Volg hier de derde rit in de Ronde van Zwitserland 2016
maandag 13 juni 2016 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de derde rit in de Ronde van Zwitserland 2016

De Ronde van Zwitserland kreeg gisteren met wereldkampioen Peter Sagan een van de mooiste ritwinnaar die de organisatie kon wensen. De alleskunner van Tinkoff klopte Maximiliano Richeze en Michael Matthews in de straten van Baar. Vandaag staan in totaal zes gecategoriseerde beklimmingen. Dat lijkt heel wat, maar op één na zijn ze allemaal van de derde categorie. Grote kans op een massasprint. Volg hier op WielerFlits de koers.

Tussen 17.07 en 17.33 uur verwacht men de binnenkomst aan de aankomst. Eurosport 1 is om 15.45 uur de enige zender in Nederland met livebeelden. Vlaamse kijkers kunnen terecht op Telenet PlaySports.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live data van de renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
13-06-2016 12:48
Dit wordt weer kassa voor Sagan.
13-06-2016 12:51
http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/update-robert-gesink
13-06-2016 13:13
Als ik de hartslag van Kelderman en Oomen mag geloven gaat het al best hard. Wellens daarentegen rijdt met twee vingers in de neus rond ;)

De waardes die Velon ons doorstuurt fluctueren nogal.
13-06-2016 13:14
Als Gaviria inderdaad alleen maar schaafwonden heeft, kan het ook prima kassa worden voor Gaviria
13-06-2016 13:17
Albasini kun je ook altijd opschrijven voor een ritje hier maar Sagan zag er weer fantastisch uit gisteren.
13-06-2016 13:20
Denk dat Sagan Gaviria aankan na zo'n finale. Groter gevaar is wellicht als Gaviria niet goed genoeg is en Stybar en Vakoc een vrijgeleide krijgen om met Gilbert en Albasini (enzovoort) aan te vallen.
13-06-2016 13:22
Toch gek. Normaal gesproken bij zo'n rit verwacht je niet per se een massasprint, maar gister was dat, op dat gat dat in de laatste km viel na, wel het geval.
13-06-2016 13:31
De drie van gisteren kunnen dit ook makkelijk aan. Gemiddelde percentages van de beklimmingen komen niet boven de vijf procent. Hopelijk wordt Van Poppel een stuk beter gebracht dan gisteren en kan hun zich vandaag wel in de strijd mengen.
13-06-2016 13:37
@ vlek

[quote]
The final part of the race is made up of two laps of the 27km finishing circuit. It’s mainly flat but has two short, sharp category 3 climbs. The first challenge is the Sonnenberg (2.2km, 6.5%) whose summit comes with 17.5km to go, and then it’s time for the Schöneberg (1.3km , 11.5%) whose top is located six kilometres later.[/quote]

?
13-06-2016 13:42
Dat verandert de zaak! Ik dacht dat ik ergens 4,5% had zien staan.

Hup Wellens!
13-06-2016 13:43
Het linkje naar sporza klopt niet, dit is de goede: [url=http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_ronde_van_zwitserland_2016/1.2675881]Sporza[/url]
13-06-2016 13:49
@ vlek, Gilbert vindt zoiets ook leuk.
13-06-2016 13:53
Ook opletten voor Barguil. Zie dit niet zomaar een massasprint worden, hoewel Lotto voor Roelandts natuurlijk graag zou controleren.
13-06-2016 13:57
Voorlopig pakt Tolhoek de bergtrui en is Duin ook mee in de kopgroep van 8, 4.49 is de voorsprong.
13-06-2016 14:12
Tiesj
13-06-2016 14:25
Albasini verwacht ik hier ook wel vooraan, in eigen land altijd goed. Verder genoeg heuvelrenners hier aan de start, met ook Stybar en Costa nog. En natuurlijk gewoon Sagan. Zulke renners kunnen op zo'n heuvel best een gat slaan, met nog 11 km te gaan. En gaat Lotto-Soudal het dan weer dicht kunnen rijden?
13-06-2016 14:35
@Sunrider, Tolhoek heeft die bergpunten toch nog niet? Maar wel knap dat hij weer meezit.
13-06-2016 14:53
Als de kopgroep lang genoeg voorop blijft en pas teruggepakt gaat worden in de laatste 10km, hetgeen waarschijnlijk het plan van Lotto-Soudal zou moeten zijn dan wordt het gewoon weer een massasprint.
De weergaves van de profielen met percentages etc. mogen inderdaad wel duidelijker worden aangegeven.
13-06-2016 14:58
Als er vanaf die 2e categorie klim wordt gekoerst zou er nog wel wat kunnen gebeuren, maar die kans is kleiner dan dat Gesink deze ronde alsnog wint
13-06-2016 15:14
@jerteg volgens mij is die kans juist groter, omdat Gesink zo wie zo deze ronde dit jaar niet meer kan winnen.
13-06-2016 15:18
@Robotour

Weleens van humor gehoord ;) ?
13-06-2016 15:25
@barcanoord de humor is dat de kans juist groter is en niet kleiner;) De kans is uberhaupt groter dan dat Gesink ooit nog eens een ronde wint;)
13-06-2016 15:28
valpartij in bevoorrading met roompot-renner. Ambulance ter plekke
13-06-2016 15:30
@Robotour

Nee. Het ontgaat je duidelijk.
13-06-2016 15:32
@nasibal nee, mij ontgaat helemaal niets;) het omgekeerde is eerder het geval;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.