hierom dus. Klasbak
09-03-2015 16:12
ze redden het niet... de koplopers
09-03-2015 16:12
Kan iemand een beeld schetsen van hoe ver ze nog moeten en wat de voorsprong is?
09-03-2015 16:12
Renner van Bretagne was het
09-03-2015 16:12
Dit bericht is verwijderd
09-03-2015 16:13
8.2KM en 1.06 voorsprong
09-03-2015 16:13
Wordt het nog bochtig in de laatste 5 km??
09-03-2015 16:13
8km 1.08
09-03-2015 16:15
Dank voor de update! Denk dat ze het dan net niet halen en in de laatste km gegrepen worden.
09-03-2015 16:15
10 min aan 55 int uur is voldoende tenzij die buffels er achter 65 gaan rijden.
09-03-2015 16:15
6,3 km 54 seconden
09-03-2015 16:15
Na alle pech van vorig jaar zou ik het Voeckler zo ontzettend gunnen, SPANNEND
09-03-2015 16:16
Vreemd dat Lotto de enige ploeg is die echt voor hun sprinter heeft gereden. Cofidis, Giant, Katyusha, FDJ en Orica amper vooraan het peloton gezien tot nu toe.
09-03-2015 16:17
Dit open stuk is echt niet goed voor de vluchters.
09-03-2015 16:17
10 seconden per kilometer, dit zal kantje boordje worden,...
09-03-2015 16:17
36 sec 4,5 km
09-03-2015 16:17
lijkt erop dat het net te ver is, jammer
09-03-2015 16:18
Voor een Vlaming als ik, is de perte van Boonen heel zuur, zwavelzuur zelfs. De laatste 3 jaar waren er van vallen, bevallen en nog eens vallen. Hopen op opgave uit heel veel voorzorgen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.