Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2017
vrijdag 28 april 2017 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2017

Na de sneeuwrit van gisteren, zagen de renners ook vanmorgen een wit landschap toen zij uit het raam keken. Het is typisch voor de tijd van het jaar in het Franstalige deel van Zwitserland. Gelukkig zitten in de derde etappe niet veel hoogtemeters opgenomen. Mochten de sprintersploegen het – in tegenstelling tot gisteren – wel bij elkaar weten te houden, dan lijken de rappe mannen het uit te gaan maken vandaag. Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 12.45 uur vertrekt het peloton voor de 187 kilometer lange etappe met start en finish in Payerne, dat ten oosten van het Meer van Neuchâtel ligt. Ondanks de ‘vlakke’ uitstraling, kent de etappe nog ruim tweeduizend hoogtemeters. Rond 17.10 uur wordt de aankomst verwacht.

Vanaf 16.00 uur is Eurosport er live bij op het hoofdkanaal, met commentaar van José Been en Michael Boogerd.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2017 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
39 Reacties
28-04-2017 12:46
Valverde zal hem wel pakken
28-04-2017 12:49
of sagan?
28-04-2017 12:49
Dit bericht is verwijderd
28-04-2017 12:50
heel saai, en lang...
28-04-2017 12:57
Petje af, hoe de renners gisteren de dag zijn doorgekomen. 2 graden en regen is absoluut geen pretje.
28-04-2017 13:04
Ik vind dat mijn eerste bijdrage meer bijdraagt dan zinloze teksten over dat koersen saai zijn
28-04-2017 13:08
Gaan ze wel van start? Afijn, Roglic vanavond weer een dagje dichter bij de eindzege.
28-04-2017 13:09
dus?
28-04-2017 13:11
Vertrokken en reeds een kopgroep van zeven. De Gendt en Campenaerts mee. Benieuwd welke ploeg zin heeft hier achteraan te rijden.
28-04-2017 13:12
Dus? Hugo Houle in de leiderstrui vanavond. #boudevoorspellingvoorwankers
28-04-2017 13:13
Deze rit had wel een dikke bergop aankomst mogen hebben, dit parcours is Romandië onwaardig. Weet niet precies hoe lastig morgen wordt maar het ziet er niet uit als een echte Alpencols. Zonde
28-04-2017 13:20
Campenaerts mooie springplank voor gesink en Roglic.
28-04-2017 13:25
Best een aardige vluchtgroep, benieuwd wie zich geroepen gaat voelen om dit terug te pakken.
28-04-2017 13:27
@Batchieboy

Vandaag is redelijk vlak. Ik denk eerder dat ze morgen iets gaan proberen.
28-04-2017 13:30
Ik snap wat je bedoelt met het gebrek aan 'berg-op', maar Striga .. Wat moet je met dit weer in de Alpen?
28-04-2017 13:38
jaa laten we naar alle afgesloten passen gaan fietsen en dan klagen dat er stukken worden overgeslagen wegens sneeuw. De afgelopen dagen hadden de aankomsten wel iets stijler gemogen, maar ach. Het is tot noch toe een aardige RvR geweest. Vooral respect voor de renners die afzien in dat weer.

De vluchters worden vandaag wel terug gehaald, want er zit er eentje van TLJ bij :P
28-04-2017 14:26
Daar lijkt 't wel op; want nu rijdt Trek wel mee op kop van 't peloton.
28-04-2017 14:59
heet dat niet bedanken voor al het werk van TLJ in die ene etappe? [sarcasme]
28-04-2017 15:26
Dit kan een mooi ritje zijn toch, is louter wat de renners er zelf van maken.
28-04-2017 15:40
Dit wordt een massasprint. 100%
28-04-2017 16:16
[i]Edit redactie: Dat mag je [url=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv]hier[/url] kwijt.[/i]
28-04-2017 16:33
Das balen, heeft er eentje van TLJ pech vlak voor de laatste klim. Kon niet zien wie, iemand anders wel?
28-04-2017 16:34
Morgen tijdens de koninginnenrit wordt het lekker weer. Goed nieuws voor Gesink
28-04-2017 16:39
[i]Edit redactie: Zie de link in de reactie van 'wilcowilco', en nee, ze zal niet commentaar doen tijdens de Giro.[/i]
28-04-2017 16:40
@Edv nou weten we het wel en nee voor de zoveelste keer ze doet niet de Giro...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.