Volg hier de E3 BinckBank Classic 2019
vrijdag 29 maart 2019 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 BinckBank Classic 2019

Het Vlaamse wielervoorjaar gaat na een kleine onderbreking weer verder! Vandaag is het tijd voor de E3 BinckBank Classic, de koers die misschien het dichtst tegen de Ronde van Vlaanderen aanleunt. Wie volgt Niki Terpstra op als winnaar? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De E3 BinckBank Classic is dit jaar 203,9 kilometer lang. De organisatie is de voorbije jaren zelden ver van zijn traditionele parcours afgeweken en doet dat ook ditmaal niet. De veranderingen qua hellingen zijn minimaal. Breekpunt blijft de zevende helling van de dag, de Taaienberg, die ons stiekem steeds heimwee naar Tom Boonen geeft.

Na tien iets vlakkere kilometers, krijgen we plots een opeenvolging van heel wat hellingen en kasseien. De Berg Ten Steene, Varentberg, Boigneberg, Stationsberg, Kapelberg en de kasseien van de Steenbeekdries bevinden zich in een tijdspanne van amper vijftien kilometer.

En dan moeten de échte scherprechters nog komen. Traditioneel zijn dat de Paterberg, Oude Kwaremont en de Karnemelkbeekstraat, gelegen op 42, 37 en 30,5 kilometer van de aankomst. Vooral op die laatste helling valt vaak de beslissing. Tot slot zijn er nog de kasseien van de Varentstraat én de Tiegemberg.

Op twintig kilometer van het einde is de Tiegemberg de laatste helling van de dag. Daarna zijn het voornamelijk brede wegen die ons via Ingooigem, Vichte en Deerlijk weer naar Harelbeke leiden. De start is om 12.15 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.46 en 17.25 uur.

Sporza is vanaf 14.20 uur present met een voorbeschouwing en aansluitend de live-uitzending van de E3 BinckBank Classic. Eurosport 2 komt met livebeelden vanaf 16.00 uur.

Links
Voorbeschouwing: E3 BinckBank Classic

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
214 Reacties
29-03-2019 16:53
Haal die motor voor Jungels weg.
29-03-2019 16:54
Toch iets mis met fiets Sagan
    29-03-2019 16:55
    voorderailleur niet goed, wilde niet meer op t grote blad
29-03-2019 16:54
Lekker joh, die motor. Man man man.
    29-03-2019 16:55
    Ja bizar. En zo veel van die dingen ook
29-03-2019 16:56
Ziet er nou niemand dat sagan gewoon materiaalproblemen heeft
    29-03-2019 16:58
    Daarom moest ie er niet af hoor.
29-03-2019 16:56
Jungels rijdt nu meer voor Stybar dan voor zichzelf denk ik. Maar er is nog een kansje dat ze gaan kijken naar elkaar.
29-03-2019 16:56
Telelens. Die motor rijdt verder dan het lijkt
    29-03-2019 16:57
    Ja, maar ook geen 50 meter voor Jungels, is hooguit 10/15 meter en dat helpt nog steeds.
    29-03-2019 16:58
    Ie gaat toch lekker van moto naar moto :)
29-03-2019 16:57
QS heeft ook motards in de ploeg zo te zien. Gelukkig zeggen ze het op de Belg nu ook, man man man
29-03-2019 16:57
Levevre al huilie over moteren gedaan?

man man man
    29-03-2019 16:59
    Tja, ze hadden ten minste een derde moter voor Jungels kunnen laten rijden.
29-03-2019 16:57
Van Aert is nog goed hoor.
    29-03-2019 17:00
    Ik vind het ook knap dat hij keer op keer bevestigt. Geen lekke band, niet te ver op een bepaalde kasseistrook, niet misselijk ofzo. Hij zit er keer op keer bij en ziet er nog goed uit. Na de Strade vond ik het nog wat vroeg, maar nu duidelijk de kopman van Jumbo.
    29-03-2019 17:01
    @leegloper
    Koeltjes drinken in het wiel van Greg. Daarna met 1,2/u. sneller overpakken.
29-03-2019 16:58
Haha Renaat. Je zit er naast!
29-03-2019 16:59
Wow..... Zelfs de mannen van Sporza maken zich eens druk over de motoren in een Vlaamse koers. Uitzonderlijk..
29-03-2019 16:59
Wat een zever van Renaat. Ze zaten gewoon veel te dicht. Onnozelaar.
29-03-2019 16:59
Nou, laat het pokeren beginnen.
29-03-2019 16:59
Wat een motoren, tjonge. 25? 30? :o
29-03-2019 16:59
Nu nemen de drie niet meer over natuurlijk
29-03-2019 17:00
En nu lekker in het wiel van Stybar gaan linkeballen. Dat zou mooi zijn
29-03-2019 17:01
Met Trentin in de achtervolgende groep.
29-03-2019 17:01
Jungels en Styby wachten op instructies.
29-03-2019 17:02
Van Aert ftw.
29-03-2019 17:03
BAMO BERTO BETIOLLO
29-03-2019 17:03
Als Van Aert had overgenomen, waren ze misschien met 2 weg.
29-03-2019 17:04
Kan Bettiol sprinten?
    29-03-2019 17:05
    Ja.
    29-03-2019 17:05
    Ja
29-03-2019 17:06
Lets go Van Aert. Leg ze erop.
29-03-2019 17:06
Sapperloot, wat is WvA sterk
29-03-2019 17:07
Stybar! :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.