Volg hier de derde etappe van de Tour de la Provence 2020
zaterdag 15 februari 2020 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Tour de la Provence 2020

Heeft de Mont Ventoux nog een nadere introductie nodig? Hoewel het peloton in de derde etappe van de Tour de La Provence niet helemaal naar de top rijdt, kijken veel liefhebbers reikhalzend uit naar deze rit. In hoeverre kan leider Aleksandr Vlasov standhouden vandaag?

Op de derde dag wordt de koninginnenrit verreden. Vanuit startplaats Istres aan de kust trekt het peloton het binnenland in op weg naar de Mont Ventoux, waar de finishlijn op 1429 meter hoogte ligt, bij Chalet Reynard. Daarmee rijden de renners niet naar de top. In de laatste 14,6 kilometer van de etappe gaat het stevig omhoog aan een stijgingspercentage van 7,6%. Vooral de laatste tien kilometer zijn steil als de percentages zelden onder de 9% komen.

Het startsein voor de Ventoux-etappe wordt gegeven om 12.30 uur. De renners worden tussen 16.05 en 16.35 uur aan de finish verwacht. De etappe is vanaf 14.34 uur rechtstreeks te zien via de Eurosport Player. Ook is de ronde online te zien via het YouTube-kanaal GCN Racing. Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop!

Links
Voorbeschouwing: Tour de la Provence 2020 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (DirectVélo, Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
15-02-2020 12:57
Krijgen we de stream hier nog zo mooi te zien als gisteren?
    15-02-2020 13:31
    Vanaf 14:45: https://www.youtube.com/watch?v=uyZIRZUInYw
15-02-2020 12:59
Hup Kelderman! Neem wraak voor de Vuelta van 2015.
    15-02-2020 13:09
    Hup Robert... [url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gesink-maakt-veel-indruk-in-mythische-klim~bad5d447/]11 jaar en 11 maanden...[/url]
15-02-2020 13:07
Today is Pinot day. Kelderman was afgrijselijk sterk gisteren - dus hopelijk kan hij dat voortzetten voor vandaag!

Of Vlasov dit ook kan volhouden... ergens hoop ik (niet alleen voor Kelderman) van niet, aangezien zijn land van herkomst en zijn ploeg in combinatie met zijn snelle progressie toch vraagtekens zal oproepen helaas. Gisteren was hij by far de beste, maar vandaag is ander soort klim.
    15-02-2020 13:14
    By far de beste? Vlasov niet hoor, de beste wint niet altijd.

    In de achtervolging hadden Aranburu en Lutsenko vol het blok erop, niemand reed voor de etappezege.

    Voor vandaag denk ik Kelderman, Kuss, Sivakov en Pinot. Die 4 zullen een lange klim liever zien.
    15-02-2020 13:22
    Kuss leek gisteren niet de benen te hebben. Quintana zal er ook wel staan.
    15-02-2020 13:46
    Die Russen zien schaatsen gister?
    15-02-2020 13:49
    Pinot voelde zich gisteren niet al te best.
    15-02-2020 14:01
    Gaudu voor ritwinst en eindwinst.

    Al zou de hele wielerwereld het natuurlijk onze Wilco het meeste gunnen!
15-02-2020 13:29
Wat gun ik Kelderman een overwinning. Hij rijdt vaak ijzersterk, maar wint zelden. Het zou zijn zelfvertrouwen vast enorm goed doen als hij een keer juichend over de streep kan komen.
    15-02-2020 13:38
    Een hele dikke +1!
    15-02-2020 14:02
    Doe maar juichend na de streep. Scheelt weer tijd.
15-02-2020 14:44
Kopgroepje: Rémi CAVAGNA (Deceuninck-Quick Step), Timothy DUPONT (Circus-Wanty Gobert) Johan JACOBS (Movistar Team) Bryan ALAPHILIPPE (St-Michel-Auber 93) en Jérémy LEVEAU (Natura4Ever-Roubaix-Lille Métropole)
15-02-2020 15:09
De ritzege lijkt naar Cavagna te gaan.
    15-02-2020 15:14
    Je hebt het etappe-profiel niet bekeken? Ben overigens groot fan van Cavagna hoor, maar die gaat zometeen met een voorgift van (naar verwachting) minder dan 3 minuten uitgeput beginnen aan de slotklim, waar de kleppers zullen huishouden die nog geen trap te veel hebben gedaan. Dus dat gaat niet genoeg zijn, denk ik. But who am I, this is what i think will happen.
    15-02-2020 15:23
    3 minuten.. Dan moeten ze flink door. Eerder 5 aan de voet denk ik.
    15-02-2020 15:56
    Ik denk dat Cavagna het niet gaat redden.
15-02-2020 15:29
5 minuten kan je ook nog goedmaken op de mont ventoux.
15-02-2020 15:34
Waarom rijdt Wynants met Gesink en niet met Kuss? Plannetjes
15-02-2020 15:59
Kuss ziet er goed uit. Gesink gelost. Zie Oomen en Kelderman ook niet. Vlasov en Pinot gelost.
15-02-2020 15:59
Hm, geen Oomen of Kelderman voorin, geloof ik.
15-02-2020 16:00
Sepp Kuss rijdt met overschot.
15-02-2020 16:00
Kuss op eigen tempo nu.
15-02-2020 16:01
Nairo heeft de pleiterik gemaakt.
15-02-2020 16:01
Quintana op niveau hoor.
15-02-2020 16:02
Leek alsof Kuss dacht van hier ga ik me nu nog niet aan wagen, te ver nog
15-02-2020 16:02
Best wel. Verandering van spijs doet hem blijkbaar eten.
15-02-2020 16:03
Lutsenko ook een beetje ongeloofwaardig op deze klim. Hij kan klimmen, maar niet zo goed.
15-02-2020 16:04
Lutsenko blijkt ook opeens een Mont Ventoux op te kunnen knallen.
15-02-2020 16:05
Pinot nog iets te zwaar zo te zien.
15-02-2020 16:06
Of is dat Kelderman, op kop van de achtervolgers, in een ander shirt?
15-02-2020 16:06
ja
15-02-2020 16:07
Kuss hongerklop?
15-02-2020 16:07
Wilco rijdt er relatief ontspannen bij. Vlaslov nu voorbij Kuss.
15-02-2020 16:07
Vlasov zet de turbo aan naar Lutsenko.
15-02-2020 16:07
Astana alleen maar verdachter.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.