Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016
woensdag 8 juni 2016 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016

Na de krachtsexplosie van Jésus Herrada op de slotklim gisteren, vervolgt het peloton in het Critérium du Dauphiné vandaag haar weg naar Tournon-sur-Rhône. Daar ligt een kleine kans voor de sprinters, al zouden de vluchters ook wel eens aan het langste eind kunnen trekken.

Onderweg liggen twee klimmetje van de vierde categorie, maar dat zal de spurters geen angst in boezemen. In de finale wacht echter de Côte de Sécheras, een helse kuitenbijter. Hoewel de klim nog geen drie kilometer lang is, heeft hij van de organisatie wel het stempel van tweede categorie meegekregen. Met een gemiddelde stijging van 8,2% is dat niet geheel verrassend. Mochten machtsprinters deze steile bult kunnen overleven, dan is een massa-aankomst op touwen te zetten. Zo niet, dan is het waarschijnlijk aan de vroege vluchters of puncheurs.

Het startschot klinkt vandaag om 12.25 in Boën-sur-Lignon, terwijl men de finish verwacht tussen 16.56 en 17.23. Sporza zendt de etappe live uit vanaf 15.55, terwijl Eurosport vijf minuten later volgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
08-06-2016 12:18
Bijzondere laatste klim. Een kuitenbijter van nog geen 3 kilometer, maar in het profiel zie je dat ie daarna nog een stuk valsplat (?) doorloopt. Ik zie het de sprinters niet overleven, maar dat ligt er ook maar net aan hoe hard er wordt doorgetrokken.
08-06-2016 12:18
Nou vort TLJ, in die ontsnapping. Want ik vermoed dat hofland hier er toch wel af zal moeten.
08-06-2016 12:25
Inderdaad @ Sephiroth .. Heel vlot mee in die kopgroep! :D
08-06-2016 12:31
Lammertink niet opgestapt. Hij was de gene die gisteren samen met oa Bouhanni in het laatste wiel zat te strijden, nog voor dat het bergop ging. Nu is duidelijk waarom.
08-06-2016 12:43
Vaak laat Hofland het helemaal lopen met zulke net iets te zware beklimmingen in de finale. Maar zou het niet eens slim zijn (in het kader van training en met het oog op de toekomst) om zolang mogelijk vast te bijten en zo kort mogelijk te eindigen? Beetje zoals Nizzolo in etappe 11 van de Giro.
08-06-2016 12:47
Lijkt me niet verkeerd om te proberen tight, als hij er wel overkomt, of het geheel stil valt kort daarna dan heeft hij natuurlijk een mooie kans. Ik ben ook benieuwd of Mike Teunissen er goed over komt. Die heeft geen slechte sprint.

Terpstra, de gent en claeys hebben al 30s... Hopelijk gaat TLJ nu toch in de aanval. Zou een mooie etappe zijn voor vermeulen of roosen. Jonkies ervaring op laten doen is neit verkeerd, maar ze dan in de aanval sturen is helemaal goed(toch?)
08-06-2016 12:48
Niki Terpstra ,Thomas De Gendt en Dimitri Claeys voorop, maar TLJ heeft straftraining en probeert het gat te dichten.
08-06-2016 12:52
Niet de minsten namen om zomaar een gat dicht te rijden
08-06-2016 12:52
Benieuwd of Degenkolb, S. Bennet en Krystoff na het bergje van 2e categorie nog kunnen aanpikken als er een kans is op een groepsprint voor de etappewinst.
08-06-2016 12:58
Terpstra heeft geen zin om weer op kop van het peleton te werken voor niks en kiest er voor om in de aanval te gaan:):)
08-06-2016 12:59
2 minuten. 3 man, niet echt boeiend.
08-06-2016 13:00
Leuk dat Degenkolb er weer bij is.
08-06-2016 13:02
Degenkolb
08-06-2016 13:03
TLJ heeft de slag gemist; 2 minuten. Jammer....
08-06-2016 13:05
@laatste man....boeiend wordt het als ze 10 minuten krijgen, want dan gaat het peleton Terpstra en de Gendt + Claeys pas na de finish terug zien vermoedelijk.
08-06-2016 13:07
@bartje dat is gemakkelijk inkoppen want die missen meestal de slag. Ze zijn hier in de Dauphine om te leren...en geloof ik om aan te vallen. Misschien wachten ze op het weekend om daar in de bergetappes aan te vallen;)
08-06-2016 13:14
6 minuten al, ik kom over een paar uur wel weer terug!
08-06-2016 13:15
Geen hele grote kopgroep. Betekent dat er wel een aantal ploegen geïnteresseerd zullen zijn om deze kopgroep terug te halen. Vraag is wel wie daarin het initiatief zal nemen. Tinkoff zal dat maar al te graag aan anderen overlaten. Aangezien er geen hele duidelijke favorieten zijn voor vandaag, is maar de vraag wie de handschoen oppakt.
08-06-2016 13:16
Sterk groepje wel. Drie hardrijders.
08-06-2016 13:24
Dimension Data, BMC, Orica en ook Cofidis zie ik wel achtervolgen straks.
08-06-2016 13:40
Ik geef ze toch een goede kans. Bergop zullen weinig ploegen keihard op kop rijden, daarna een lange afdaling... Als ze op de top van de Rouvey 5 minuten hebben, moeten ze kunnen winnen.
08-06-2016 13:43
@Mitch: Lammertink rijdt bij Roompot, die doen niet mee aan het Criterium. Roompot (en Lammertink) doet mee aan Ronde van Zwitserland..
08-06-2016 13:48
@Daan:
Opgave Lammertink Wie vandaag niet aan de start verscheen, is de Nederlander Steven Lammertink. Zijn broer Maurits won vorige week nog de Ronde van Luxemburg.
08-06-2016 13:48
@daan Maurits Lammertink heeft een broer Steven;)
08-06-2016 13:48
@escapados
Voor ons Belgen en Nederlanders toch net wel boeiend? Bij het uitblijven van een deftige achtervolging in elk geval rotwinst voor de lage landen!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.