Volg hier de derde etappe in de Tour of Norway
vrijdag 22 mei 2015 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of Norway

Na twee ritzeges voor Alexander Kristoff zal het vandaag de beurt aan een ander zijn in de Tour of Norway. De reden is te vinden in een beklimming van de eerste categorie, waarna het dalen is tot de finish.

De etappe voert van Skien naar Rjukan en is 185 kilometer lang. Het venijn zal hem zitten in de Gaustaråen, een flinke beklimming van 11,3 kilometer lang, met een gemiddelde van zeven procent. De finish ligt niet bovenop, maar na de lange afdaling van deze berg. Bepaald niet het terrein van lokale held Kristoff, die getekend heeft voor de winst in de eerste twee etappes.

De renners vertrekken om 13:30 en komen rond 18:00 over de finish.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Twitter (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
22-05-2015 13:26
Mollema moet hier in principe toch gewoon iedereen uit zijn wiel rijden? Of is de beklimming niet zwaar genoeg?
22-05-2015 13:32
Nordhaug is voor mij favoriet
22-05-2015 13:34
Met zijn daalcapaciteiten en stuurmanskunst die hij meeneemt uit zijn mountainbike verleden zet ik vandaag mijn geld op Nordhaug
22-05-2015 13:42
Disarray: Txurruka, Rebellin, Santomarita en Gerdemann kunnen normaal toch ook wel een heuvel over komen, en er zijn nog wel een paar andere zoals nordhaug. Het zou wel stoer zijn als Trek het zo hard maakt dat alleen schleck en Mollema overblijven :) Moet in theorie wel kunnen
22-05-2015 14:12
Het is een flinke puist waar ze overheen moeten en als het profieltje klopt, loopt ook het laatste stuk wat omhoog. Dat zou Mollema toch ook wel moeten liggen. Duimen maar!
22-05-2015 14:59
Nordhaugg gaat dat niet redden, zo'n klimgeit is dat niet. Mollema kan hier zijn zelfvertrouwen een flinke boost geven en in de afdaling mooi oefenen op Salvodelli-dalen, daar valt in de Tour ook aardig wat mee te winnen
22-05-2015 15:00
Nordhaug rijdt wel voor Sky nu he pas op
22-05-2015 15:48
Als Mollema die ouwe EPO, uhh Opa Rebellin niet einfach uit het wiel fietst, is er toch echt iets fout. Iedereen die de spuit vaarwel heeft gezegd, rijdt geen deuk meer in een pakje boter. Als Stefan Schumacher dan ook nog eens voorbij komt stuiven, dan ga ik weer supporteren voor Ricco... :(
22-05-2015 15:49
boasson hagen
22-05-2015 17:33
Lekker klimmen tussen de sneeuw!
22-05-2015 17:35
Hagen rijdt weg op de klim!
22-05-2015 17:38
Dit bericht is verwijderd
22-05-2015 17:38
Hagen weer ingelopen en nu de volgende Sky renner die gaat, Lopez Garcia
22-05-2015 17:39
Ik geloof niet dat Mollema hier potten gaat breken. Jammer, had hier wel een en ander verwacht.
22-05-2015 17:39
Dit bericht is verwijderd
22-05-2015 17:41
Ik zie Mollema niet eens....
Lopez vooraan, daarachter een groepje met Boasson Hagen.
22-05-2015 17:41
Dit bericht is verwijderd
22-05-2015 17:44
Beetje vervelend dat er geen beelden zijn van het 'peloton'.
22-05-2015 17:46
Edit: fout verstaan haha ;)
22-05-2015 17:49
Lekker tussen de kale sneeuwvlaktes fietsen :p. Mollema nog steeds met flink wat mannen van Trek in het "peloton".
22-05-2015 17:50
Iemand een linkje?
22-05-2015 17:50
Cyclinghub loopt telkens vast bij mij. Hebben jullie een andere stream?
22-05-2015 17:51
http://www.procyclinglive.com/livestream/#
22-05-2015 17:51
http://www.stream-foot.eu/lecteur.php?id=3
22-05-2015 17:52
Jensen rijdt weg van Lopez.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.