Volg hier de E3 BinckBank Classic 2019
vrijdag 29 maart 2019 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 BinckBank Classic 2019

Het Vlaamse wielervoorjaar gaat na een kleine onderbreking weer verder! Vandaag is het tijd voor de E3 BinckBank Classic, de koers die misschien het dichtst tegen de Ronde van Vlaanderen aanleunt. Wie volgt Niki Terpstra op als winnaar? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De E3 BinckBank Classic is dit jaar 203,9 kilometer lang. De organisatie is de voorbije jaren zelden ver van zijn traditionele parcours afgeweken en doet dat ook ditmaal niet. De veranderingen qua hellingen zijn minimaal. Breekpunt blijft de zevende helling van de dag, de Taaienberg, die ons stiekem steeds heimwee naar Tom Boonen geeft.

Na tien iets vlakkere kilometers, krijgen we plots een opeenvolging van heel wat hellingen en kasseien. De Berg Ten Steene, Varentberg, Boigneberg, Stationsberg, Kapelberg en de kasseien van de Steenbeekdries bevinden zich in een tijdspanne van amper vijftien kilometer.

En dan moeten de échte scherprechters nog komen. Traditioneel zijn dat de Paterberg, Oude Kwaremont en de Karnemelkbeekstraat, gelegen op 42, 37 en 30,5 kilometer van de aankomst. Vooral op die laatste helling valt vaak de beslissing. Tot slot zijn er nog de kasseien van de Varentstraat én de Tiegemberg.

Op twintig kilometer van het einde is de Tiegemberg de laatste helling van de dag. Daarna zijn het voornamelijk brede wegen die ons via Ingooigem, Vichte en Deerlijk weer naar Harelbeke leiden. De start is om 12.15 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.46 en 17.25 uur.

Sporza is vanaf 14.20 uur present met een voorbeschouwing en aansluitend de live-uitzending van de E3 BinckBank Classic. Eurosport 2 komt met livebeelden vanaf 16.00 uur.

Links
Voorbeschouwing: E3 BinckBank Classic

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
214 Reacties
29-03-2019 15:23
Teunissen van aert en poppel. Van aert stond even te voet op de taaienberg
    29-03-2019 15:26
    Heel even dan, want hij kwam rond de tiende plek boven.
29-03-2019 15:29
De twee pelotons komen weer samen
29-03-2019 15:29
Aanstaande samensmelting lijkt me een mooi moment voor Van der Hoorn om in de anticipatie te gaan.
    29-03-2019 15:31
    Teunissen kan natuurlijk ook..
29-03-2019 15:30
Van Aert staat echt heel veel scherper in zijn gezicht, dan afgelopen winter het geval was.

*Schipperaar modus uit*
29-03-2019 15:31
Iemand een fatsoenlijke stream toevallig? Heb geen VPN hier...
    29-03-2019 15:39
    Tiz cycling is meestal wel goed
29-03-2019 15:34
Jumbo zit er erg goed
29-03-2019 15:36
En nu zitten ze te ver op jansen na
29-03-2019 15:40
Van aert dicht zelf jet gat nu
    29-03-2019 15:42
    Bedankt voor je updates. Kan zelf niet kijken.
29-03-2019 15:40
Iemand enig idee waar van Schip/Boom zitten? Zie weinig Roompot vooraan het peloton nog
    29-03-2019 15:45
    Beiden zijn nog niet in beeld geweest.
    29-03-2019 15:47
    Boom eraf. Jammer.
    29-03-2019 15:47
    Boom lost zojuist uit het peloton.
29-03-2019 15:42
Op sporza zijn de DQS mannen weer aan het woord.
29-03-2019 15:43
Nog een heel groot peloton met meer dan 100 man. Weer is te goed voor zo'n voorjaarskoers.
29-03-2019 15:44
Iemand een stream met commentaar?
29-03-2019 15:47
De geweldige Lars Boom wordt weer gelost.
    29-03-2019 15:48
    Ja hij verrast ons op goede benen.
29-03-2019 15:47
Lars Boom is weer aan het verrassen.. Maar dan wel achterin.
    29-03-2019 15:50
    Toen Gesink merkte dat hij het mentaal niet meer kon opbrengen om als een klassiekerrenner te leven heeft hij zijn plezier gevonden in een rol als meesterknecht. Misschien moet Boom maar realiseren dat hij het niet meer op kan brengen om een topper te zijn in de klassiekers en zich schikken in een rol als hele goede knecht.
    29-03-2019 15:50
    "Maar de conditie is goed en de ploeg draait ook zoals het moet. Dus begin ik met vertrouwen aan wat nu komt.”

    "Ik wil fris aan de start staan"

    Zij hij na het afloop van de Panne
29-03-2019 15:47
Jungels wordt weer prima gemotopaced
29-03-2019 15:48
Ga lekker met de motor voor Jungels rijden anders.
29-03-2019 15:49
Boom plant richting RVV...
    29-03-2019 15:51
    Straks gepland dnf.
29-03-2019 15:50
Het is wachten op Kapelberg-Paterberg zone.
29-03-2019 15:50
Boom wil fris zijn voor zondag
29-03-2019 15:50
Jungles met een solo van 60k?! Stel je voor!
    29-03-2019 15:52
    Gaat gewoon gebeuren. Bij QS kunnen ze alles op de een of andere manier. Daarom heeft iedereen bij voorbaat al geen zin om erachter aan te rijden, laat staan als er dan nog 4 QS renners in je wiel zitten.
    29-03-2019 15:53
    Nog een op adem komen bij de kopgroep. En dan stap 2
    29-03-2019 15:53
    Yes! Dan lekker doorstromen Bob
29-03-2019 15:51
Hirschi leuk bij de beste vooraan.
29-03-2019 15:52
De carriere van Boom komt dit voorjaar definitief in het najaar.
29-03-2019 15:54
Man man man, zijn ze nou echt allemaal zoveel sterker dan de rest daar bij QS? Zo apatisch ook daar in het peloton als er iemand van hun weg rijdt. Halve minuut al verdorie.
29-03-2019 15:55
Eenkhoorn maakt hier heel knap tempo
29-03-2019 15:56
Ja raar dat bijna apatische. Kunnen of durven ze niet mee?
    29-03-2019 15:58
    Ik denk dat de overmacht van Quickstep gewoon verlammend werkt voor de rest. Daarom is het ook zo jammer als er 1 team zo veel sterker is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.