Volg hier de derde etappe in Tirreno-Adriatico 2015
vrijdag 13 maart 2015 om 11:05 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Tirreno-Adriatico 2015

De derde etappe in de Tirreno-Adriatico biedt opnieuw volop kansen voor sprinters. Een relatief vlakke etappe betekent dat de sprinters die gisteren onderuit gingen, op zoek zullen zijn naar eerherstel.

Met proloogwinnaar Adriano Malori nog altijd in de blauwe leiderstrui, rijdt het peloton vandaag van Cascina naar Arezzo, een stad waar Mark Cavendish goede herinneringen aan zal hebben. Hij won er in 2012 een etappe in de Tirreno. Cavendish zal gebrand zijn op een herhaling van dat succes, terwijl Jens Debusschere ongetwijfeld een tweede ritzege aan zijn erelijst wil toevoegen.

De etappe is vanaf 14:30 te volgen op Eurosport en wordt vanaf 16:00 uitgezonden op Sporza. De rit start om 11:15 uur en de finish wordt rond 16:15 verwacht.

Officiele website (Gazetta)
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015

Liveticker (Sporza)

Tirreno 2015 etappe 3

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
42 Reacties
13-03-2015 11:08
De aankomst lijkt toch redelijk omhoog te lopen, wordt dit de eerste voor Sagan dit jaar?
13-03-2015 11:09
Sagan verwacht ik ook, met Boasson Hagen als outsider.
13-03-2015 11:13
Jep, vorig jaar won Sagan hier, die een late aanval van Gilbert counterde. Iets voor de punchers, in de smalle straatjes van Arezzo. Zie http://www.steephill.tv/2014/tirreno-adriatico/#03-results-2014
Dus zeker geen normale massasprint.
13-03-2015 11:14
Sagan topfavoriet vandaag. van Avermaet is behoorlijk in vorm maar wint nooit, daarom voorspel ik een tweede plaats voor hem.
13-03-2015 11:24
Stybar!
13-03-2015 11:26
Sagan voor Stybar!
13-03-2015 11:30
Slotklim 900 meter aan 5% volgens Nys.
13-03-2015 11:37
Boem (Bardiani), Wyss (BMC), Quintero (Colombia), Haga (Giant) en Flens (LottoNL) voorop met anderhalve minuut
13-03-2015 11:41
Het gaat vandaag voor het eerst meezitten dit seizoen voor lottojumbo Martens gaat verassen en hem pakken
13-03-2015 11:50
Leuk kopgroepje, geen pannekoeken! :p
13-03-2015 11:55
Dit is niet voor de standaard sprinters, kijk gewoon naar vorig jaar!

Durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat 1 van deze 4 mannen gaat winnen:

Sagan, Cancellara, Stybar, Van Avermaet (maar die zal wel 2e worden!)
13-03-2015 11:56
Ik gok op Sep!
13-03-2015 12:00
Movistar lijkt het wel best te vinden: voorsprong al elf minuten.

Gaat Tinkoff het doen voor Sagan of houden die rekening met de volgende dagen voor Contador? Benieuwd welke keuze ze gaan maken. Interessant ook voor verderop in het jaar.
13-03-2015 12:03
Zal in elk geval leuk worden!
13-03-2015 12:03
Sagan zei gisteren dat vandaag zijn dag zou zijn, het zou van Tinkoff een vreselijk slecht signaal zijn naar hem als ze niet voor hem werken.
13-03-2015 12:07
Eens.
13-03-2015 12:24
De koplopers krijgen 11 minuten.
13-03-2015 12:25
15 minuten inmiddels.
13-03-2015 12:28
Dit wordt een dag voor de kopgroep..
13-03-2015 12:30
Ongewoon dat het peloton nog zo'n voorsprong geeft in een WT-koers. Movistar heeft natuurlijk ook weinig te verdedigen. De kans dat Sagan bonificaties pakt en de leiderstrui over neemt is aanzienlijk.
13-03-2015 12:32
Dit bericht is verwijderd
13-03-2015 12:36
Dit betekent nog helemaal niks. Het is een etappe van meer dan 200 kilometer..
13-03-2015 12:38
Ik zou eerder Boem zeggen.
13-03-2015 12:38
Het is 11.40 nu, na voorsprong te hebben gehad van 14.50.
13-03-2015 12:44
Haga is een renner die toch best goed omhoog kan en ook behoorlijk wat kan in een korte tijdrit. Die moet je ook weer niet al te veel tijd geven. Gaat ook niet gebeuren, feit dat hij hier bij zit zegt ook wel genoeg over zijn klassements-ambities lijkt me ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.