Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2019
vrijdag 3 mei 2019 om 13:10 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2019

Gisteren was het peloton getuige van een indrukwekkende solozege van thuisrijder Stefan Küng. Krijgen we vandaag opnieuw een solist als winnaar? Het zou zomaar kunnen, aangezien er meerdere beklimmingen op het menu staan. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Ook op dag vier moeten de renners een aantal keren uit het zadel, voor de Sorens, de Vuisternens-en-Ogoz, Vauderens en de Villars-Bramard. Het zijn niet meteen de lastigste beklimmingen, maar ze zullen wel in de kleren kruipen, zeker in die van de sprinters.

Na de laatste klim is het nog 12,5 kilometer tot de streep. Inspireert dit renners tot een ultieme aanval? Dat zou zomaar kunnen, ook al omdat de slotfase op en af gaat. De laatste kilometers gaan zelfs weer – zij het lichtjes – bergop. Start en finish zijn in Romont, dat circa vierduizend inwoners telt.

Kan Primož Roglič zijn leiderstrui behouden? We zullen het weten rond 17.15 uur, als de renners binnenkomen. De start is om 13.25 uur. Eurosport 1 is er live bij vanaf 16.00 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië
Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
64 Reacties
03-05-2019 13:27
[i]Edit: Bedankt, aangepast[/i]
03-05-2019 13:33
Rogla
    03-05-2019 14:53
    Hij heet Roglic
03-05-2019 13:41
Remco zit mee in de ontsnapping
    03-05-2019 14:05
    Toch nog een hoogtepunt deze week
    03-05-2019 14:26
    Remco zat mee.
    03-05-2019 14:36
    En heel Vlaanderen beleefde tegelijk een orgasme!
    03-05-2019 15:37
    En dat terwijl hij twee jaar geleden nog achter een bal aan liep.
03-05-2019 13:43
ZEt 'm op Remco!!
03-05-2019 13:49
Jammer genoeg alles terug bij elkaar
03-05-2019 14:12
Ijzersterke kopgroep
    03-05-2019 14:14
    Wie zijn het?
    03-05-2019 14:28
    Elissonde, Kämna, Storer, Albasini, Tratnik, Amador, Thalmann
03-05-2019 15:01
Peloton laat ze tot op heden niet ver weg rijden
03-05-2019 15:10
de bananenbrigade is er niet gerust op, kopgroep krijgt nog geen 2 minuten. Roglic weer voor n ritje?
    03-05-2019 15:44
    Die bananen lust ik wel; maar hoe zit 't met die Ketonenbrigade?
    03-05-2019 16:05
    Banane of ketonen geen verschil in volgens sommigen hier...
    03-05-2019 16:06
    Is ook geen verschil. Sterker nog; er zitten ketonen in bananen...
    03-05-2019 16:08
    Man man man wat sla je uit je bek west
    03-05-2019 16:15
    Wat denk je dat fructose is, oelewapper? Dat jij nou niet weet ketonen precies zijn betekent nog niet dat je paniek moet zaaien en mensen zwart moet maken.
    03-05-2019 16:28
    man man.. van bananen en fructose ga je geen 15% harder rije. en iedereen kan banane eten en kopen, met ketonen niet das een dure superbrandstof

    zo stilaan de indruk dat je een fanboy ben west, en daarom niet met een kritische objectieve blik naar de zaak kijk
    03-05-2019 16:33
    Doe anders even een linkje erbij naar het onderzoek waar die magische 15% vandaan komt? Je blijft namelijk zonder bewijs roeptoeteren dat Ketonen iets superspeciaals zijn...
    Als je graag met nepnieuws een ploeg wilt zwartmaken moet je wel met een beetje data komen.
    15% harder rijden slaat sowieso nergens op. In een tijdrit waar gemiddeld 50 per uur gereden wordt gaan gaan Lampaert en Asgreen lekker 57 gemiddeld kunnen rijden? I call bullshit.
    03-05-2019 16:42
    In het kader van de kritische, objectieve blik; waar zijn je bronnen?
    03-05-2019 16:43
    Wat ik dacht. Niet in staat tot kritisch denken..

    https://physoc.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1113/JP277831
    03-05-2019 16:53
    Hoezo niet kritisch? Ik ben de enige die jouw l*lverhaal niet voor zoete koek slikt..
    Maar ik zie al waar het probleem zit. Begrijpend lezen is voor jou net zo moeilijk als begrijpend schrijven.
    03-05-2019 17:09
    Sta niet op de lijst, je mannetje of je ploegje zullen niet hangen rustig maar. Er is enkel "een zweem van competitievervalsing", niks meer niks minder
    03-05-2019 17:15
    Nee, er is helemaal geen zweem van competitievervalsing. Dat is jouw eufemisme om jezelf er nog even onder uit te lullen.
    Er bestaan geen superdure superketonen en er bestaan al helemaal geen ketonen waarvan je 15% harder gaat rijden en die lullo's van Quickstep zijn niet mijn "ploegje".
    Je bent gewoon nepnieuws aan het verspreiden om een ploeg waar jij om een of andere reden haatdragend tegen bent zwart te maken. En als iemand er wel een vraag over stelt zakt alles in elkaar. Leuk geprobeerd, maar helaas.
03-05-2019 15:23
Net VDB-documentaire zitten kijken. Je gunt Remco toch nog een jaartje of twee knechten.
    03-05-2019 15:42
    Hoop in ieder geval dat Remco niet zulke enge ouders heeft... de grote boosdoeners natuurlijk in dat verhaal
    03-05-2019 16:10
    Gilberto ik volg niet. VDB was een volslagen narcistische narcotische gek. Wat hebbe ze pa en ma daar nee te maken?
    03-05-2019 16:41
    Um, je kent de omschrijving van narcisme?
    Ik begrijp dat je als ouder trots ben op je zoontje, en ik begrijp dat er , zeker na een overlijden, niets dan lof is, maar hoe die mensen hem hebben behandeld is natuurlijk niet normaal en gezond meer. Die hebben dat knulletje zo verwend en opgehemelt, logisch dat hij narcistisch werd.
    Moet je mama VDB zien zitten en horen praten (nou helpt de franse taal en manier van spreken ook niet mee weet ik wel) maar man man wat overdreven. Die serie heet 'Ik ben God niet' maar mama VDB denkt toch minstens dat ze De Messias en Heilige Zoon zelve heeft gebaart. Er was niemand die op zo'n weergaloze manier zijn veters kon strikken als Frank (al zullen ze dat wel tot zijn 18e voor hem hebben gedaan) Er was niemand die zulke uitmuntende windjes kon laten als Frank. Er was niemand die zulke mooie huisjes en boompjes kon tekenen als Frank. Er was niemand die zo goed kon stoepkrijten als Frank, etc etc. Daar heeft heel die familie- en vriendenkring aan meegeholpen zijn hele leven. Tja...dan moet je er idd niet gek van op kijken als het eindresultaat een narcistisch, verwend mannetje is met grootheidswaanzin...
03-05-2019 15:35
Ik ben ook voor Remco, hoe ziet ie eruit?
03-05-2019 16:04
Potverdikkie Remco lag er weer bij... Hoeveel keer is die nu al op ze plaat gegaan in 4 maand prof. Zeven keer als ik goed tel?
    03-05-2019 16:07
    Genoeg in elkgeval, dat word wel een probleem.

    Veldrijden eens proberen om te leren fietsen?
    03-05-2019 16:08
    Vaak genoeg in ieder geval om te kunnen gaan beginnen te denken dat het wellicht geen toeval zou kunnen zijn... ;)
    03-05-2019 16:21
    Zeven keer gevallen al ? Nog steeds geen gebroken sleutelbeen, pols, nekwervels of bekkenbreuk. Dan zit het wel goed. Als Sep v Marcke, Gesink, of Kelderman 7 x vallen...
03-05-2019 16:13
Hij is gewend om altijd alleen te rijden bij de junioren.
03-05-2019 16:34
Sterke kopgroep met ploeggenoten van de Giro-concurrenten van Roglic.
03-05-2019 16:41
deze pakt Rui Costa
03-05-2019 16:42
Een splitscreen, wat leuk
03-05-2019 16:50
Mijn god, wat is die Tjallingii afgrijselijk slecht als (co-)commentator
    03-05-2019 16:53
    Klopt pffff..
    03-05-2019 16:56
    En ik vind het wel weer prettig om naar hem te luisteren
    03-05-2019 17:00
    Een verademing, op kalme toon zonder kinderlijk hysterisch chauvinistisch te blèren. En hij heeft verstand van wielrennen...
    03-05-2019 17:02
    Prima om naar te luisteren. Hij geeft de beleving door zoals zijn type renners hebben in het profpeloton.
    03-05-2019 17:03
    Nee, Maarten is een coole sympathieke gast, nx mis met WAT hij zegt, maar toch maar niet meer doen hoor met die monotone lage stem. Ken er niet naar luisteren. Gelukkig lult Kuifje naast hem er een beetje doorheen :)
    03-05-2019 17:05
    Vindt het wel een prettige stem om naar te luisteren.
    03-05-2019 17:06
    @rahim dat meen je echt?
    Hij is interessant, maat die stem vind ik vre-se-lijk
03-05-2019 16:56
Die Vingegaard toont zich hier ook wel een prima klimmer. Die gaan ze bij Jumbo-Visma nog wel sterker maken en eventueel toekomstig kopman. Ze zetten hem als neo ook niet bij de minste wedstrijden in, dus die kan wel wat aan.
    03-05-2019 17:03
    Ik zie nu pas dat hij 12de was in de slotrit van het Baskenland. Dat is wel een hele aardige uitslag voor een neo zonder veel adelbrieven van bij de beloften.
    03-05-2019 17:05
    Pas 21 ofzo? Jong zat en zit nog veel meer in volgens mij. Maar kopman ga je wel erg snel :) Kopman in wat voor koersen bedoel je?
    Benieuwd waar hij staat eigenlijk vergeleken met Kuss
    03-05-2019 17:12
    In koersen als de ronde van Polen, Zwitserland, Tour of Norway, Tour of Britain, etc. Ik las dat ie ook vrij explosief is aan de finish.
03-05-2019 17:01
--
03-05-2019 17:06
Hup EF
03-05-2019 17:07
EF super sterk! Mooi na die magere jaren
03-05-2019 17:07
Hup de Gendt
03-05-2019 17:07
Die de Gendt is ook heerlijk ook he :)
03-05-2019 17:13
Go Sonny!
03-05-2019 17:16
Prachtig. Hoe makkelijk rijd die! Zet zijn vorm door!
03-05-2019 17:17
Leuk :) die Gaudu komt er deze ronde eindelijk weer eens goed doorheen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.