Volg hier de derde etappe van de Ronde van Catalonië 2021
woensdag 24 maart 2021 om 11:20 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Ronde van Catalonië 2021

Nadat gisteren in de Ronde van Catalonië de eerste verschillen zijn gemaakt, gaat de strijd om het klassement vandaag echt goed losbarsten. De renners krijgen namelijk een stevige aankomst bergop voorgeschoteld. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe naar Vallter 2000!

Aan Joao Almeida de schone taak om te proberen zijn leiderstrui te verdedigen. Met 203 kilometer is de derde etappe de langste in deze jubileumeditie van de etappekoers. Voor de eerste keer wordt gestart bij de roeibaan Canal Olímpic de Catalunya. Vandaar leidt de route naar de Catalaanse Pyreneeën, met de twaalf kilometer lange beklimming naar het skioord Vallter 2000 (11,1 km aan 7,6%) als het hoogtepunt aan het einde van de rit. Via de vallei Camprodon en het dorpje Setcases rijden de renners de 2125 meter hoge klim omhoog.

Ook in 2019 kwam een etappe aan in Vallter 2000, al was de aanloop toen wel wat gekruider met de Port d’Oix en de Port de Rocabruna van eerste categorie. Zoals je eerder al kon lezen, bleef Adam Yates toen Egan Bernal, Daniel Martin, Nairo Quintana en Miguel Ángel López voor, terwijl Thomas De Gendt met hand en tand zijn leiderstrui wist te verdedigen. Een jaar eerder werd de aankomst in Vallter 2000 geschrapt vanwege winterse omstandigheden.

Etappe 3

Gestart wordt om 11.35 uur bij Canal Olímpic de Catalunya. De eerste renner wordt tussen 16.49 en 17.23 uur aan de finish verwacht in Vallter 2000. De koers is vandaag vanaf 15.15 uur live te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Starttijden

Deze Nederlanders doen mee aan de Ronde van Catalonië
Deze Belgen doen mee aan de Ronde van Catalonië

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
180 Reacties
24-03-2021 16:33
Arensman gaat solo verder. Mooi! Grote kans dat hij de eerste dag bewust heeft laten lopen.
24-03-2021 16:33
Gesink hangt er nog aan achterin hahahaha.
24-03-2021 16:34
Kruijssie is er nog.
24-03-2021 16:34
Gaat Almeida nog goed mee?
24-03-2021 16:34
Tolhoek er ook nog bij, netjes.
24-03-2021 16:35
Talentje hoor, die Valverde.
24-03-2021 16:35
Kuss vanuit controle voor Kruijswijk . Jammer oogt sterk. Vermoedelijk ook sterker dan Steven zelf.
    24-03-2021 16:36
    Voor Kuss prima, is toch zijn stijl van rijden, dat gespringveer.
24-03-2021 16:35
Tolhoek weer op niveau zo te zien! Blij, 2020 was een jaar om te vergeten voor hem
24-03-2021 16:35
Kruijswijk, Kuss en Bouwman in het peloton. Gesink daar vlak achter. Tolhoek, Bennett en Harper vallen mij tegen.

Edit: Is Tolhoek ipv Bouwman blijkbaar.
    24-03-2021 16:37
    Bennett heeft een andere voorbereiding dan de rest toch? Die gaat de Giro rijden
    24-03-2021 16:38
    Kruijswijk, Kuss, Bennett en Tolhoek in de groep. Harper erachter. Bouwman en Gesink er al tijden vanaf.

    Quintana achter Valverde aan!
24-03-2021 16:35
wat Heeft valverde gegeten, niet verwacht.. of valt hij zo nog terug
24-03-2021 16:36
Leuk om Valverde zo te zien rijden.
24-03-2021 16:37
Bennett zit er toch gewoon of heb ik dat verkeerd gezien?
    24-03-2021 16:38
    Die wint zo de sprint
24-03-2021 16:37
De motor is anti-Valverde.
24-03-2021 16:39
Nairoman in de aanval op Valverde.
24-03-2021 16:40
Sterke sprong van onze Nairo
24-03-2021 16:42
Hoop Ineos nog.
24-03-2021 16:42
Nog maar 1 Jumbo voorin. Kuss
    24-03-2021 16:43
    Nog 4 jumbo's in het peloton volgens mij. De plaatsing kan iets beter inderdaad
24-03-2021 16:43
Bennett, Kruijswijk, Tolhoek en Kuss nog.
24-03-2021 16:43
Knap van Arensman hoor dit.
24-03-2021 16:43
De oude tridente samen haha.
24-03-2021 16:43
Voor in de groep. De rest zit daar achterin en gaan geen rol meer spelen!
24-03-2021 16:43
Goed werk van Masnada, rijdt al tijd op kop
24-03-2021 16:43
Quintana zelfs op kop, wat is deze?
24-03-2021 16:44
Kuss mee met ineosYates
24-03-2021 16:44
Lekker Seppie!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.