Volg hier de eerste etappe in de Tour of Norway
woensdag 20 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of Norway

Met een 182 kilometer lange etappe van Årnes – Sarpsborg gaat vandaag de vijfde editie van de Tour of Norway (2.HC) van start. Het startschot wordt gegeven om 13.40 uur. Omstreeks half zes passeren de renners voor het eerst de finish in Sarpsborg, waar dan nog drie plaatselijke rondjes moeten worden afgewerkt. De aankomst is ongeveer om tien over zes.

De eerste etappe lijkt betwist te gaan worden door de sprinters. Alexander Kristoff zal voor eigen publiek graag met de zege aan de haal gaan. Bespreek hier het verloop van de etappe.

etappe1Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Twitter (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
20-05-2015 14:14
Was dit vorig jaar niet op Eurosport te zien?
20-05-2015 14:28
Na bijna overal in de kopgroep te hebben gezeten, valt de meimaand tot nu toe wat tegen voor Roompot wat betreft dit soort exposure. Ook de bewering dat er vanaf mei de rondjes aankomen waar punten kunnen worden gescoord, wordt nog niet waargemaakt. Misschien kunnen Johnny en M. Kreder nog wat in de heuvelachtige ritten? Wel een gemiste kans dat De Maar in Bayern meedeed en niet hier met een mooie bergrit. Lammertink had hier ook wel flink kunnen huishouden.
20-05-2015 14:52
@tight
Lammertink had in mei toch op een paar honderd meter na de eerste zege voor ze te pakken in Duinkerken. Verder zijn ze in Bayern wel degelijk ook mee geweest in de ontsnapping en volgen nu nog Noorwegen en België in deze maand.
20-05-2015 15:28
in Yorkshire was Roompot ook in beeld

on: kopgroep van 5, voorsprong nog 5 min. (was 7.30)
de vijf: Molina, Aistrup, Balck, Laengen en Landa
20-05-2015 15:47
Voor de duidelijkheid: de noor Oscar Landa en niet zijn naamgenoot van Astana die nu in de Giro rijdt.
20-05-2015 15:49
sorry wrong topic!
20-05-2015 16:59
Dit is een kluif voor de sprinters toch? Kristoff dus :p
20-05-2015 17:09
@ bill en krypton. De ontsnapping van de dag hebben ze juist vaak gemist. In AK's hebben ze ook geen/weinig punten gescoord. In sprints zijn ze 2 keer 4e geworden. Lammertink in etappe in Duinkerken en Duyn in top 10 Yorkshire waren dan lichtpuntjes, maar daar pak je niet veel punten mee.
20-05-2015 17:17
der Cancellara zou hier toch ook meedoen ? of was hij toch nog niet zover ?
20-05-2015 17:46
http://www.stream-foot.eu/lecteur.php?id=3
20-05-2015 17:48
Hier lijkt het peloton het beter te timen
28 km
2"40
20-05-2015 17:51
...met nadruk op ´lijkt´......
20-05-2015 17:52
Hup Pim!
20-05-2015 17:55
... 2.44....
20-05-2015 17:58
blijft 2.40
20 km
Pim ziet er sterk uit
20-05-2015 17:58
Met vier voorop draait beter. 2.39.......
20-05-2015 18:02
Hier is het gewoon op eurosport
20-05-2015 18:03
Katusha begint te rijden...... Voorsprong nog 2.11....
20-05-2015 18:07
16 km en 2 minuten voorsprong.....
20-05-2015 18:10
In België niet op Eurosport Hd of Eurosport 2, enkel tennis vanuit Genève
20-05-2015 18:11
wordt kiele kiele
20-05-2015 18:13
commentatoren hebben het over van alles (Contador en Cavendish) maar niet over de koers............
20-05-2015 18:15
10 km
1.29
20-05-2015 18:16
je bent me net voor.........
20-05-2015 18:17
Ze gaan het wel halen, de vier dan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.