Volg hier de derde etappe van de UAE Tour 2019
dinsdag 26 februari 2019 om 08:55 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de UAE Tour 2019

Etappe 3 in de UAE Tour kan het klassement op zijn kop zetten. De lastige slotklim naar Jebel Hafeet is niet de zwaarste beklimming van de week, maar is wel een eerste serieuze test. Vorig jaar zegevierde Alejandro Valverde. Kan de wereldkampioen voor het eerst in de regenboogtrui zijn handen in de lucht steken? Volg het op WielerFlits.

De UAE University, waar de derde en laatste etappe in het emiraat Abu Dhabi begint, ligt in Al Ain. In de Verenigde Arabische Emiraten is Al Ain de grootste stad die niet aan zee is gelegen. Klimmers zullen de nederzetting, die grenst aan Oman, graag zien, want hoewel de eerste pakweg 170 kilometer van de rit vlak zijn, wacht in de finale de klim naar Jebel Hafeet, een 10,8 kilometer lange beklimming met een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6 procent.

De renner die hier de afgelopen jaren zegevierde won steevast het eindklassement van de Ronde van Abu Dhabi. Gaat deze stelregel ook op voor de UAE Tour? Niet per se, want in rit zes wacht een nog zwaardere beklimming. Desondanks is Jebel Hafeet een mooi opwarmertje waar al heel wat klassementsambities kunnen sneuvelen. Grijpt Tom Dumoulin de klim aan om sportieve revanche te nemen op zijn materiaalpech van een jaar geleden?

Om 9.10 uur begint het peloton eraan in Al Ain. Na 178,8 kilometer weten we rond 13.40 uur wie de winnaar is van de derde etappe. De koers is vanaf 12.00 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 1, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Voorbeschouwing: UAE Tour

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
98 Reacties
26-02-2019 09:25
Ze zijn er aan begonnen, eens kijken wat Evenepoel al waard is tegen de grote namen op de klim.
    26-02-2019 09:48
    In 2018 was Bjorg Lambrecht er dertiende op 1:01 van Valverde. Iets in die aard zou al heel mooi zijn voor Remco Evenepoel. Trouwens als Vlaming zie ook naar de prestaties van Lambrecht en De Plus.
    26-02-2019 09:49
    Kijk dat profiel, die klim lijkt me neergelegd voor Remco
    26-02-2019 09:52
    Deze keer moet Remco wel niet werken voor een kopman, dus hij zou wel een keer kunnen verrassen.
    26-02-2019 10:31
    Als hij niet verrast, stelt hij dan teleur?
    26-02-2019 10:50
    Als hij mij verrast,zullen andere wielerflitsers teleurgesteld zijn en stil blijven.
    Als hij mij teleurstelt,zullen dezelfde wielerflitsers vooral hun vreugde laten blijken.
    26-02-2019 11:31
    Pff wat is dat toch met die hype rond die jongen? Laat hem gewoon lekker z'n kilometers maken als prof. Hij zal heus wel slechte dagen kennen, maar kun je als bijna 19-jarige uberhaupt teleurstellen?
    26-02-2019 11:39
    Hoe noemen ze dat bij jullie ook weer precies, Eddy? Jij denkt dat de evenaar door jouw navel loopt, zoiets?
26-02-2019 09:29
Op 168, 92 en 68 km vd meet kans op waaiers
    26-02-2019 09:34
    Interessant, dank Jesse!
    26-02-2019 10:26
    Is dat vanaf de finish of vanaf de start gerekend?
    26-02-2019 11:00
    Gisteren heeft eerder een val dan de wind voor afscheiding gezorgd.
    26-02-2019 11:19
    De val zal hebben meegeteld, meer niet. Door de wind bleef de 'afgescheiden' situatie een flink tijdje duren, dat is in het algemeen na een willekeurige val halfkoers geheel anders.
    26-02-2019 11:23
    En sowieso viel men door de wind.
    26-02-2019 11:54
    Elrio, als er staat vanaf de meet, dan wordt daar de finish mee bedoeld.
26-02-2019 09:51
A four-rider breakaway has been formed. Calabria, Planet, Boev and Kurianov have 2'45" advantage over the peloton
26-02-2019 10:27
Aardige klim, maar de wind kan spelbreker zijn. Wordt een groep van 10-15 man die voor de overwinning gaat sprinten, met wat gaten ertussen.
26-02-2019 10:46
Ik denk dat Daniel Martin gaat meedoen voor de overwinning
    26-02-2019 10:53
    Eerder morgen denk ik
    26-02-2019 11:02
    Is morgen dan geen sprinters rit? Ik denk dat volgende vrijdag de volgende en nog zwaardere beklimming is.
    26-02-2019 11:11
    Morgen aankomst op de Hatta Dam Eddy
    26-02-2019 11:23
    Volgende vrijdag is dit rondje al wel klaar, lijkt me? Komende vrijdag is de voorlaatste etappe naar Jebel Jais.
    26-02-2019 11:33
    Op de Hatta Dam heeft Dan Martin geen schijn van kans joh... Check de uitslagen van vorige jaren maar eens. Colbrelli, Degenkolb etc...
    26-02-2019 12:57
    Daarmee dat ik zeg dat hij nu zal meedoen hij heeft costa en ullisi bij hem
26-02-2019 11:08
Ook te volgen via Sporza. Wel geen live beelden.
https://api.sporza.be/permalink/web/articles/1545530282473
    26-02-2019 11:24
    Sporza raapt haar updates van Twitter, net zoals hier gebeurt. Sporza is in dit geval dus geen directe bron.
26-02-2019 11:09
Jammer dat Planet niet alleen in de aanval is
    26-02-2019 12:47
    goeie
26-02-2019 11:22
Boev, das toch die jongen die geen auto meer mocht rijden? Wel leuk dat hij nu aan het fietsen is geslagen. Vond hem altijd wel het profiel hebben van een wielrenner.
    26-02-2019 12:03
    Kafir
    26-02-2019 12:21
    Veel herkenning bij andere Flitsers zo te zien.

    Zo leek het gisteren nog of ze op de A2 koersten. Sure, het zonnetje scheen er wel erg fel.. maar toch. Je zag de Vinkeveense plassen, een zoveel-baans-snelweg en veel Arabische invloeden op de rustplaatsen rondom die weg. En natuurlijk een gedrocht van een bouwwerk uit China pal naast al het inheemse.
    Volgend jaar kunnen de NLse bobo's ook gewoon lobbyen voor een etappestart van de ronde van Abu Dhabi hoor.
    26-02-2019 12:30
    Zijn naam is in het Nederlands is eigenlijk (Igor) Bojev, dus dan valt het grapje wat lastiger uit... :)
26-02-2019 11:48
Was Jebel Hafeet ook niet die eindknakker die je als Prince of Persia van die touwbrug afsteken moest ?
    26-02-2019 11:59
    Jaffar
    26-02-2019 12:16
    Wahaha geniaal. Jij bent een ouwe man aan het worden vriend. ;)
    26-02-2019 12:28
    Ik hoop het niet...
    26-02-2019 12:41
    Ik was toen echt heel jong jonguh.

    Was meteen ook mijn laatste computerspelletje, nooit tijd aan verspild.
26-02-2019 11:55
Live beelden zijn er elke dag via deze link: http://www.awaan.ae/live/23/Dubai-Sports-1?fbclid=IwAR1AHnEtZqu6NoDuH65Sfca6ZFhDQzAbNCq8FWDDFyn0mBxBRcbG1FSgtg0
    26-02-2019 12:39
    Ja, of gewoon hier, met Rob Hatch en Brian Smith in plaats van die vervelende Vanbelleghem: http://tiz-cycling.live/
26-02-2019 12:21
Nog een goeie 70km en alles samen.
26-02-2019 12:32
Kopgroep alweer ingerekend. Het peloton doet het nu rustig aan, maar er moeten dan eerder toch zenuwachtige tempo opzwepende stukken zijn geweest.
26-02-2019 12:47
Wordt dit het beeld wat we vaker gaan zien in 2019? Jumbo-Visma op kop van het peloton.
26-02-2019 13:15
Bij ASO komt iemand gillend klaar bij het zien van het koersverloop: alle tijd voor toeristische beelden.
26-02-2019 13:18
Wel mooi in feite, zo'n woestijn
26-02-2019 13:22
Wel lekker breed. Elke ploeg die wil, kan vooraan zitten.
26-02-2019 13:29
Waarom koerst Bouwman altijd van achteren?
    26-02-2019 13:40
    Hij rijdt nu op kop.
26-02-2019 13:37
Ze beginnen aan de klim en de Jumbos zijn al opgerookt ? Edit. ik spot zojuist een geel truitje
    26-02-2019 13:40
    Ik zie De Plus en (volgens mij) Bouwman sowieso nog zitten.
    26-02-2019 13:47
    Prima beurt van de opgerookte De Plus.
26-02-2019 13:39
@retro.
Bouwman en de Plus nu in ondersteuning van Roglic
26-02-2019 13:41
de Plus heeft witte jongeren trui btw.
26-02-2019 13:42
Bouwman er wel vrij snel vanaf
    26-02-2019 13:44
    Vind Koen ook niet steady qua presteren bergop, de ene keer rijdt hij super straf de andere keer kwakkelt het heel erg.
    26-02-2019 13:46
    Koen heeft gisteren ook flink op kop zitten rammen. Daarbij komt dat je op zo'n slotklim aan De Plus meer dan genoeg hebt.
26-02-2019 13:46
De plus nu al km voorop en rijdt steady, kopgroep blijft op 10 sec hangen en achterdeur peloton staat open.
26-02-2019 13:48
De Plus rijdt hier wel een moordend tempo volgens mij
26-02-2019 13:48
Peloton nog 30 man ? Nibali achteraan edit en gelost. Nu evenepoel achteraan.
26-02-2019 13:49
Die Evenepoel is best wel heel erg goed. Jullie hoorden het hier het eerst!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.