Volg hier de Chrono des Nations 2021
zondag 17 oktober 2021 om 14:30

Volg hier de Chrono des Nations 2021

In Frankrijk staan vandaag de twee laatste wegkoersen in dat land op het programma. In Bretagne vindt de Boucles de l’Aulne plaats, terwijl het traditionele Les Herbiers in de Vendée het decor is voor Chrono des Nations. Deze losse tijdrit geldt al jarenlang als pareltje op de kalender voor de chrono-specialisten. Er zijn wedstrijden in alle leeftijdscategorieën.

De Chrono des Nations gaat over doorgaans vlakke wegen. De mannen rijden over een afstand van 44,5 kilometer. De laatste editie vond plaats in 2019 en kende toen Nederlands kampioen Jos van Emden als winnaar. Hij hield destijds Filippo Ganna en ploeggenoot Primož Roglič af. De grote favorieten voor dit jaar zijn Europees kampioen Stefan Küng en Remco Evenepoel. Bij de vrouwen startte Marlen Reusser en zij duldde geen tegenstand.

De vrouwen startten hun tijdrit al om 13.00 uur, waarbij Marlen Reusser om 13.42 uur als laatste van start ging. De eerste belofte volgde daarna om 13.50 uur en de profs bij de mannen beginnen er om 14.45 uur aan. De koers is hieronder via YouTube te volgen.

Links
Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst en starttijden

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter)

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
30 Reacties
17-10-2021 14:34
Achteraf een mooie foto voor de eregalerij van Jos.
17-10-2021 15:33
Waarom staat Jos hier niet aan de start eigenlijk ?
    17-10-2021 15:43
    Waarschijnlijk omdat hij geniet van een welverdiende vakantie. Wat ik begrepen heb heeft de ploeg bewust gekozen om na Parijs-Tours een punt te zetten achter het seizoen. Vorig jaar was er al een korte winter en nu willen ze de renners even genoeg rust gunnen. Ik vind dat een begrijpelijke keuze. Alleen Dylan rijdt dus nog 1 wedstrijd maar die heeft dan ook een andere situatie gehad natuurlijk.
17-10-2021 15:41
Geen idee, mss wil de ploeg niet gaan voor 1 renner.. Ganna is er ook niet en DQS is dan maar met 2 renners gekomen

https://www.procyclingstats.com/race/chrono-des-nations/2021/result/startlist
17-10-2021 15:46
Tof dat ze het via Youtube uitzenden!
17-10-2021 16:00
REVKET slowstart.
    17-10-2021 16:04
    Als hij niet minimaal 2e is ontwaakt WF weer uit zijn winterslaap
    17-10-2021 16:11
    Ik voorspel hoe dan ook een zee aan reacties straks ongeacht zijn resultaat, mits WF zijn naam wel in de titel van het artikel verwerkt natuurlijk.
    17-10-2021 16:14
    Ik weet het zeker dat ze dat doen... Iets als:

    Küng wint Chrono des Nations - Evenepoel kan seizoen niet winnend afsluiten
    17-10-2021 16:16
    "Kung oppermachtig in Chrono des Nations, Evenepoel stelt teleur" zou ik doen...
    17-10-2021 16:17
    Er zitten er al een paar met afkickverschijnselen dus morgenmiddag loopt de teller nog...
    17-10-2021 16:20
    King Kung wint in frankrijk; Evenepoel verliest opnieuw.

    Of zoiets.
    17-10-2021 16:22
    Dit bedoel ik... hij is er nu al....
    17-10-2021 16:28
    "Evenepoel bewijst dat hij helemaal niet de koning van de B-koersen is"
17-10-2021 16:18
Deze tijdrit zou beter bezet moeten zijn, eigenlijk een klassieker.
    17-10-2021 16:21
    Ik vind zelfs dat de chat het verdiend om bezet te zijn ;)
    17-10-2021 16:25
    Er had minimaal een voor en nabeschouwing met Orla op ES moeten zijn.
17-10-2021 16:21
"Stefan Kung maakt gehakt van falende Remco Evenepoel in Chrono des Nations" is mijn defintieve inzending.
    17-10-2021 16:23
    Michelangelo heeft vast nog een betere.
    17-10-2021 16:24
    @lemmens die staat hierboven al
    17-10-2021 16:26
    Nee, wat mij betreft dekt die van Wheely de lading....

    Evenepoel heeft in ieder geval wat om over na te denken deze winter, want ik denk dat deze wedstrijd beter was voor zijn portemonnee dan voor zijn moraal.
    17-10-2021 16:27
    Natuurlijk.. het is een criterium dus hebben ze afgesproken dat een Franse ploeg moest winnen
    17-10-2021 16:29
    Beetje positiever, jongens. Zoiets: Evenepoel blijft Herregodts voor!
    17-10-2021 16:31
    Of: Evenepoel duwt zijn voorwiel net voor Kung over de meet...
    17-10-2021 16:33
    Voor een parcours dat gewoon niet zwaar genoeg was is een 5e plaats een uitstekende prestatie
17-10-2021 16:26
Complimenten voor Küng. Die draait toch een proper seizoen zo.
    17-10-2021 16:28
    Zeer mooie zege voor op zijn palmares.
    17-10-2021 16:29
    Helemaal eens. Het heeft lang geduurd voordat hij ereplaatsen kon omzetten in overwinningen tegen de klok, maar intussen begint zijn erelijst toch echt wel vorm te krijgen.
17-10-2021 17:24
We moeten daar niet flauw over doen, een slechte prestatie van Evenepoel. Dat hij verliest tegen Küng kan ik nog mee leven, maar niet met dit tijdsverschil.

Ik vrees dat we als Vlaming nog 40 jaar zullen mogen wachten op een grote ronde winst. Echt een enorme schande voor zo een wielerland. :(
    17-10-2021 19:01
    Inderdaad een zeer matige prestatie van Remco maar dit moet toch allemaal in perspectief gezet worden. Het is bijvoorbeeld niet dat Tadej Pogacar nooit meer de Tout gaat winnen omdat hij op het WK tijdrijden 'slechts' 10-de was :-) [op meer dan een minuut van Remco :-) ]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.