Volg hier de Driedaagse Brugge-De Panne 2018
woensdag 21 maart 2018 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de Driedaagse Brugge-De Panne 2018

In Brugge wordt vandaag het startsein gegeven voor de Driedaagse Brugge-De Panne. De koers die eerder de Driedaagse De Panne-Koksijde heette, heeft een naamswijziging ondergaan en in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, wordt de koers niet langer over meerdere dagen afgewerkt. Wie wordt de opvolger van Philippe Gilbert op de erelijst? Volg het hier op WielerFlits.

Met de transitie van meerdaagse koers naar een eendagswedstrijd is ook het parcours flink onder handen genomen. De koers omhelst 202,4 kilometer en het zwaartepunt ligt in de beginfase. Vanuit het centrum van Brugge rijdt het peloton richting de grens met Frankrijk met onderweg meerdere zware kasseistroken. Na ruim tachtig kilometer volgt een heuvelzone met opeenvolgend de Monteberg, de Kemmelberg, de Rodeberg, de Vidaigneberg en de Sulferberg.

Na deze heuvelzone zet het peloton koers richting de Belgische kust. Eenmaal in De Panne aangekomen volgen er nog twee lokale ronden van 25 kilometer. Na de tweede omloop wordt er in De Panne gefinisht in de Zeelaan. Zeer waarschijnlijk mondt dit uit in een uitgedunde pelotonsprint.

Om 11:45 wordt op de Grote Markt in Brugge het startsein gegeven en de renners worden rond 16:30 verwacht op de Zeelaan in De Panne. De koers is live te volgen op Sporza (één) en Eurosport 2. Op Sporza wordt de koers vanaf 14:45 live verslagen door Michel Wuyts en Sven Nys, terwijl Eurosport er vanaf 14:30 bij is.

Links
Voorbeschouwing: Driedaagse Brugge-De Panne 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
21-03-2018 11:46
Blijft supervaag allemaal. Hup paashaes.
21-03-2018 12:03
Gezever
21-03-2018 12:11
Echt jammer dit. Ik vond het altijd wel leuk. 3 ritten en dan de altijd spannende afsluitende tijdrit. Deze eendagskoers voegt niet veel toe.
21-03-2018 12:15
viviani er ook bij dus geen jacobsen vandaag denk ik
21-03-2018 13:29
Ik vraag me af waarom ze de naam niet gewoon gewijzigd hebben naar "De Panne"? Die naam werd al vaak gebruikt, je bent niet afhankelijk van het aantal dagen (wellicht in toekomst weer naar 2 of 3) en je koppelt het los van Brugge/Koksijde etc.
21-03-2018 13:30
Nou jongens, vanmiddag allemaal kijken natuurlijk naar een uitzending die begint als de mogelijk enigszins interessante 100 kilometer voorbij zijn. En dat allemaal omdat de middenstand van De Panne zo vaak mogelijk in beeld moet.
Ik stel daarom alvast weer een nieuwe naam voor deze koers voor: niet Driedaagse van De Panne, maar Drie Rondjes van De Panne.
21-03-2018 13:50
Deze koers is dus eigenlijk een Scheldeprijs in de Vlaanders geworden. Het is dat we nog niet sprinterskoersjes genoeg hebben.
21-03-2018 13:56
Van Goethem uiteraard mee in de ontsnapping
21-03-2018 14:41
Wat een gotspe. Dit hebben we dus te danken aan VandenHaute? De man die pal staat voor de wielerkoersen in Vlaanderen? Ohja, ZIJN wielerkoersen in Vlaanderen.
21-03-2018 15:03
Die vieze geldwolf VandenHaute rant wielertradities, erfgoed aan.
21-03-2018 15:16
Ligt het nu aan mij, of is die motor wel heel erg dicht bij de kop van het peloton?
Ik zie dit wel vaker bij koersen in vlaanderen.
21-03-2018 15:16
Heerlijk, waaiers!
21-03-2018 15:17
Ah Toch koers! Eerst leken ze niet mee te willen doen met Van Aert, na de bocht toch wel.
21-03-2018 15:18
@Olly,
Ik heb hetzelfde idee. Misschien wil de cameramotor interessante koers op TV en hoopt zo de boel in waaiers te trekken.
21-03-2018 15:23
@Olly

Ligt aan jou denk ik. Over het algemeen zijn de shots die dichtbij lijken gewoon flink ingezoomd (Als fotograaf zie ik het verschil :) ). Dat in combinatie met kundige cameramannen die 'm stabiel kunnen houden wekt wel het effect dat de motor er dicht op zit ja.
21-03-2018 15:24
iemand livestream?
21-03-2018 15:24
https://www.youtube.com/watch?v=D-xLM2tfgA4
21-03-2018 15:28
Wie heeft de slag gemist?
21-03-2018 15:30
Is alweer bij elkaar. In de finale weer kansen op waaiers, ondanks dat er niet heel veel wind staat.
21-03-2018 15:56
@Merlinappa,
Vanuit die shots van de camera zelf vind ik het moeilijk te zien vanwege inzoomen, maar vanuit de heli zie je soms toch 1 of 2 motoren vlak voor de eerste waaier.
21-03-2018 16:15
Eigenlijk is het parcours zo best ok, met die kans op waaiers. Grote verschillen in sterkte ploegen.
21-03-2018 16:27
Viviani gaat meedraaien. Zit Jakobsen er nog bij?
21-03-2018 16:35
Haha, lekker in beeld gebracht jongens! :P

Om te reageren moet je ingelogd zijn.