Volg hier de eerste etappe in Parijs-Nice 2015
maandag 9 maart 2015 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in Parijs-Nice 2015

De eerste rit in lijn is een typische sprintersetappe. De enige hindernis ligt helemaal op het begin. Na drie kilometer passeren de renners de top van de enige klim van de dag. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de bollentrui aantrekken. Ruim 190 kilometer later rijdt het peloton onder de vod van de laatste kilometer. Vanaf hier gaan de renners in rechte lijn naar de aankomststreep. Alexander Kristoff, André Greipel en John Degenkolb lijken de belangrijkste kanshebbers op de ritzege. Bespreek hier het verloop van de etappe.

De wedstrijd is vanaf 14:00 uur te zien op televisie bij Eurosport en Sporza.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
114 Reacties
09-03-2015 15:54
Allé hup nog 20 km, een rit om vlug te vergeten? Of komt er toch nog iets?
09-03-2015 15:55
Lotto Jumbo zit wel heel erg van achter.
09-03-2015 15:55
@Mollemarijden er wordt wel een voorbeschouwing gemaakt bij alle grote koersen maar niet etappe per etappe, wel bij de grote rondes normaal gezien.
09-03-2015 15:56
Voeckler lapt iedereen gewoon zo.
09-03-2015 16:00
Zijn niet kansloos denk ik, hebben nog geen trap te veel gegeven de laatste paar uur.
09-03-2015 16:00
Val van Boonen. Ziet er niet lekker uit.
09-03-2015 16:00
Boonen gevallen, sleultelbeen gebroken houding
09-03-2015 16:01
Tom Boonen gevallen! Sowieso sleutelbeen gebroken!
09-03-2015 16:01
Boonen grijpt wel akelig snel naar zn schouder. Niet best
09-03-2015 16:01
Einde voorjaar. Lijkt er op het eerste oog wel op.
09-03-2015 16:01
Inderdaad sven. Lijkt een sleutelbeen breuk.
09-03-2015 16:02
Koplopers gaan daarnaast strijden om winst denk ik!
09-03-2015 16:02
Aiaiai als dat maar goed afloopt, anders bye bye voorjaar,...
09-03-2015 16:02
Dit bericht is verwijderd
09-03-2015 16:03
Ach dit gun je niemand, wel dom moment van hem.
09-03-2015 16:03
Ongelooflijk. Hij lette totaal niet op. Op het oog een klassieke sleutelbeenbreuk. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Wordt je niet vrolijk van...
09-03-2015 16:04
Mollemarijden, jij gist ook maar wat.

Hopelijk voor hem is dit geen breuk. Zou ook nadelig zijn voor Terpstra.

Ik gok op Greipel vandaag.
09-03-2015 16:04
Hij kan niemand de schuld geven. Helemaal aan zichzelf te wijten deze val.
09-03-2015 16:04
Doodzonde natuurlijk!!!
09-03-2015 16:05
ongelofelijk toch... de laatste jaren altijd wel iets met Boonen... zonde
09-03-2015 16:06
Dit is natuurlijk wel ideaal voor Sep van Marcke.
09-03-2015 16:06
05 april Ronde van Vlaanderen... aiaiai
09-03-2015 16:06
Daar gaat die feestvreugde van de afgelopen dagen/weken bij Etixx! Ze kraaiden te vroeg victorie...
09-03-2015 16:07
Op 20km vh eind verwacht je iets meer concentratie ve kanshebber.
09-03-2015 16:07
Wie was de cannondale renner, viel ook vrij hard? Denk niet dat t één van de Nederlanders was.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.