Volg hier de derde etappe van de Tour de Wallonie 2020
dinsdag 18 augustus 2020 om 11:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Tour de Wallonie 2020

De Tour de Wallonie is toe aan de derde etappe. De sprinters zijn op het parcours van deze rit zeker niet kansloos, al lijken de kanshebbers op de eindzege ook kans te maken vandaag. Wordt Caleb Ewan uit zijn gele leiderstrui gereden? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Tussen startplaats Montzen (nog geen vijftien kilometer vanaf Vaals) en finishplaats Visé liggen liefst zeven beklimmingen, waarvan vier in de laatste honderd kilometer. De finale begint met de Côte de la Vacquée, gevolgd door de Côte de Mont Theux. In de laatste 40 kilometer volgen dan nog twee beklimmingen van de Côte de Cheratte, die onderdeel is van een lokaal parcours.

Met de top van de laatste heuvel op nog geen tien kilometer van de finish lijken hier de puncheurs aan de beurt, al kunnen sprinters die weten te overleven ook jagen op de ritzege. De laatste honderden meters gaan licht omhoog, dus sterke benen en een goede timing zijn nodig.

De start wordt om 12.05 uur gegeven, waarna de aankomst van de winnaar verwacht wordt tussen 16.50 en 17.20 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.20 uur. Sporza komt met een livestream op de website die alleen vanuit België te zien is.

Links
Voorbeschouwing: Tour de Wallonie 2020 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#TRW)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
20 Reacties
18-08-2020 12:15
Wel jammer om de echte heuveltjes zo halverwege te leggen. Nu is een massasprint gewoon weer een reële mogelijkheid.
    18-08-2020 13:51
    Dat maakt het denk ik hier juist mooi, krijg je een open koers van waar de sterke mannen het vroeg moeten openen en de sprinters die laatste heuvel moeten over geraken.
18-08-2020 12:52
Ik ben benieuwd welke klim de cote de Cheratte is, kan 'm onder die naam zo niet vinden. Qua afstand en percentage zou het me niks verbazen als het de Rue de Tesny is, echt een ontiegelijk rotding waar de sprinters er sowieso af liggen als er tempo wordt gemaakt.
    18-08-2020 13:09
    Zou heel goed kunnen. Kan me ook niet voorstellen dat de sprinters er daar aan blijven hangen. De 12% is gemiddeld. Echt een kreng.
    18-08-2020 13:09
    Ja daarom. Zitten hele stukken 15%+ in, dat doet echt pijn.
    18-08-2020 14:39
    De klim is 1KM aan 8.4% gemiddeld.
    18-08-2020 15:55
    Op Eurosport spreken ze ook over 8%? Als het de links-rechts route betreft, dan zal het Côte de Sarolay zijn. Die is dan weer niet zwaar genoeg. We gaan het zien.
    18-08-2020 15:59
    Wel apart dat de organisatie andere dingen in hun profielen zet dan.
    18-08-2020 16:04
    Sarolay zitten ze nu, dus dat zal m niet zijn :)
18-08-2020 14:00
Als het goed is gaat het om Rue Vielle Voie

https://www.strava.com/segments/5869074
    18-08-2020 14:21
    Praktisch net zo'n rotding zo te zien :)
18-08-2020 14:36
De liveticker van Sporzza vind ik een stuk fijner om te volgen:
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/ronde-van-wallonie/2020/rit-3-live-naesen-en-van-avermaet-laten-team-werken-in-jacht-op-5-vluchters~1597405500598/
18-08-2020 14:39
3 opgaves vandaag al
Gibbons (NTT), Doull en Lawless (INEOS)

En hier de liveticker van sporza
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/ronde-van-wallonie/2020/rit-3-live-naesen-en-van-avermaet-laten-team-werken-in-jacht-op-5-vluchters~1597405500598/
    18-08-2020 14:43
    Het gaat lekker met Ineos. Ze vallen om met bosjes (of is dit weer zand strooien en is Ineos stiekem bezig Lawless of Doull om te bouwen tot een tourwinnaar :P )
    18-08-2020 15:33
    Sander spreekt Doull wel lekker op zijn Nederlands uit.
18-08-2020 16:08
Het is inderdaad de Rue Vielle Voie. Stukken dik boven de 10% dus.
18-08-2020 16:28
Ik verwacht een duel van Ewan tegen Iserbyt. Een strijd tussen de groten.
    18-08-2020 16:32
    Ah ja, Eli zit er ook nog bij idd. Zou leuk zijn als hij wat kan maar verwacht het niet eigenlijk.
18-08-2020 16:55
Gilbert niet goed genoeg en nu zelf jagen op Van Avermaet, Stybar, Narvaez en Vliegen. Voor Degenkolb dan? Ewan niet meer mee denk ik.
18-08-2020 17:01
Bennett dus voor Demare en Degenkolb.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.