Volg hier de derde etappe van de Ronde van Zwitserland 2019
maandag 17 juni 2019 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Ronde van Zwitserland 2019

Gisteren lieten de ploegen van de sprinters zich in de luren leggen door de slimme en aanvallende tactiek van Astana en Luis León Sánchez. Met ruim duizend hoogtemeters minder krijgen de rapste mannen uit het peloton vandaag een niet te missen herkansing in finishplaats Murten, waar de laatste 200 meter nog snedig oploopt!

Gestart wordt vanuit Flamatt, waarna de renners over 162,3 kilometer koersen naar Murten. Onderweg liggen slechts twee gecategoriseerde beklimmingen, als is het pas vanaf de eerste passage van aankomstplaats Murten op 26 kilometer van de finish echt vlak. De klim naar Berg (0,8 km aan 9,6%) na ruim 27 kilometer doet minder spannend aan dan de naam doet geloven en ook de klim naar Chemin de Lorette (0,7 km aan 13,5%) moet niet voor veel problemen zorgen.

Het startsein voor deze derde etappe wordt gegeven om 13.20 uur en de renners worden tussen 17.09 en 17.31 uur aan de finish verwacht. De koers is vanaf 15.45 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en op Eurosport 1. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd!

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
17-06-2019 13:28
Maar op 250 meter van de streep een bocht en dan 200 meter a 7%.

Laatste km wil je dus echt niet missen!
17-06-2019 14:10
Zo'n aankomst is voor een Sagan in goede doen normaal gesproken 2 vingers in de neus...
    17-06-2019 14:22
    Inderdaad, de bookmakers zullen weinig uitkeren op Sagan vandaag haha
    17-06-2019 17:09
    Het was inderdaad overtuigend
17-06-2019 14:29
Als het echt 7% is zou ik m'n geld op Matthews zetten eigenlijk.

Roosen gaat inelkgeval niet meesprinten, mooi dat hij voor de aanval kiest ipv een 6e plek in de sprint.
    17-06-2019 14:48
    Volgens de Belg is het Lindeman die meezit...
17-06-2019 14:41
Naar mijn info is het een haakse bocht naar links op 150 meter van de aankomst en dan 150 meter aan 12-13%, op kasseien. Kwestie dus van bij de eerste drie door de bocht komen, niet vallen en dan meer over hebben voor de oplopende aankomst dan de andere twee die het eerst de bocht doorkomen. Bizarre aankomst, niet voor het eerst in deze ronde ook...

Edit: het Strava-segment van deze aankomst zegt 130 meter aan 11%, maar mist dus aan het begin en eind een paar meter.
    17-06-2019 15:03
    En beeld van de aankomst: [url]https://twitter.com/BriSmithy/status/1140587930794283008[/url]
17-06-2019 14:52
Wordt waarschijnlijk Sagan. Maar zou Viviani hier iets kunnen uitrichten?
    17-06-2019 15:07
    Hij heeft de beste trein, dus zou in principe goed moeten zitten in die laatste bocht. Denk alleen dat hij dan een beetje stilvalt op het steile stuk en dan zesde ofzo wordt. Ervan uitgaande dat QS hem uitspeelt vandaag, Asgreen is in bloedvorm en heel goed in positie kiezen...
17-06-2019 14:55
Trentin , Matthews en Sagan voor podium vandaag ?
17-06-2019 15:07
welke zender geeft livebeelden?
    17-06-2019 15:41
    Eurosport
    17-06-2019 15:47
    In Nederland op Eurosport 1. In Vlaanderen niet geloof ik, daar gaan overmorgen twee andere koersen van start die daar worden uitgezonden. Maar wel allemaal te volgen via de player...
17-06-2019 15:30
@lander

Dit kan Kristoff wel aan denk ik
17-06-2019 15:44
denk dat je als eerste uit de bocht moet komen (of direct achter je leadout man), zodat je na de bocht naar de rechterkant van de weg kan en daar meteen op kan sprinten. Dan wordt het lastig om er op de kasseien overheen te komen lijkt mij.
17-06-2019 15:55
Is Eurosport Player ook in Nederland betalend? In België blijkbaar wel.
    17-06-2019 16:02
    Ja, je moet betalen ervoor, als je echt van de koers hou valt de prijs wel mee eigenlijk...
    17-06-2019 16:53
    Paar tientjes per jaar idd
17-06-2019 16:06
hoe laat komen ze aan?
17-06-2019 16:09
Dumoulin is even bij Karsten wezen buurten. :)
17-06-2019 16:13
Karsten gaat gewoon door waar hij was gebleven, heerlijke anekdotes :D
    17-06-2019 16:32
    De Diero van Zwitserland?
17-06-2019 16:43
Ergens een livestream voor de Vlaamse wielerfan?
17-06-2019 17:00
Ik zie Kristoff hem winnen.
17-06-2019 17:02
Die brommer blijft ook weer schandalig dicht voor het peloton rijden..!
17-06-2019 17:10
De beste Sagan die we dit jaar gezien hebben, wat een overmacht, die is klaar voor de Tour.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.