Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016
woensdag 8 juni 2016 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016

Na de krachtsexplosie van Jésus Herrada op de slotklim gisteren, vervolgt het peloton in het Critérium du Dauphiné vandaag haar weg naar Tournon-sur-Rhône. Daar ligt een kleine kans voor de sprinters, al zouden de vluchters ook wel eens aan het langste eind kunnen trekken.

Onderweg liggen twee klimmetje van de vierde categorie, maar dat zal de spurters geen angst in boezemen. In de finale wacht echter de Côte de Sécheras, een helse kuitenbijter. Hoewel de klim nog geen drie kilometer lang is, heeft hij van de organisatie wel het stempel van tweede categorie meegekregen. Met een gemiddelde stijging van 8,2% is dat niet geheel verrassend. Mochten machtsprinters deze steile bult kunnen overleven, dan is een massa-aankomst op touwen te zetten. Zo niet, dan is het waarschijnlijk aan de vroege vluchters of puncheurs.

Het startschot klinkt vandaag om 12.25 in Boën-sur-Lignon, terwijl men de finish verwacht tussen 16.56 en 17.23. Sporza zendt de etappe live uit vanaf 15.55, terwijl Eurosport vijf minuten later volgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
08-06-2016 13:51
Zijn het nog steeds de ploegmaats van Degenkolb die tempo maken in het peloton? Dju toch... Al anderhalve minuut eraf gereden ...
08-06-2016 13:53
Ja ik hoop ook dat ze wegblijven Vinyakke, maar er zijn denk ik genoeg ploegen die deze finish wel zien zitten.
08-06-2016 14:01
LottoJumbo wilde lekker aanvallend koersen haha. 3 etappes en 0x in de aanval.
08-06-2016 14:20
Ongelooflijk dat TLJ er weer niet bij zit. Zaten weer te slapen en fietsten waarschijnlijk achteraan het peloton. Mooi dat Thomas de Gendt altijd in de aanval gaat.

Jammer dat er niemand van TLJ mee is gegaan
08-06-2016 14:26
Ongelooflijk dat er zeventien ploegen niet in de kopgroep zitten.
08-06-2016 14:29
Ze zaten met ze 4'en op de voorste rij, dus niet achteraan. Ik zie overigens nauwelijks kans voor de vluchtersgroep vandaag. Eerder een 2e groep uit het peloton of sprinters die kunnen klimmen.
08-06-2016 14:30
Katushja rijdt toch niet voor Rodriguez op kop?
08-06-2016 14:33
ddb > jij denkt Kristoff?
08-06-2016 14:42
Lijkt me te lastig voor Kristoff maar na dat colletje nog te lang voor Rodriguez
08-06-2016 15:05
Sporza herinnert de lezers eraan dat Terpstra ooit een dubbelslag sloeg in de derde etappe van de Dauphiné: https://www.youtube.com/watch?v=bBhtLAwGenw
08-06-2016 15:08
Ze gaan natuurlijk voor den Jurgen ;)
08-06-2016 15:13
Nee, nee vandaag is het vol voor Angel:)
08-06-2016 15:54
Twee Fransen aangesloten, maar Terpstra trekt boel in afdaling weer uit elkaar.
Leuk, maar lastig om peloton voor te blijven.
08-06-2016 16:01
Die motoren rijden wel lekker dicht voor het peloton lijkt het.
08-06-2016 16:01
Leuk hoor, de jonge vermeulen die meedraaid in de achtervolging. Mooi om dat leerproces zo te zien.
08-06-2016 16:02
Gadverdamme zeg. Wat een schaamteloze verheerlijking van De Gendt bij Sporza zeg. Ik word er ongemakkelijk van...
08-06-2016 16:06
De sprinters denken toch te kunnen overleven zo lijkt het, ben benieuwd
08-06-2016 16:15
Zo'n korte muur zelf moet voldoende mogelijkheden bieden om weinig tijd te verliezen en terug te keren in het stuk erna. De vraag zal vooral zijn hoe er gereden wordt op de uitlopers erna, vooral daar zijn de kansen van de sprinters de nek om te draaien.
08-06-2016 16:22
Alles weer bij elkaar, ben benieuwd op de klim krijgen we nieuwe pogingen denk ik.
Edit: Tony Martin in de aanval!
08-06-2016 16:24
Tony Martin rijdt hard naar het circus.
08-06-2016 16:24
Sirkus Martini.
08-06-2016 16:24
Hofland zakt erdoor volgens mij
08-06-2016 16:28
Jurgen gaat op z'n kop krijgen van Kristoff.
08-06-2016 16:28
Ben wel blij dat Grmay weer wat van zijn talent laat zien. Kwam echt als groot klimtalent over, maar tot nu toe valt het wat tegen.
08-06-2016 16:28
Iemand Mollema gezien?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.