Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016
woensdag 8 juni 2016 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2016

Na de krachtsexplosie van Jésus Herrada op de slotklim gisteren, vervolgt het peloton in het Critérium du Dauphiné vandaag haar weg naar Tournon-sur-Rhône. Daar ligt een kleine kans voor de sprinters, al zouden de vluchters ook wel eens aan het langste eind kunnen trekken.

Onderweg liggen twee klimmetje van de vierde categorie, maar dat zal de spurters geen angst in boezemen. In de finale wacht echter de Côte de Sécheras, een helse kuitenbijter. Hoewel de klim nog geen drie kilometer lang is, heeft hij van de organisatie wel het stempel van tweede categorie meegekregen. Met een gemiddelde stijging van 8,2% is dat niet geheel verrassend. Mochten machtsprinters deze steile bult kunnen overleven, dan is een massa-aankomst op touwen te zetten. Zo niet, dan is het waarschijnlijk aan de vroege vluchters of puncheurs.

Het startschot klinkt vandaag om 12.25 in Boën-sur-Lignon, terwijl men de finish verwacht tussen 16.56 en 17.23. Sporza zendt de etappe live uit vanaf 15.55, terwijl Eurosport vijf minuten later volgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
08-06-2016 16:31
@HoofdisVrij Ja, zag hem aan de zijkant erlangs komen.
08-06-2016 16:33
@Hoofdisvrij - ja. Die zat helemaal vooraan vlak voor top, maar daarna niet meer gezien.
08-06-2016 16:34
Bouhanni erbij
08-06-2016 16:37
Zit Hofland erbij?
08-06-2016 16:39
Kristoff, Bennett, Bouhanni en Theuns (?) de sprinters die de klim hebben overleefd.
08-06-2016 16:41
Hofland lijkt me niet gezien de grootte van de groep. Misschien Teunissen nog? Die kan ook rap aankomen.
08-06-2016 16:42
Als Bennet het kan overleven dan zou Hofland dat ook zeker kunnen.
08-06-2016 16:43
Bennet is de enige van TLJ
08-06-2016 16:44
Zit er überhaupt nog iemand van TLJ bij?
08-06-2016 16:45
Vlek > Lijkt me Theuns inderdaad. Hagen er ook nog bij
08-06-2016 16:45
Ohh ik dacht dat het om sprinter Bennet ging
08-06-2016 16:46
volgens mij kwam Poels net goed weg bij die val.. (niet zeker dat hij het was)

Niet dus. Hij zit nog bij Froome
08-06-2016 16:49
Handaflossing Bertje. Kan men daarvoor worden gediskwalifiseerd?
08-06-2016 16:50
Dit bericht is verwijderd
08-06-2016 16:51
@monventoux Jazeker, dit is verboden wegens gevaarlijke omstandigheden. Maar goed, ze hebben het precedent gecreëerd met Bouhanni.
08-06-2016 16:51
Knap staaltje van Aru
08-06-2016 16:51
Aru gaat het redden.
08-06-2016 16:52
Toch Aru.
08-06-2016 16:52
Aru toch heel indrukwekkend zeg, daar is de wederopstanding al ;)
08-06-2016 16:52
Leuk voor Aru, mooi gestreden.
08-06-2016 16:52
wow, erg knap van Aru!
08-06-2016 16:53
Aru werd in de Vuelta ook niet gediskwalificeerd voor een hand aflossing.
08-06-2016 16:54
Misschien wel een van de knapste overwinningen die ik dit seizoen heb gezien. Echt heel erg knap! TLJ echt bedroevend met maar 1 renner. Normaal verdedig ik ze nog, maar dit is WorldTour onwaardig.
08-06-2016 16:58
@martini

Ik wil ze nog wel verdedigen hoor. Weinig tour deelnemers aan de start van TLJ. Zeer jonge ploeg en inderdaad weinig echte WT renners in de ploeg. Nogmaals: Budget budget budget.
08-06-2016 17:02
@martini, ik verwacht dat alleen Bennett nog in het peleton bleef en de rest bij Hofland zat om hem nog proberen terug te brengen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.